Kūrybinių gebėjimų lavinimas

Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla dalyvauja respublikiniame „Lyderių laikas 2” projekte, kurio metu rajone kuriamas modelis „Mokytojų kūrybiškumo ir lyderystės ugdymas plėtojant atsakingą švietimo bendruomenės partnerystę“.

 DSCN0721

„Kūrybingumas – tai procesas, kuris gali sukurti produktą. Šis produktas gali būti eilėraštis, piešinys, šokis, muzika“. (Šalkauskis)

Ugdant kūrybinį mąstymą, svarbu sudaryti sąlygas kiekvieno mokinio saviraiškai plėtoti, atskleisti jo asmeninių savybių kompleksą: išradingumą, originalumą, produktyvų mąstymą, kūrybinę vaizduotę.

Kūrybiškumas gali būti išugdytas kaip ir bet kokia kita maniera.

Ugdydama pirmokus siekiu, kad gimtosios kalbos turtai būtų atverti nuo pirmųjų mokykloje gyvenimo dienų. Jausdama mokinių kūrybines galias, puoselėju gyvos minties suvokimą ir žodžio galią, mokau pajausti kalbą ir meniškai žodžio grožį įkūnyti poezijoje.

„Kelionės“ į gamtą – didžiulis impulsas kūrybai. Patirtus jausmus, matytus vaizdus, išgirstus garsus, pasiūlau išreikšti įvairiais žodžių atspalviais. Taip gimsta, gimė, gims eilėraščiai, pasakos, rašiniai. Pradėjome nuo ketureilių. Mums pavyko!

Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla dalyvavo Prienų rajono mokyklų pradinių klasių mokinių kūrybos konkurse „Pirmieji daigeliai“. Konkurso laureatais tapo 12 mūsų mokyklos pradinių klasių mokinių:

1. Perlita Beržinskaitė „Pelytė”, Daineta Deleckytė „Pavasaris”, Emilija Kazakauskaitė „Katytė”, Paulina Vilbasytė „Pavasarėlis” (1a kl., mokyt. Neringa Matuizienė);
2. Patricija Brusokaitė „Burbės gerumas”, Gabija Matuizaitė „Juodas katinas”, Emilija Mitrulevičiūtė „Pupa svajoklė” (2a kl., mokyt. Vida Dubikovienė);
3. Gabija Vilbasytė „Laukimas” (2b kl., mok. Danutė Baranauskienė);

4. Karilė Kisieliūtė „Angelas sargas”, Karina Žilinskaitė „Kodėl?” (3a kl., mokyt. Virginija Abramavičienė);

5. Gabija Guobytė „Kur žiema?” (3b kl., mokyt. Rita Dirdienė);

6. Vytautė Radzevičiūtė „Pavasario prisiminimai” (4 kl., mokyt. Danutė Moisejevienė).

 

Džiaugiuosi savo pirmokų pasiekimais. Ir toliau skatinsiu mokinius naudotis „Minčių žemėlapiu“: popieriaus lapo viduje užrašome esminį žodį. Iš to žodžio išvedame skirtingų spalvų šakas ir surašome sugalvotas asociacijas (po vieną žodį, sakinį). Pasinaudojame nuotaikomis. Pastebėjau, kad genialios mintys gimsta tuomet, kai mokinys yra itin geros arba liūdnesnės nuotaikos.

                      Kiekvienas pirmokas yra kūrybingas. Tereikia tai laiku pastebėti ir padėti išlaisvinti kūrybinį mąstymą.

 

Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos

pradinių klasių mokytoja

Neringa Matuizienė

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close