Pirmą kartą Lietuvoje LTG grupė senus medinius pabėgius keis tvariais kompozitiniais

„LTG Infra“, bendradarbiaudama su Estijos įmone SRTS OSAÜHING, pradėjo pilotinį projektą – tokiuose objektuose kaip tiltai, kuriose negalima naudoti sunkių gelžbetoninių pabėgių dėl jų svorio ir elastingumo savybių, bus montuojami Vokietijoje pagaminti kompozitiniai pabėgiai. 

Anot LTG grupės Technologijų direktoriaus Vytauto Bitino, kompozitiniai pabėgiai yra ženkliai tvaresni, nes gaminami iš nebenaudojamų medžiagų: stiklo pluošto, poliuretano, polimerų, antrinių guminių žaliavų, plastiko atliekų mišinių.

„Viena svarbiausių Grupės strateginių krypčių yra tvarumas, tad atsakingas medžiagų ir produktų naudojimas yra kertiniai kriterijai įgyvendinant Europos Žaliąjį kursą. Teikiame pirmenybę ekologiškiems arba užtikrinantiems žiedinės ekonomikos principus produktams, jų gamybos procesams, eksploatavimui bei gyvavimo ciklo pabaigoje – perdirbimui arba šalinimui aplinkai nekenksmingu būdu. Todėl pradėjome projektą, kuriam pasirinkome Vokietijos įmonės specialiai tiltams pagamintus mažo svorio plastiko su papildomu sutvirtinimu pabėgius. Be to, jie yra ilgaamžiai, geriau sugeria smūgius ir vibraciją, atsparūs temperatūriniams svyravimams bei lengvai montuojami“, – sako V. Bitinas.

Šiam pilotiniam projektui buvo pasirinktas metalinės konstrukcijos tiltas esantis Joniškio – valstybės sienos su Latvija ruože. Jame buvo sumontuota 10 vnt. kompozitinių kelio pabėgių.

Pilotinio projekto metu numatoma matuoti bei stebėti įvairius kelio parametrus, medinių ir kompozitinių pabėgių bei tiltinių tašų, sąvaržų būklę, bendrą poveikį statinio konstrukcijai ir kitas geležinkelio kelio bei statinio eksploatacijos techninės priežiūros normas. Tuo pačiu, turi būti užtikrinta, kad kompozitinių pabėgių eksploatacijos metu geležinkelio kelias ant tilto, jo prieigose bei pats statinys neturėtų nukrypimų nuo techninių eksploatacijos normų, turinčių neigiamos įtakos kompozitinių pabėgių eksploatavimo rezultatams.

Pilotiniam projektui pasibaigus (planuojama trukmė – 12 mėn.), gauti stebėjimų rezultatai bus naudojami sprendžiant tokios medžiagos pabėgių platesnį naudojimą įvairiuose LTG grupės objektuose: tiltuose, iešmuose, mažo balasto sluoksnio vietose, pavyzdžiui, manevravimui skirtuose keliuose.

Tokie kompozitiniai pabėgiai Lietuvoje bus eksploatuojami pirmą kartą, todėl LTG grupės darbuotojams tai yra unikali patirtis susipažinti su naujos medžiagos techninėmis, konstrukcinėmis ir eksploatacinėmis savybėmis.

LTG grupė yra didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė, savo veiklą vystanti trimis pagrindinėmis kryptimis: krovinių ir keleivių vežimas geležinkeliais, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas, priežiūra ir plėtra. LTG grupę sudaro pagrindinės dukterinės bendrovės: „LTG Infra“, „LTG Cargo“, „LTG Link“, GTC.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close