Europos aviacijos saugos agentūra buvo įspėjusi Vokietiją dėl saugumo pažeidimų

Dar prieš oro linijų „Germanwings” nelaimę, nusinešusią 150 gyvybių, Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) jau buvo išreiškusi susirūpinimą dėl to, kad Vokietijos aviacijos saugos taisyklės „neatitinka” nustatytųjų. EASA ypač pabrėžė aptiktus neatitikimus lėktuvų įgulų narių sveikatos stebėjimo srityje, skelbia AFP.

              EASA yra Europos Sąjungai (ES) pavaldi agentūra.

              Agentūros atstovas Dominykas Fuda (Dominique Fouda) sakė, kad EASA „buvo nurodžiusi kelis taisyklių neatitikimo atvejus”.

              „Remdamasi EASA rekomendacijomis, 2014 m. pabaigoje Europos Komisija pradėjo procesą, kuriuo reikalaujama Vokietijos atskaitomybės”, – priminė agentūros atstovas.

              Prieš dvi dienas dienraštis „Wall Street Journal” paskelbė, kad „ES pareigūnai buvo pranešę, kad Vokietijos aviacijos priežiūros institucijai chroniškai trūksta personalo, tai galėjo apsunkinti galimybes atlikti vežėjų ir įgulos kontrolę, įskaitant sveikatos patikrinimus”.

              Kaip AFP teigė Europos Komisijos atstovas, ES buvo nurodžiusi Vokietijai pasirūpinti, kad jos aviacijos pramonė atitiktų taisykles. Šiuo metu yra vertinami Vokietijos atsakymai Komisijai.

              „Germanwings” lėktuvas su 150 žmonių Prancūzijos Alpėse sudužo kovo 24-ją. Remiantis ligšioliniais tyrimų duomenimis, orlaivį tyčia sudaužė antrasis pilotas. Nustatyta, kad jis anksčiau yra sirgęs depresija.

„Germanwings“ antrosios juodosios dėžės duomenys patvirtina tyčinio katastrofos sukėlimo versiją

            Informacija iš antrosios juodosios dėžės, rastos Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvo sudužimo vietoje Prancūzijos Alpėse, patvirtina, kad lainerio antrasis pilotas veikė sąmoningai, penktadienį paskelbė tyrėjai.

              „Pirmasis nuskaitymas rodo, kad kabinoje buvęs pilotas nustatė autopilotą, kad lėktuvas nusileistų į 30 metrų aukštį“, – sakoma Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrimų agentūros BEA pranešime.

              „Vėliau, lėktuvui leidžiantis, pilotas kelis kertus pakeitė autopiloto nustatymus, kad padidintų lėktuvo greitį“, – pridūrė tyrėjai.

              Naujausia informacija atrodo patvirtinanti teoriją, kad antrasis pilotas Andreas Lubitzas (Andrėjas Liubicas) tyčia sudaužė savo lėktuvą kalnuose. Per tą katastrofą žuvo visi 150 laineryje „Airbus 320“ buvusių žmonių.

              Ketvirtadienį paaiškėjo, kad A.Lubitzas iš anksto ieškojo internete informacijos apie savižudybes ir lėktuvų pilotų kabinų duris.

              Vokietijos prokurorai sakė, kad dokumentuose apie A.Lubitzo sveikatos būklę, kai jis dar nebuvo gavęs piloto licencijos, buvo minimi „suicidiniai polinkiai“.

              Tuo tarpu „Germanwings“ pirminė bendrovė „Lufthansa“ patvirtino žinojusi, kad prieš šešerius metus, kai A.Lubitzas dar nebuvo baigęs pilotų kursų, jis patyrė „gilią depresiją“.

              Marselio prokuroras Brice’as Robinas (Brisas Robenas) pabrėžė, kad Prancūzijos tyrėjai laikosi nuomonės, jog antrasis pilotas buvo sąmoningas iki pat akimirkos, kai lėktuvas rėžėsi į kalno šlaitą. Jis taip pat tikriausiai kelis kartus išjungė pavojaus signalą dėl per didelio greičio.

AFP-AP-BNS

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close