Naujajam prekybos centrui „Maxima“ Prienuose – darbuotojų kritika
Nors daugelį Prienų Stadiono mikrorajono gyventojų nudžiugino arčiau namų „grįžusi“ didesnė ir patogesnė prekybos vieta, tačiau vos atidarytas naujasis prekybos centras „Maxima“ jau sulaukė ir savo darbuotojų kritikos.
Neretai įvairiuose Lietuvos prekybos tinkluose dirbantys įvairių sričių darbuotojai skundžiasi dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso numatyto bei jų jėgas viršijančio darbo valandų skaičiaus, menko atlyginimo bei prievolės vykdyti papildomas plataus profilio pareigybes. Deja, dažniausiai šie nusiskundimai tampa tik užstalės kalbų dalimi, o verslininkai besiskundžiantiems darbuotojams tegali pasiūlyti keisti darbovietę. Tą daugelis pirkėjų ir pastebi, pažįstamas prekybos centrų kasininkes (-us), konsultantes (-us) matydami dirbančias vis kitame prekybos centrų tinkle.
Naujų pajamų šaltinių ir pastovios darbovietės ieškantys sunkiai besiverčiantys Lietuvos gyventojai priversti griebtis šiaudo ir gelbėtis eidami dirbti į pirmą pasitaikiusią darbovietę, pasirašyti įvairių papildomų punktų kupiną darbo sutartį. Deja, dažniausiai paaiškėja, kad naujoji darbo vieta irgi yra ne itin viliojanti.
Su sunkumais susidūrė ir ką tik Prienuose duris atvėrusiame ir dar dažais kvepiančiame prekybos centre „Maxima“ pradėjusi dirbti Nijolė.
Į laikraščio „Naujasis Gėlupis“ redakciją atskubėjusi moteris sakė nebegalinti daugiau nei tokiomis sąlygomis dirbti, nei tylėti.
Pro ašaras moteris pasakojo, jog pagrindiniai nusiskundimai pagrįsti prekybos centro vadovės netolerantišku elgesiu.
Ant redakcijos stalo nugulė ir moters raštiškas skundas:
Skundas pagrįstas prekybos centro „Maxima“ vadovės netolerantišku elgesiu, kuri jau man bedirbant mėnesį laiko elgėsi su manimi netaktiškai, nemandagiai prie žmonių, taip pat kabinete dėl smulkmenų, pvz., jeigu praleidau galiojimą. Tai būtinai eina, kiekvieną dieną, ir man neleidžia nei truputį atsikvėpti. Reikalauja atvežtą produkciją tuoj pat iškrauti per 30 min. laiko. Skyrius yra nemažas, didelis. Skyriuje vienoje pamainoje dirba vienas žmogus, kuris nespėja atlikti laiku savo darbų. Vienu metu reikia pakrauti ir skyrių, ir likusią atvežtą produkciją sukrauti į šaldymo kamerą, ir sužiūrėti galiojimus, taip pat susidėlioti produkciją eilės tvarka, pagal galiojimus – tai visiškai neįmanoma vienam žmogui padaryti. Be to, labai, nekorektiškas, dar kartą pasikartosiu, direktorės elgesys. Su šia diena ne aš viena verkiu ir nervinuosi, bet ir uždaro skyriaus Greta, kuri taip pat prie žmonių buvo iškoliota. Nemanau, kad laisvoje Lietuvoje taip turėtų elgtis parduotuvės vadovė, kai dabar Lietuvoje trūksta darbuotojų.
Esu nepatenkinta šios moters elgesiu ir norėčiau, kad atkreiptumėte dėmesį, šią moterį būtina taip pat nubausti, kaip ir ji nubaudė.
Kai šaukė ant kasininkės prie pirkėjų, girdėjo pirkėja Marija. Kitų pirkėjų kasininkė nepažįsta, tačiau prie kasos pirkėjų buvo nemažai, ir jie viską girdėjo.
Tokie incidentai kartojasi kasdieną.
Susisiekus su konfliktinę situaciją prie atsiskaitymo už prekes kasos mačiusia Marija, šioji patvirtino, kad eilėje stovėję mažiausiai 6 žmonės buvo nemaloniai nustebinti prekybos centro vadovės „pamokų“ kasoje dirbančiai darbuotojai. Netgi faktas, jog pirkėjams teko ilgokai palaukti eilėje, kol baigsis ši situacija, buvo ne toks svarbus, kiek, jos nuomone, teko patirti kasininkei. Pasak jos, nutraukti konfliktinę situaciją bandė ir patys pirkėjai.
Pasak Nijolės, ji jau yra dirbusi keliuose kituose ir kitiems prekybos tinklams priklausančiuose prekybos centruose, tačiau tokios nepalankios darbo sąlygos pasitaikė pirmą kartą.
Paprašius šią situaciją pakomentuoti „Maxima“ atstovų, pastarieji atliko vidaus tyrimą, po kurio paaiškėjo, jog visi darbuotojai darbo sąlygomis prekybos centre bei pačia vadove yra patenkinti.
Tiesa, šios darbuotojų nuomonės laikraščio redakcijai patikslinti nepavyko, prekybos centro darbuotojai, prieš vidaus tyrimą kalbėję atviriau, po jo atsitvėrė tylos siena.
Reikia pripažinti, darbas lietuvių mėgstamuose, ypač prieš šventes, prekybos centruose nėra lengvas ir kartais jį reikia priimti kaip iššūkį.
UAB „MAXIMA LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė:
Darbuotojai – mūsų didžiausias turtas, tad visada stengiamės įsiklausyti į darbuotojų poreikius, į ginčus, pastabas reaguoti operatyviai, o konfliktinėse situacijose visada ieškome abi puses tenkinančio sprendimo. Tad dažniausiai kilusias problemas išsprendžiame taikiu būdu, be trečiųjų asmenų įsikišimo. Šis atvejis išties kiek kitoks. Gavę informacijos apie galimai netinkamą parduotuvės vadovo elgesį, iškart sušaukėme parduotuvės kolektyvo susirinkimą, kuriame dalyvavo ir mūsų Personalo skyriaus vadovė bei Tinklo vadovas. Darbuotojai turėjo galimybę išsakyti savo pastebėjimus apie vadovą, darbo sąlygas ir atmosferą tiek ir anonimiškai, tiek ir balsu. Tačiau priešingai – darbuotojai savo vadovę minėjo geru žodžiu, o anoniminėse apklausose taip pat nebuvo rasta informacijos, kuri patvirtintų buvusios darbuotojos redakcijai išsakytus nuogąstavimus.
Visada vadovaujamės nuostata, kad apie kilusias problemas darbuotojas turėtų galimybę pasisakyti savo tiesioginiam vadovui, nebijotų to padaryti arba, reikalui esant, apie situaciją galėtų informuoti įmonės vadovus anonimiškai. Įmonėje jau ne vienerius metus veikia pasitikėjimo telefonas, kuriuo paskambinę mūsų darbuotojai (taip pat ir klientai) gali išsakyti savo nuomonę ar pastebėjimus. Taip pat savo vidiniame tinklalapyje turime specialią skiltį, kurioje darbuotojai gali išsakyti problemas, užduoti vadovams rūpimus, kad ir nepatogius klausimus. Tas pats galioja ir paskambinus bendruoju Personalo departamento telefonu ar parašius laišką el. paštu. Visi ir visomis priemonėmis be išimties gauti skundai yra nagrinėjami, mūsų specialistai stengiasi kaip įmanoma greičiau patikrinti informaciją ir išspręsti problemą, paaiškinti, atsakyti, nuraminti besiskundžiantį darbuotoją. Taip pat įmonės viduje nuo 2011 metų veikia vidinė darbo ginčų komisija, kuri sprendžia problemas, iškylančias įmonės padaliniuose. Taigi turime daug instrumentų mūsų darbuotojams išsisakyti, juos išgirsti ir jiems padėti, neieškant pagalbos kitur. Dialogui su darbuotojais, nuosekliam darbo sąlygų gerinimui įmonėje skiriamas prioritetinis dėmesys.