Nuaidėjo nušurmuliavo šventinis laikotarpis, džiuginęs visus vaizdais, garsais ir emocijomis. Kiekvienam Specialiojo ugdymo skyriaus mokiniui buvo suteikta proga pabūti to gražaus ir magiško laiko dalimi: vaikai gamino Advento kalendorius, puošė savo klasės ir mokyklos aplinką kalėdinėmis dekoracijomis, ruošė muzikinius pasirodymus, kartu su vienuole Donata giedojo kalėdines giesmes. Šventinis rytmetys „Metų verpetuose“ sujungė mokinius, tėvelius ir visą mokyklos bendruomenę. Pasitelkę žodį, garsą ir simboliką mokiniai priminė sau ir visiems susirinkusiems į rytmetį lietuvių tautos šventes ir papročius: Užgavėnių šurmulį, Velykų magiją, Joninių simboliką, Vėlinių ramybę, Kūčių vakaro paslaptis ir Kalėdų džiugesį. Muzikaliausi skyriaus mokiniai kartu su būrelio „Tylos ir garso išradėjai“ vadove Rasma Kaniene ir muzikos mokytoja Kristina Nastulevičiene apdovanojo visus ne tik dainomis, bet ir neįprastais akiai ir ausiai ritminiais tamburinų, būgnų ir žvangučių garsais. Šių instrumentų skambesys nuo rugsėjo mėnesio dažnai girdimas Specialiojo ugdymo skyriuje.

Šiandien susipažinkime iš arčiau su neformaliojo švietimo būrelio „Tylos ir garso išradėjai“ vadove Rasma Kaniene.

Kokia Jums, Rasma, ši Rugsėjo 1-oji?

Man ši Rugsėjo 1-oji ypatinga, nes į mokyklą žengiau ir kaip mokytoja, ir kaip mama, it kaip mokinė, nes daugelį dalykų turėjau išmokti ir vis dar mokausi. Kalbu apie subtilybes, kurias reikia suprasti, pajusti dirbant su ypatingais vaikais. Šioje mokykloje esu neformaliojo ugdymo būrelio mokytoja – mokau specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius.

Kokių charakterio savybių reikalauja ši veikla? Ar tai visada buvo Jūsų svajonių profesija/pomėgis?

Apie tokią veiklą – mokyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus- niekada nesvajojau. Turiu 25 metų pedagoginę patirtį muzikos srityje: dirbta ir darželiuose, ir mokyklose, ir universitetuose. Turiu sukaupusi daug teorinių ir praktinių žinių. Panašu, jog atėjo laikas visa tai išbandyti šioje mokykloje vedamuose muzikos pajautos užsiėmimuose. Manau, kad esu atsakinga, pasitikinti savimi, disciplinuota, smalsi ir empatiška, gebu bendradarbiauti. Šias savo charakterio savybes bandau ugdyti ir vaikuose.

Muzika, kad ir kokia įdomi, iš tikro yra įrankis ir gali padaryti tai, ko nori ir siekia kiekvienas žmogus – užmegzti ryšį. Ugdote skirtingo amžiaus ir gebėjimų mokinius (pradinukus ir paauglius, didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių turinčius mokinius). Kaip pavyksta užmegzti tą ypatingą ryšį ir suburti skirtingus vaikus bendrai veiklai?

Tas visagalis žodis MUZIKA… Jame telpa daug. Muzika – kaip priemonė – padeda užmegzti visapusišką ryšį. Muzika – garsas, raiška ir emocijos, išraiška ir būsena. Garsas ir vienija visus -pasiruošiame, įsiklausome, išgirstame ir tada grojame. Šių procesų metu mano asmeninis tikslas – lavinti vaikų meninį-estetinį ir saviraiškos pojūtį, vaizduotę, skatinti malonias emocijas, pasitikėjimą savimi, ugdyti kūrybinius gebėjimus, patiriant kolektyvinio ir/ar solinio muzikavimo džiaugsmą. Muzikavimas skatina vaikų emocinę raidą, stimuliuoja mąstymą, saviraišką, meninę išraišką, kalbą ir judesį.

Jūsų neformaliojo ugdymo programa vadinasi „Tylos ir garso išradėjai“. Kas tai?

TYLOS ir GARSO IŠRADĖJAI yra mano pačios sukurta ilgalaikė edukacinio pobūdžio programa, paremta muzikos terapijos principais ir metodais. Jos metu vaikai susipažįsta su įvairiais melodiniais, erdviniais ir perkusiniais instrumentais. Tai improvizacinio, interpretacinio pobūdžio ir muzikinės raiškos užsiėmimas. Užsiėmimo credo: ČIA ir DABAR. Veikla orientuota į specifinį kūrybinį procesą, kurio metu vaikai įvairiomis muzikinėmis priemonėmis kuria melodines, ritmines ir vokalines kompozicijas, mokosi muzikos kalbos ir raiškos elementų, ansamblinio muzikavimo technikos.

Kai aplink daug pigaus populiarumo, kaip žiūrite į tradicijų ir naujovių sujungimą? Kokioms idėjoms teikiate prioritetą renkantis muzikinius kūrinius?

Nesu prieš populiariąją muziką, tačiau visada teigiu, kad reikia klausytis teisingos muzikos – nuo įvairių tautų liaudies dainų iki žymiausių klasikos šedevrų, iki šiuolaikinio muzikinio repertuaro. Pati labai mėgstu giedoti sutartines. Jau pats žodis byloja, jog reikia SUTARTI. Žinant žodžius, melodiją galima įvairiai interpretuoti, originalią dainos versiją pagražinant įvairiais instrumentiniais intarpais, judesiu. Mokiniams labai patinka dainos, turinčios pasikartojančius motyvus, kuriuos visada galima lengvai atkartoti. Muzika savaip modeliuoja judesį ir mąstymą, bendravimu išreiškia dvasinę būseną ir teikia pramogų, vienija klausančius ir muzikuojančius dalyvius, atspindi bei perteikia net nemuzikines idėjas. Man labai svarbi muzika socialiniu požiūriu, nes ji funkcionuoja bendrystės pavidalu.

Kokių planų, sumanymų, vizijų turite ateičiai?

Mano planai yra susiję su tolimesniu muzikinės minties plėtojimu. Norisi, kad kuo daugiau vaikų galėtų patirti tą muzikos naudą ir galią, emocinio ir fizinio intelekto gerėjimui. Po puikaus kalėdinio renginio-koncerto, kurio metu vaikai su įvairiais instrumentai atliko 10 įvairaus pobūdžio kūrinių, norisi kuo daugiau tokių koncertų, kuriame vaikai patirtų muzikavimo džiaugsmą, stiprintų savo kaip atlikėjų/klausytojų kompetenciją, sceninę patirtį bei pasitikėjimą savimi. Manau, kad ateityje savo gerąja muzikine patirtimi galėtumėme pasidalinti ir su kitomis mokyklomis.

Dėkoju už pokalbį ir linkiu sėkmingo planų įgyvendinimo.

Būrelio „Tylos ir garso išradėjai“ vadovę Rasmą kalbino mokytoja Inga Kuzminskienė

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close