Greitojo geležinkelio Madridas–Sevilija atgimimas: Europos investicija į tvaresnį rytojų

By CARLOS TEIXIDOR CADENAS - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30327476

Ispanija – viena pirmaujančių šalių pasaulyje pagal greitųjų geležinkelių tinklo ilgį, o šis tinklas – tikras modernios transporto infrastruktūros pavyzdys. Vis dėlto net ir pažangiausi sprendimai reikalauja nuolatinio atnaujinimo. Šiuo metu Ispanijoje vykdomas vienas svarbiausių geležinkelių modernizacijos projektų – greitojo geležinkelio linijos Madridas–Sevilija infrastruktūros atnaujinimas, kurį iš dalies finansuoja Europos Sąjunga, yra puikus pavyzdys, kaip regioninė politika prisideda prie šiuolaikinio, tvaraus ir saugaus transporto vystymo.

Šis projektas apima beveik visą 471 km ilgio liniją. Net 435,2 km bus iš esmės atnaujinta, siekiant užtikrinti jos atitiktį Europos geležinkelių sąveikos reikalavimams bei TEN-T (Transeuropinio transporto tinklo) specifikacijoms. Tai vienas iš svarbiausių žingsnių siekiant sujungti pietvakarių Europą su likusia ES dalimi efektyvia, konkurencinga geležinkelių sistema.

Greitojo geležinkelio linija Madridas–Sevilija buvo atidaryta 1992 m. kaip pirmoji tokio pobūdžio linija Ispanijoje ir viena pirmųjų visoje Europoje. Nuo tada ji tapo svarbia arterija, aptarnaujančia ne tik šiuos du miestus, bet ir Toledą, Malagą, Granadą, taip pat užtikrinanti geresnį susisiekimą su Kadisu, Huelva ir Algecirasu.

Projektas aprėpia itin platų darbų spektrą: Keičiami seni bėgiai, pabėgiai ir atnaujinama kelių struktūra; modernizuojami tiltai ir tuneliai (iš viso 32 tiltai ir 17 tunelių); stabilizuojami pylimai ir pritaikomos drenažo sistemos; renovacijos apims ir aptarnavimo pastatus, prieigos kelius; įrengiamos ar atnaujinamos saugos tvoros; papildomai vykdomi projektai, skirti energijos tiekimo, signalizacijos ir kontrolės sistemų modernizavimui.

Bendras projekto biudžetas siekia 801,6 mln. eurų, iš kurių net 110 mln. eurų skiria Europos regioninės plėtros fondas, pagal 2014–2020 m. daugiaregioninę veiksmų programą. Ši investicija patenka į prioritetinę sritį „Tvaraus transporto skatinimas“, pabrėžiant Europos Komisijos įsipareigojimą mažinti priklausomybę nuo taršių transporto rūšių.

Vienas svarbiausių šio projekto poveikių – jo indėlis į žaliąją transformaciją. Perėjimas nuo automobilių ir lėktuvų prie geležinkelių reiškia mažesnį anglies dioksido emisijų kiekį, mažiau triukšmo ir spūsčių. Tai taip pat svarbi priemonė ekonominei veiklai skatinti regionuose, pro kuriuos driekiasi linija.

Modernizuota linija taps ne tik patogesnė keliautojams, bet ir strategiškai svarbi jungtis pietų Ispanijos ekonomikai – greitesnis prekių ir žmonių judėjimas padeda verslui plėstis, mažina logistikos sąnaudas ir skatina regioninę integraciją.

„Europos Pulso“ informacija

www.europospulsas.lt

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close