Kviečiame! Naujos Ingridos Gudauskienės knygos „Galia ir teisingumas. Biblijos pranašai šiandienai“ pristatymas spalio 26 d. 17.00 val. Birštono sakraliniame muziejuje.
Renginyje dalyvaus knygos autorė Ingrida Gudauskienė – teologijos daktarė, biblistė, Kaišiadorių ordinaras vysk. Jonas Ivanauskas, VDU garbės daktaras prel. Vytautas Steponas Vaičiūnas.
Knygoje „Galia ir teisingumas“ kartu su Biblijos pranašais klausiama ir mąstoma apie galią ir teisingumą: apie tai, ką nuveikiame su galia, kai ją turime savo rankose, – nudobiame kitą ar leidžiame jam gyventi? Kur pasibaigia ir kur prasideda teisingumas? Asmens akistatoje su kitu asmeniu, tautos su tauta. Galiausiai – kur čia visur yra Biblijos Dievas? Ši knyga „Galia ir teisingumas“ – tai pokalbis su skaitytoju apie biblinę pranašų, kurie kalbėjo prieš Kristaus gimimą XIII – VII a., raštiją. Atsivertę pranašus iškart patenkame į tolimų laikų įvykius, lėmusius tautų likimus, atsiduriame tolimose žemėse palei Tigrą, Eufratą, Jordaną, kur ir anuomet virte virė gyvenimas, deja, toli gražu ne visuomet skaidrus.
Ištrauka iš knygos V skyriaus – apie sandorą kaip santykį ir etiką gyvenimui.
„Hebrajų kalboje teisumui nusakyti vartojamas žodis cedaqa, kurį Biblijoje sutinkame įvairiuose kontekstuose, juose atpažindami ir įvairius šio žodžio reikšmių atspalvius. Kur cedaqa, ten reiškiasi teisingas, patikimas, nepriekaištingas mąstymas-veiksmas kito asmens atžvilgiu. Toks mąstymas-veiksmas leidžia kitam gyventi, dar daugiau – toks mąstymas-veiksmas kartais reiškiasi kaip tai, kas kitą gelbsti. Sandorinės teologijos kontekste, turint mintyje duoties ir užduoties sąvokas bei jų suponuojamą tikrovę, cedaqa bibliškai galime suprasti kaip pusiausvyrą tarp to, kas duota ir užduota. Jei antropoteologinis sandorinis įvykis reiškia, kad Dievas duoda save žmogui – tai yra Dievo atvirybė santykiui – ir taip provokuoja žmogaus atvirybę santykiui, tai čia pat duoti bibliškai reiškia ir užduoti. […] sutartis tarp Dievo ir žmogaus – sandora – nėra „parduoti-pirkti“ įvykis. Tai visą žmogaus būvį, jo būtį ir buitį, apimanti būti-tapti dinamika. Atitinkamai būti-tapti santykyje su Kitu ir kitu, nežeidžiant ir nepažeidžiant kito asmens veido priešais tave.”