Prieniškiams darbo Dakare netrūksta

Sausio 5 d. Argentinoje, Santa Fė provincijos Rosarijo mieste prasidėjo 35-asis Dakaro ralis. Jau šeštąjį kartą Pietų Amerikoje vykstančiame ralyje dalyvauja 174 motociklininkai, 40 visureigių, 142 automobilių ir 70 sunkvežimių ekipažais iš viso pasaulio.

2014 m. Dakaro ralis baigsis sausio 18 d. Čilėje, Valparaiso mieste. Iš viso lenktynininkai turės įveikti 13 etapų – beveik 5 tūkst. kilometrų. Šių metų ralyje išskirti 5 etapai, kurių trasos parengtos motociklams ir visureigiams bei atskirai – automobiliams ir sunkvežimiams. Be to, motociklininkai ir visureigių ekipažai varžysis maratono etapuose, užtruksiančiuose dvi dienas, kai pertraukoje jie negalės tikėtis savo komandos mechanikų pagalbos. Iš viso Dakaro ralio dalyviai per 13 varžybų ir vieną poilsio dieną aplankys tris valstybes – Argentiną, Boliviją ir Čilę.

Dakaro ralyje šiemet dalyvauja jau du lietuvių ekipažai. Pernai pirmą kartą dalyvavusio ir bendroje įskaitoje 65 vietą užėmusio Benedikto Vanago ekipaže – naujas narys, šturmanas Andrejus Rudnickis. Antrame ekipaže – didelę patirtį dykumose turintis Antanas Juknevičius su šturmanu Vytautu Obolevičiumi.

Šiemet, kaip ir pernai, į Dakaro ralį išvyko ir prieniškio Dariaus Biesevičiaus mechanikų komanda. Pernai iki finišo B. Vanago automobilį išsaugojęs D. Biesevičius, jau po varžybų pasirašė sutartį su kazachstaniečiais. Šiemet jis Dakare prižiūri ir remontuoja Kazachstano ralio komandos „Astana“ automobilius. Šiai komandai vadovauja pats ralio varžybose dalyvaujantis A. Juknevičius.

Praėjusiame ralyje D. Biesevičius daugiausiai darbo turėjo ne dėl automobilio gedimų taisymo, tačiau dėl jo „atkūrimo“ po patirtų avarijų. „Naujajam Gėlupiui“ praėjusiais metais D. Biesevičius pasakojo, kad B. Vanago vairuojamas automobilis vertėsi 6 kartus. Iš esmės per avarijas mechanikai nematė ir paties Dakaro, visą laiką teko lyginti skardas ir taisyti gedimus. Tris paras išvis teko nemiegoti.

„Dėl vairuotojo saugumo mašinos kėbulas aplink jį yra pagamintas iš metalo, tačiau visa kita – stogas, sparnai – iš stiklo pluošto. Tačiau niekada neplanuoji, kad automobilis versis šešis kartus. Pasiimam tik vieną atsarginį kėbulo komplektą. Į 2013 m. Dakaro ralį buvome pasiėmę du atsarginius priekinius stiklus – keitėme šešis kartus. Niekas net negalėjo pagalvoti, kad tiek gali prireikti. Du priekinius stiklus panaudojome savo, kitų ieškojome vietoje. Į Dakarą važiavome prisikrovę pilną krovininį automobilį atsarginių dalių. Faktiškai vežamės visą komplektą dalių, kad galėtume visiškai atkurti automobilį. Tačiau 2013 m. metų ralis parodė, kad reikia turėti daugiau dalių galimoms avarijoms“, – apie praėjusių metų ralį pasakojo D. Biesevičius.

2014 m. Dakaro ralis Dariui pateikė nemalonesnį siurprizą. Jau antrąją dieną vienas iš Kazachstano komandos automobilių apvirto, o antrasis – visiškai sudegė.

Vykstant lenktynėms, Kazachstano ekipažui trasoje teko keisti padangą. Bauržanas Isabajevas ir Gabdula Ashimovas greitai pakeitė padangą, ją įmetė į mašinos galą ir įsėdę pradėjo važiuoti. Ekipažo nariai pastebėjo, kad padanga įkaitusi, tačiau ji nesukėlė jokių įtarimų. Pavažiavę apie 5 kilometrus 140–150 km per valandą greičiu lenktynininkai pristabdė. To užteko, kad įkaitusi padanga gautų daugiau oro ir užsiliepsnotų. Nuo gaisro užvirė ir šalia padangos buvusio domkrato tepalas, kuris pro akimirkos sprogo. Kazachstaniečiai vos spėjo iš automobilio pasiimti savo dokumentus. Automobilis tapo degančiu fakelu dykumoje, būdamas apie 20 km nuo arčiausios žiūrovų zonos. Gaisrininkai pastebėjo gaisrą, tačiau, matyt nesitikėdami tokiame karštyje pažaboti ugnies, į pagalbą net nevyko. Ugnyje pražuvo per 300 tūkst. eurų kainavęs automobilis.

Sudegęs automobilis – ne vienintelė problema. D. Biesevičiui teko rūpintis, kad sudegęs automobilis kuo greičiau būtų išgabentas iš ralio trasos. Komanda priekabos neturėjo, todėl Dariui teko ieškoti pagalbos vietoje. Ironiška, tačiau pagal galiojančią tvarką, sudegęs automobilis vis tiek turėjo pasiekti finišą – Čilę ir tik tada išgabentas į Kazachstaną. Gaisre pražuvo ir automobilio dokumentai.

„Astanos“ komandai, turinčiai ir galingą raliui skirtų sunkvežimių ekipą, Dakaro ralis dar nesibaigė. Darbas nesibaigė ir D. Biesievičiui. Antrąją dieną apvirtusio kito „Astanos“ automobilio ekipažui šią savaitę pavyko užkopti į 10 vietą, tai jau įrodymas, kad prieniečio komandos remontuojamiems automobiliams reikalingi tik geri vairuotojai.

Mantvydas Prekevičius

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close