Akių kontaktas – svarbus bendravimo su klientas etapas

Pirmąjį įspūdį apie kitą žmogų mes susidarome per kelias sekundes. Kiekvienas klientas per tas kelias pirmąsias sekundes supranta, ar jis nori su mumis bendrauti ar ne. Norint užmegzti kontaktą su būsimu klientu labai svarbus veiksnys yra akių kontaktas. „Tikiu, kad norėtumėt bendrauti su tokiu žmogumi, kuris rodo jums dėmesį ir šilumą“, – sako Egu.lt lektorė Liana Mogišaitė. Pasak jos, vienas svarbiausių bendravimo su klientas dalykų yra akių kontaktas.

Liana Mogisaite

Akių gestais mes parodome ar laukiame kliento

Dažnai pasisveikindamas ir spausdamas ranką pardavėjas žiūri į šoną. Sveikinantis svarbu žiūrėti į akis, taip mes parodome, kad durys klientui yra atviros. Žvilgsnis parodo, kad jūs laukiate to žmogaus ir jį įsileidžiate. Iš akių klientas supranta labai daug ir jeigu pasisveikindamas nežiūrite į akis, parodote, kad klientas nėra laukiamas.

Įsivaizduokime, kad į biurą ateina klientas, jis pasisveikina, o visi darbuotojai sėdi prie kompiuterių ir nepakelia akių, lyg nieko nebūtų įvykę. Tuomet klientas nežino prie ko prieiti ir ko paklausti informacijos.

Jeigu bendraujant su klientu, jūs sėdite vienas prieš kitą, bet jūsų akys laksto kažkur kitur, klientas tai supranta kaip nenorą bendrauti. Dažnai akių bėgiojimas yra traktuojamas kaip abejingumas.

Jeigu mes esame linkę pasitikėti žmogumi, su kuriuo kalbame, mes būsime linkę palaikyti su juo akių kontaktą. Tad jeigu norite sudominti ir išsaugoti kliento dėmesį, išlaikykite akių kontaktą viso pokalbio metu. Jeigu akių kontaktas išlaikomas mažiau nei du trečdalius pokalbio laiko, klientas jus traktuoja kaip nepatikimą žmogų arba žmogų, kuriam jis nenorėtų atsiskleisti.

Koks turėtų būti žvilgsnis

Kai žmogus patinka kitam žmogui, jis žiūri jam į akis. Todėl pastarasis pajunta simpatiją jo atžvilgiu. Vis tik bendraujant su klientu vertėtų vengti intymaus žvilgsnio. Tai žvilgsnis, kai nužvelgiate kitą žmogų nuo akių iki pat pėdų. Verslo santykiuose šis žvilgsnis sukuria nejaukią atmosferą. Taip žiūrint į klientą, jūsų pokalbis gali pasibaigti net neprasidėjęs.

Verslo žvilgsnis padeda sudėtingose derybinėse situacijose. Tai yra žvilgsnis, kai žiūrite pašnekovui į kaktą, tarp akių. Nors šis žvilgsnis sukuria rimto pokalbio atmosferą tačiau jis labai įpareigoja ir sukausto žmones.

Bendraujant su klientais geriausias yra socialinis žvilgsnis – kai žiūrite į kito žmogaus veidą nuo akių iki lūpų. Pastebėta, kad jeigu bendraujame su klientu draugišku žvilgsniu, jis sukuria betarpišką atmosferą. Tad jei jums sunku žiūrėti tiesiai į akis, pasitelkite socialinio žvilgsnio techniką.

 

Parengta pagal VersloKursai.lt lektorės Lianos Mogišaitės video mokymą „Kūno kalbos klaidos bendraujant su klientais“

 

Daugiau informacijos:
www.verslokursai.lt
www.facebook.com/www.egu.lt

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close