Kodėl yra svarbi atsargų valdymo sistema verslui?

Atsargų valdymas – sritis, kuriai prekybos įmonės skiria mažai dėmesio, palyginti su kitomis sritimis: logistika, pardavimu ar rinkodara. Taip yra daugiausia dėl to, kad komercinės prekybos plėtra Lietuvoje pagal pasaulinius standartus prasidėjo palyginti neseniai. Dauguma įmonių yra įpratusios investuoti į rinkodarą ir pardavimą, atsargų valdymą laiko antraeiliu uždaviniu. Daugiausia dėmesio buvo skirta plėtrai: naujų vietų atidarymui ir daugiau vartotojų pasiekimui. Mažai kas pagalvojo apie kitų verslo procesų optimizavimą ir savalaikį priemonių, galinčių pagerinti verslo efektyvumą, įdiegimą. Vidutiniškai konkurencinėje aplinkoje tokia strategija galėtų gerai veikti. Daugiau apie tai sužinokite iš terrastock.lt.

Tačiau dabar vaizdas kiek pasikeitė – konkurencija kasmet stiprėja. Daugelis prekybos įmonių nebepajėgia atkurti procesų ir nustoja egzistuoti. Įmonės visoje šalyje įgauna pagreitį ir įnirtingai konkuruoja tarpusavyje. Tokiomis sąlygomis įmonės pradeda galvoti apie procesų, susijusių su produkto valdymu, optimizavimą ir pradeda rimčiau žiūrėti į investicijas. Kyla klausimų: kaip prognozuoti paklausą? Kiek prekių reikia įsigyti, kad sandėlyje nebūtų pertekliaus ir nepritrūktų? Ar apsimoka laikyti pinigus atsargose, ar geriau juos investuoti į ką nors kita? Paprastai šiame etape kyla klausimas, kaip pasirinkti atsargų valdymo sistemą.

Kada diegti asortimento valdymo automatizavimą?

Manoma, kad automatizavimo reikia tik didelėms įmonėms. Bet tai netiesa. Mažos grandinės taip pat turi didelį asortimentą. Pasitaiko, kad SKU skaičiumi jie nenusileidžia didesnėms įmonėms, o kategorijų vadovai daug laiko skiria rutininiams darbo procesams. Todėl visos įmonės, kurios savo darbo pradžioje diegia asortimento procesų automatizavimą, gauna papildomą pranašumą siekiant sėkmės.

KPI nesilaikymas ir finansinių rodiklių nesuderinamumas

Dažna problema – pagrindinių veiklos rodiklių nepasiekimas. Tai gali būti prasto prognozavimo rezultatas, dėl kurio galima per daug planuoti. Tačiau dažniau tai atsitinka dėl:

  • prekių trūkumo arba pertekliaus;
  • nesubalansuoto asortimento;
  • nepakankamos kontrolės visuose verslo proceso lygiuose, o tai lemia paklausos ir atsargų pusiausvyros sutrikimą.

Specializuoti automatizavimo įrankiai leidžia ne tik sekti KPI, bet ir nustatyti kategorijų problemas. Atlikdami duomenų analizę, šios priemonės gali nustatyti spragas, dėl kurių gali atsirasti neatitikimų tarp paklausos ir turimo asortimento, asortimento užpildymo spragų ar nepakankamo gaminio kintamumo.

Be to, tokie įrankiai generuoja analitines ataskaitas ir pateikia duomenų vizualizaciją, kuri padeda geriau suprasti asortimento būklę ir nustatyti tendencijas. Tai leidžia kategorijų vadovams sutelkti dėmesį į pagrindinius probleminius segmentus, priimti pagrįstus sprendimus planuojant asortimentą ir optimizuoti pirkimą bei produktų reklamą.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close