Prienų „Ąžuolo“ progimnazija – baigiamajame Erasmus+ projekto susitikime Ispanijoje

Sausio 16 – 20 dienomis Erasmus+ KA227 projekto „Improve Teaching and Achieve Results Through Inclusion“ („Gerinti mokymą ir siekti rezultatų per įtraukį“) mokymo ir mokymosi veiklos vyko Ispanijoje, Torremolinos mieste, IES Concha Mendez vidurinėje mokykloje. Susitikimo tema – „Sportas/Gamta/Kultūra“. Lietuvą atstovavo Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos 9 narių komanda – 4 mokytojai ir 5 mokiniai.

 Projekto dalyviai buvo pasitikti sveikinimo programa – nuotaikingomis mokinių dainomis, tradiciniais flamenko šokiais, įvairiais muzikiniais instrumentais atliekamais kūriniais, mokyklos direktorės pasveikinimu. Išsamiai buvo pristatoma mokykla, aplankyti skirtingose miesto vietose išsidėstę jos dveji skyriai. Mokykloje ir jos padaliniuose ugdomi virš 900 mokinių.

Susitikimo metu organizuota daug vertingų ir įvairių edukacijų. Buvome nustebinti labai įdomiomis edukacinėmis dirbtuvėmis, kurių metu fizikos mokytojas aiškino ir praktiškai demonstravo, kaip mūsų smegenys reaguoja į skirtingas spalvas, kas jas atspindi ir kas absorbuoja. Tai buvo tikras spalvų ir dūmų festivalis.

 Kiekvienas projekto dalyvis turėjome progą pademonstruoti tapybos akvarele meninius sugebėjimus edukacinių dirbtuvių metu. Piešėme bandydami atkartoti originalų paveikslėlį. Šios veiklos pagilino sąmoningumą apie meno, kaip priemonės, savo asmeninės ir kultūrinės tapatybės išreiškimui galimybę.

 Įspūdingo grožio botanikos sode Molino del Inca stebėjome, kaip yra auginami ir dresuojami plėšrieji paukščiai, kurie yra išgelbėti, rasti ar užauginti nuo mažens.

 Visa diena buvo skirta suplanuotoms edukacinėms veikloms priėmusioje projekto partnerius mokykloje. Rytą pradėjome mokydamiesi tradicinių ispaniškų šokių linksmose edukacinėse dirbtuvėse „Scenos menai“, kurios buvo organizuotos mokyklos sporto salėje. Šokių mokymuisi šioje mokykloje skiriamos dvi iš keturių savaitinių fizinio ugdymo pamokų. Sporto salėje mokėmės kurti muziką „grodami kūnu“, pajausdami ritmą.

Mokykloje neįgaliems mokiniams taikoma dresuotų šunų terapija. Turėjome progos išklausyti šunų dresuotojo paskaitos. Joje buvo pristatyti terapiniai šunys, dirbantys mokykloje. Sužinojome, kuo skiriasi terapiniai šunys nuo šunų asistentų. Praktiškai buvo demonstruojamos su gyvūnų pagalba vykdomos veiklos.

  Mokykloje įrengtas sodas – daržas, kuriame auginami vaismedžiai ir įvairios daržovės, prieskoninės žolelės ir kt., taip pat yra išnaudojamas darbui su spec. poreikių mokiniais. Tokie mokiniai yra įtraukiami į jo priežiūrą. Jei mokinys netinkamai elgiasi pamokoje, trukdo darbą, jam sunku nusiraminti, mokytojas turi galimybę nukreipti jį pas sodą prižiūrintį specialistą, kuris labai kūrybiškai, perteikdamas savo meilę augalams, įtraukia tokius vaikus į konkrečias daržo priežiūros veiklas. Kaip pasakojo mokytojai, tokios veiklos – puiki priemonė nuraminti ar net motyvuoti vaikus. Projekto dalyviai taip pat turėjo progą išbandyti, kaip reikia prižiūrėti daržą ir kam skirtas vienas ar kitas sodo įrankis.

Susitikimo šeimininkai projekto dalyviams organizavo įdomias išvykas, kuriose turėjome puikią progą susipažinti su lankytinomis vietomis, kultūrinio-istorinio paveldo objektais. Granados mieste lankėmės Alhambros rūmuose, kur, nepaisant subjurusio oro, netekome žado matydami preciziškai išskaptuotas sienų detales, pasigrožėjome rūmų didybe, joje esančiais ir saugomais, nacionaline vertybe laikomais meno kūriniais. Įspūdį paliko ir kruopščiai prižiūrėta aplinka. Malagoje apsilankėme rankų darbo ir amatų muziejuje bei meno galerijoje.

Trečiadienį mus svetingai priėmė savivaldybėje, švietimo skyriaus vedėjas sveikino mus ir džiaugėsi mūsų aktyvumu dalyvaujant projektinėse veiklose, kaupiant bendravimo ir bendradarbiavimo patirtis. Čia pasikeitėme dovanomis ir buvome pavaišinti tradiciniu desertu „čiuromis“ su šokoladu.

Šis susitikimas – baigiamasis projekto susitikimas su partneriais. Jis buvo turiningas ir produktyvus, praplėtė dalyvių žinias apie bendradarbiavimo, mokymo metodų tobulinimą. Mokiniams labai patiko gamta, maistas ir bendravimas su bendraamžiais. Jie galėjo palyginti save, pagilinti bendravimo įgūdžius anglų kalba, pasidarė atviresni ir drąsesni. Viską, ko išmokome, pamatėme ir išbandėme, perteikėme kolegoms ir stengsimės panaudoti savo darbe.

Sonata Pikienė, anglų kalbos mokytoja

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close