Tėvų ir mokytojų diskusija Jiezno gimnazijoje

Kovo 27 dieną Jiezno gimnazijoje vyko pradinių klasių mokinių tėvų ir mokytojų susirinkimas – diskusija:  „Ar taikoma vertinimo sistema informatyvi?“.

Draugiškoje ir šiltoje aplinkoje, prie garuojančių kavos puodelių, susirinkę į aktų salę šįkart bandėme išsiaiškinti, kaip naująją  vertinimo sistemą suvokia tėvai. Ar pakankamai gauna informacijos apie ugdymąsi, naudojant e – dienyną ir kitus informavimo būdus.

Pirmas klausimas – pranešimas apie mokymosi mokytis kompetenciją.  Skaidres  pristatė mokytoja G. Aleksonienė.  Mokymosi visą gyvenimą idėja laikytina vienu svarbiausių švietimo tikslų ir laukiamu rezultatu. Todėl ir Europos Sąjungos, ir Lietuvos švietimo dokumentuose kaip viena iš svarbiausių kompetencijų įvardijamas mokėjimas mokytis.  Pranešime buvo kalbama apie mokėjimo mokytis sampratą, ugdymo galimybes įvairiose veiklose, apie mokytojo ir šeimos vaidmenį besikeičiančioje visuomenėje, mokomąją paramą, apie IKT taikymo įtaką artimiausiai mokinio vystymosi zonai, inovatyvius mokymo(si) būdus, bendradarbiavimą. Mokinio mokymo (-si) rezultatams didelę įtaką daro jo šeimos požiūris į mokymąsi, mokymosi įpročiai ir tradicijos. Geriausių rezultatų pasiekiama tuomet, kai sutampa ir mokinio, ir mokytojo, ir mokinio šeimos lūkesčiai, kai visos šalys susitaria ir vadovaujasi susitarimais, padėdami vieni kitiems.

Mokytoja R. Kandrotienė apžvelgė tėvų ir mokytojų anketų apklausos rezultatus. Tėvų anketų analizės tikslas: išsiaiškinti ar tėvams pakanka informacijos apie mokinių ugdymąsi, kiek tėvų naudojasi  e – dienynu. Taip pat buvo išsiaiškinta kiek tėvų daugiausia apie vaiko ugdymą(si)  gauna iš kitų informavimo šaltinių – kaupiamojo vertinimo aplanko, vaiko sąsiuvinio, pratybų, iš pradinuko užrašų (dienoraščio), iš mokytojo, savo vaiko ir kt. Kiek galimybių tėvai turi prisijungti ir kaip dažnai prie e – dienyno?  Mokytoja vaizdžiai pateikė apklausos rezultatus diagramose, kad visi suvoktų esamą situaciją.

Mokytoja  analogiškai  pateikė  ir mokytojų anketos rezultatus, padarė  išvadas.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui D. Bajorienė kalbėjo apie Jiezno gimnazijos e dienyną,  kaip pagrindinę sistemos funkciją, leidžiančią gimnazijai atsisakyti popierinio dienyno ir pildyti duomenis pažangiu būdu. Taip pat didelis dėmesys skiriamas tėvų informavimo funkcijai.

Diskusiją su tėvais išradingai vedė mokytoja R. Bubnienė.  Vyko darbas grupėmis. Kiekviena iš jų turėjo pateikti  atsakymus į klausimus. Atsakymai buvo  operatyviai fiksuojami,  grupuojami  ir aptariami.

Susumavome diskusijos rezultatus, išklausėme  apie naujos vertinimo sistemos privalumus. Tėvai buvo patenkinti mokytojų bendravimo formomis, dėkojo jiems už operatyvumą ir pagalbą.

Gimnazijos direktorius P. Veteris pasidžiaugė, kad diskusija buvo abipusiai naudinga ir reikalinga. Juk kuo dalykiškesnis  bendravimas, tuo  didesnė parama vaikui,  geresni s supratimas apie  vaikų ugdymosi  ypatumus.

 

Genovaitė Aleksonienė

Jiezno gimnazijos pradinių klasių mokytoja

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close