home Švietimas Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje

Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje

Liepos 3–6 dienomis Meironių kaime (Ignalinos rajone), Lūšių ežero pakrantėje, Aukštaitijos nacionalinio parko Gamtos mokykloje vyko Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos mokymai-stovykla „Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje!“, skirta aktyviausiems projektų dalyviams iš įvairių respublikos miestų ir miestelių. Į šią stovyklą buvo pakviestos ir Prienų ,,Žiburio“ gimnazijos mokinės Ugnė Šalčiūtė ir Vaida Gusaitė su biologijos mokytoja Rasa Kučinskiene.

Aukštaitijos nacionalinis parkas stovyklai pasirinktas neatsitiktinai. Šis parkas pasižymi ypač didele gamtinių sąlygų įvairove. Stovyklos dalyviai turėjo puikią galimybę pažinti unikalią biologinę įvairovę, išvysti ledynmečio suformuotą kalvotą kraštovaizdį, supamą ežerų, pažinti krašto kultūros paveldo vertybes.

Pirmasis vakaras buvo skirtas susipažinimui ir pabendravimui. Žaidėme įvairius žaidimus, kūrėme laužą ir gaminome vakarienę, drąsiausi išsimaudė ežere.

Kitos dienos ryte klausėmės ornitologės I. Meškinytės paskaitos apie paukščių žiedavimą. Vėliau sugužėjome į kiemą, kur savo akimis galėjome matyti, kaip žieduojami paukščiai, atpažįstama jų rūšis, nustatomas svoris. Netgi turėjome galimybę patys paleisti juos atgal į laisvę. Vėliau ėjome į žygį po Palūšės miestelį, kuris įsikūręs prie Palūšės ežero. Aplankėme Palūšės Šv. Juozapo bažnyčią, kuri, kaip byloja istorija, buvo pastatyta tik pasitelkiant vieną darbo priemonę – kirvį. Vėliau patraukėme prie pilkapio, akmens amžiaus būsto bei pasigėrėjome Palūšės gamta, parko direkcijos darbuotojai lankytojų centre supažindino su Aukštaitijos nacionalinio parko istorija. Vakaras buvo gana netikėtas ir neįprastas. Mus pasitiko Gražutės regioninio parko direkcijos vyriausias specialistas V. Egėjus ir suskirstęs į grupeles supažindino su komiksų kūrimo įdomybėmis bei taisyklėmis. Mums teko sukurti savo komiksus, kurie būtų susiję su Baltijos jūros projektu ar GLOBE programa ir kuriuose atsispindėtų globalinės aplinkos problemos. Buvo tikrai įdomu ir linksma ne tik kurti situaciją ir ją vėliau nufotografuoti, bet ir viską suklijuoti į vieną plakatą, kurį vėliau pristatėme stovyklautojams.

Pati įdomiausia ir aktyviausia buvo trečioji diena. Ji prasidėjo nuo 36 km dviračių žygio po Aukštaitijos nacionalinį parką. Žygio metu aplankėme gražiausias parko vietas ir įdomiausius lankytinus objektus: Ledakalnį, Ginučių piliakalnį, Ginučių vandens malūną ir aukščiausią pušį. Taip pat viešėjome Labanoro regioninio parko lankytojų centre, mokėmės miško ekologijos, aplankėme Labanoro girios pažintinį taką su pilkapiais, daugybe į Raudonąją knygą įrašytų augalų, genio kalve, pelke. Vakare mūsų laukė orientacinis žaidimas botanikos take, kuriame turėjome ne tik įvykdyti tam tikras užduotis, bet ir surinkti nurodytus augalus bei gamtinę medžiagą laužui užkurti. Buvo labai smagu parungtyniauti.

Paskutinė diena taip pat prabėgo žygyje kartu su gamtininku A. Gaidamavičiumi, kuris mus vedžiojo po Palūšės botanikos pažintinį taką bei supažindino su retaisiais, maistiniais ir vaistiniais augalais, mokė atpažinti panašias tarpusavyje rūšis, pasakojo įdomias istorijas ir nutikimus apie augalus.

Šios keturios dienos praėjo labai greitai, bet pasimėgauti jomis tikrai spėjome. Ne tik susiradome naujų draugų, bet ir įgijome naujų žinių. Ši puiki stovykla nenuvylė mūsų lūkesčių!

Ugnė Šalčiūtė