Verslininkai ir politikai aptarė aktualias problemas
Prienų rajono savivaldybėje mero Alvydo Vaicekausko iniciatyva buvo surengtas vietos verslininkų susitikimas su LR Seimo nariais Rasa Budbergyte ir Andriumi Palioniu.
Prasidės Vytauto ir F. Martišiaus gatvių rekonstrukcija
Susitikimo pradžioje Prienų rajono savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyriaus vyr. specialistas Juozas Šiugždinis pristatė jau netrukus prasidėsiančius Vytauto ir F. Martišiaus gatvių rekonstrukcijos darbus. Nors Lietuvos automobilių kelių direkcija tikslaus darbų grafiko dar nepatvirtino, bet jau žinoma, kad rekonstrukcija truks iki 10 mėnesių ir bus atliekama etapais. Rekonstruojant Vytauto gatvės atkarpą nuo tilto iki F. Martišiaus gatvės (iki šviesoforo), darbai bus atliekami vienoje gatvės pusėje, o kita bus leidžiama važiuoti. Darbus atliekant F. Martišiaus gatvėje (nuo Revuonos gatvės iki išvažiavimo iš miesto), gatvė bus visiškai uždaryta. Remonto metu bus ne tik atnaujinta kelio danga, bet ir pakeisti vamzdynai, ryšių kabeliai, po žeme nutiesti elektros kabeliai. Planuojama, kad gatvių rekonstrukcijos laikotarpiu per Prienus bus draudžiama važiuoti sunkiasvoriam transportui, vykstančiam į (iš) Vilnių, Kauną, Alytų ar Marijampolę. Rekonstrukcijos darbus atliksiantys rangovai žada, kad rekonstruojant iš karto abi F. Martišiaus gatvės puses darbai bus baigti mėnesiu greičiau, tad ir nepatogumų gyventojai bei verslininkai patirs trumpiau.
Remontuojant gatves bus iškasta apie 5 tūkst. m3 grunto. Jei kam nors reikia, galės kreiptis į remontininkus.
Kelio remonto dar teks palaukti
Neseniai meras A. Vaicekauskas kartu su aplinkinių savivaldybių vadovais buvo susitikęs su Ministru pirmininku Sauliumi Skverneliu ir aptarė kelio Kaunas–Prienai–Alytus rekonstrukciją. Nors jau dešimtmetį vyksta parengiamieji darbai, premjero teigimu, pati kelio rekonstrukcija, kurios vertė būtų apie 70 mln. eurų, galėtų prasidėti tik 2021 m., o baigtis 2024 m.
Savivaldybės vadovų ir verslininkų nuomone, rekonstruotas kelias, kuriuo per parą važiuoja apie 10 tūkst. automobilių (iš jų 4 tūkst. – sunkiasvorių), būtų ne tik saugesnis, užtikrintų patogesnį susisiekimą, bet ir paskatintų Prienų krašto ekonominį augimą ir plėtrą.
Verslininkai buvo informuoti, kad jau labai greitai bus uždaryta sankryža kelyje A5 ties Skriaudžiais, o visas transportas nukreiptas aplinkkeliais. Viadukas turi būti pastatytas iki šių metų rugsėjo 1 d.
Seimo nariai – apie ne visuomet verslininkams palankius įstatymus
Seimo narys A. Palionis su verslininkais diskutavo, kas keisis, įsigaliojus LR Žemės įstatymo Nr. I-446 9 straipsnio pakeitimams, kodėl iki šiol nepavyksta užbaigti žemės reformos, taip pat apie pakuočių tvarkymo ypatumus.
Seimo narė R. Budbergytė kalbėjo apie sunkumus, su kuriais susiduria mokesčius į biudžetą mokantys ir darbo vietas kuriantys verslininkai, apie Seime skubotai priimamus įstatymų projektus, apie smulkaus ir vidutinio verslo konkurenciją su stambiaisiais verslo atstovais, apie būtinybę keisti laisvosios rinkos, kuri nebėra laisva, taisykles. Seimo narės teigimu, ES jau atsigręžė į verslą ir tai gali pagerinti situaciją. Kalbėdama apie Prienų savivaldybės padėtį, R. Budbergytė pasidžiaugė investicijų, tarp jų ir privačių, gausa, o kaip didžiausią problemą įvardijo investicijų trūkumą.
Verslininkams – daugybė trukdžių
Jau penkerius metus Prienuose veikiančios ir apie 100 darbuotojų turinčios UAB „ScapaBaltic“ vadovas Ramūnas Paražinskas paneigė mitą, kad regionuose darbuotojams mokamas mažesnis atlyginimas, o galintiems, bet nenorintiems dirbti asmenims jis siūlė pašalpas mokėti ne ilgiau nei du mėnesius. Jam pritarė ir UAB „Doleta“ vadovas Vytautas Silevičius, kurio teigimu, regionuose veikiančiose įmonėse vietinių darbuotojų yra mažai, todėl darbuotojams, kad būtų padengtos jų kelionės išlaidos, tenka mokėti daugiau. Jo teigimu, Lietuvoje mokestinė aplinka yra gera, tačiau administravimą reikia keisti, o visos valstybinės institucijos turėtų veikti pagal verslo modelį. UAB „Lietuviškas midus“ direktorius Egidijus Valiukevičius kalbėjo apie labai padidėjusį akcizą jų produkcijai, piktinosi valstybės sukurtu, bet jos nekontroliuojamu pakuočių tvarkymo modeliu. MB „AromaRex“ vadovo Rimvido Skorupsko teigimu, konkurencijos tarp įmonių nėra – tarp didžiųjų verslo įmonių vyksta susitarimai, o mažieji – „suvalgomi“. Net 80 proc. produkcijos eksportuojančios įmonės „Ekofrisa“ vadovė Lina Dužinskienė pastebėjo, kad Lietuvoje prekybininkų antkainis yra nuo 50 iki 200 proc., nėra verslo įvaizdžio strategijos, nes formuojamas įvaizdis, kad Lietuva – aukštų technologijų ir lazerių šalis. UAB „Wilara“ vadovo Gedimino Olsevičiaus teigimu, dabartinė konkurencija – perteklinė, ji neskatina kokybės, o padidinus minimalų atlyginimą, reikia didinti atlyginimus ir aukštesnės kvalifikacijos darbuotojams, ir tai „suvalgo“ ko ne visą pelną. Kauno parašiutininkų klubo vadovas Kęstutis Milišauskas juokavo, kad aviatoriai jau tris dešimtmečius dirba pagal skandinavišką modelį – valdo valstybės turtą, jį remontuoja, renovuoja – prižiūri, kaip savo, tačiau tas turtas iš jų bet kada gali būti paimtas, nes iki šiol nėra sudaryta panaudos sutartis. Dėl to iškyla ir dar viena problema – aerodromui, kuriame nuolat vyksta ir tarptautinės varžybos, negali būti išduotas tinkamumo pažymėjimas.
Meras A. Vaicekauskas pasidžiaugė, kad šiais metais Prienuose bus įgyvendinta daug naujų projektų, pakeisiančių miesto veidą, kvietė verslininkus bendradarbiauti ir kartu organizuoti konkursą „Pagaminta Prienų krašte“. Jis pasveikino ir sėkmingo darbo palinkėjo naujai Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Prienų atstovybės vadovei Linai Dužinskienei.