Druskininkų ralyje lenktyniavo ir žiūrovai
Savaitgalį Druskininkų apylinkėse praūžė „Rally Classic“ Druskininkai‘ 2013. Penktadienį Lazdijų rajone prasidėjęs ralis šeštadienį baigėsi Varėnos rajone. Lenktynininkams teko įveikti 8 skirtingus greičio ruožus: pirmą dieną –68,85 km, antrąją – 63,95 km. Ralyje dalyvavo ir prienietis Darius Biesevičius.
Į ralį užsiregistravo 48 ekipažai. Pirmame greičio ruože, prie Kapčiamiesčio, startavo tik 40 ekipažų. Pirmųjų 9,25 km nepavyko įveikti dviem ekipažams. D. Biesevičiaus ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui bendroje įskaitoje pirmame greičio ruože pavyko finišuoti 26-iems. Nuo nugalėtojo jie atsiliko 87 sekundėmis.
Antrame greičio ruože, kuris prasidėjo pačiame ralio pakraštyje, prie Veisiejų, lenktynininkams teko įveikti 17,8 km. Ilgoje trasoje gedimai pristabdė net penkis ekipažus. Tačiau finišo nepasiekė tik vienas. 50-uoju startiniu numeriu pažymėtas D. Biesevičiaus ekipažas finišą pasiekė 22-as. Ilgoje trasoje nuo lyderio prieniečiai atsiliko 3,5 min.
Trečiajame greičio ruože iškrito dar vienas ekipažas. O techninių netikėtumų patytė trys ekipažai. Pačių prieniečių paruoštas automobilis be sunkumų atlaikė ruožą ir jiems pavyko pakilti į 18 vietą, nors laiko skirtumas tarp lyderio ir jų buvo daugiau nei 5 min.
Ketvirtasis, paskutinis ir ilgiausias penktadienio ruožas vyko Varėnos rajone. Lenktynininkai, įveikę 22,8 km atkarpą, finišavo netoli Lietuvos valstybinės sienos su Baltarusija. Ilgasis maršrutas nebuvo labai sudėtingas, nors ėjo pro pat gyventojų sodybas. Šiame ruože nepasitaikė nei gedimų, nei avarijų. Atstumą įveikė visi likusieji 36 ralio dalyviai. D. Biesevičiaus ir S. Jurgelėno „Toyota Hilux“ sėkmingai įveikė trasą ir finišavo 16. Nuo 15 vietos juos skyrė 46 sekundės, tačiau bendroje įskaitoje skirtumas tarp 1 ir 16 vietų jau buvo daugiau kaip 8 min.
Penktadienį visus džiuginęs puikus oras, lenktynininkams buvo palankus ir antrąją dieną. Liškiavos apylinkės svetingai priėmė visus dalyvius ir žiūrovus. Toli iš visų pusių matoma Liškiavos bažnyčia buvo kaip orientyras – finišas buvo tik už kelių šimtų metrų nuo jos. Penktasis greičio ruožas buvo 10,55 km, tačiau jame finišavo tik 33 dalyviai. D. Biesevičius ekipažas, atsilikdamas nuo artimiausio varžovo tik 15 s, po šio ruožo nukrito į 17 vietą.
Šeštajame ruože (7,95 km) D. Biesevičiui dar labiau nepasisekė, jo ekipažas nukrito į 18 vietą. Leipalingyje prasidėjęs ruožas nebuvo dėkingas ir kitiems ekipažams: du iš jų patyrė gedimus, o vienas nepasiekė finišo.
Geresnės sąlygos buvo septintame ruože. D. Biesevičiaus ekipažas, nors ir pagerino ruožo laiką iki 6 s, tačiau liko 18 vietoje.
Buvo aišku, kad lenktynininkų pozicijos spręsis paskutiniame, 8 greičio ruože. Jis buvo ilgiausias – 34,9 km. Dalis trasos sutapo su ketvirtuoju greičio ruožu, kita pusė ėjo vingiuotais miško keliukais, tarp medžių ir gyvenamųjų namų. Ruožas nebuvo dėkingas dviem ekipažams. Pirmaujantiems Vytautui Švedui ir Žilvinui Sakalauskui viduryje trasos teko keisti ratą, kitiems – gesinti užsidegusį automobilį. Šiose trasoje finišavo 31 dalyvis. D. Biesevičiaus ekipažas nesunkiai įveikė šį ruožą ir vėluodami 1 min 43 s sėkmingai pasiekė finišą. Bendroje įskaitoje nuo lyderio jie atsiliko daugiau kaip 14 min, tačiau 8 greičio ruožo dėka jiems pavyko pakilti į 14 vietą.
Po lenktynių D. Biesevičius buvo puikios nuotaikos, jo automobilis atlaikė visus ralio išbandymus. Nesiskundė jis ir dėl ralio sudėtingumo. D. Biesevičiaus ir S. Jurgelėno automobilis „Toyota Hilux“ buvo vienas iš keturių varžybose dalyvavusių visureigių 4×4, todėl į greičio ruožus išvažiuodavo vieni paskutiniųjų, jau pralėkus kitiems automobiliams. Tokia „Toyota“ ralyje buvo vienintelė.
Ralyje dalyvavo ir Ukrainos, Suomijos, Baltarusijos, Lenkijos, Rusijos ekipažai. Aukščiausią vietą (9) pavyko užimti svečiams iš Baltarusijos: Sergėjui Viazovitchui ir Jurijui Sploshnojui. Jie važiavo su „Subaru Impreza WRX STI“. Trečiąją vietą ralyje užėmė Mindaugas ir Artūras Daunoravičiai su „Mitsubishi Evolution IX“. Antrąją – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas taip su „Mitsubishi Evolution IX“. Pirmoji vieta ir „Rally Classic“ Druskininkai 2013 taurė atiteko Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui, važiavusiems su „Mitsubishi Evolution IX“.
Panašu, kad šį ralį laimėjo „Mitsubishi Evolution“. Šie automobiliai laimėjo visas 4 pirmąsias bei 6 ir 7 vietas. Didesnę ralio dalį pirmavę V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, 4-ąją vietą užėmė taip pat su šiuo automobiliu. Paskutinę minutę jiems trečią kartą tapti Lietuvos ralio čempionais sutrukdė lemtingas rato keitimas paskutiniame greičio ruože.
Daug įtampos patyrė ir žiūrovai, skubėdami iš vieno greičio ruožo į kitą. Per kelis kilometrus išsidėsčiusiuose etapuose vienos varžybos prasidėdavo dar kitoms nesibaigus. Norintieji savo favoritus pamatyti visuose greičio ruožuose turėjo skubėti panašiu greičiu kaip ir jų favoritai. Žinoma, galima džiaugtis, kad ralis buvo organizuotas tikrai gerai ir rasti greičio ruožus nebuvo ypač sunku. Vieni dalyviai iš karto važiuodavo į kitą greičio ruožą, kiti – į stovyklą-techninę zoną, įsikūrusią prie Druskininkų vandens parko. Čia pat, už vandens parko, viešbutyje „Europa Royal“ buvo įsikūręs ir ralio organizatorių štabas. Būtent prie įėjimo į viešbutį ir buvo išleisti į varžybas bei pasitikti po jų visi ralio dalyviai.
„Rally Classic“ Druskininkai‘ 2013 suvienijo trejas varžybas: Lietuvos ralio čempionatą, Baltarusijos išvažiuojamojo ralio čempionato etapą bei Šiaurės Europos zonos šalių (NEZ) čempionato baigiamąjį etapą. Varžybos vyko tikrai sklandžiai, buvo išvengta bet kokių nesklandumų. Pasak organizatorių, šiųmetis ralis toks sėkmingas, kad bus dedamos visos pastangos, kad ir gausiai susirinkę žiūrovai, ir lenktynininkai profesionalai kitais metais vėl galėtų džiaugtis Druskininkų raliu.
Mantvydas Prekevičius