Jono Pyragiaus taurė – prieniškio rankose

Pociūnuose surengtose Lietuvos senovinių sklandytuvų varžybose Jono Pyragiaus taurei laimėti sėkmė lydėjo prieniškį Vytautą Paulauską. Panašaus rango varžybose pilotas yra laimėjęs ir Zenono Brazausko taurę. Prieš tris dešimtmečius sklandymo sportu susižavėjęs vyras buvo padaręs 15 metų pertrauką. Atsiradus galimybei vėl sugrįžo į aerodromą ir yra vienas iš aktyvesnių pilotų. Vytauto skraidymų stažas – per 700 val. ore.

Antrąją vietą J Pyragiaus taurės varžybose iškovojo kaunietis Darius Rozenbergeris, trečiąją – taip pat kaunietis Mindaugas Vilkas.

Varžybos ypatingos, nes surengtos pirmą kartą, ir pilotai į padangę kilo senoviniais sklandytuvais. Jose dalyvavo tiek patyrę, tiek pirmuosius maršrutus įveikti bandantys sportininkai. Pastariesiems tai buvo puiki meistriškumo mokykla. Šiose varžybose jauniausiam pilotui buvo tik šešiolika, vyriausiam – penkiasdešimt penkeri.

Dėl originalios medinės tarpukario laikų garsaus karo lakūno, aviacijos majoro, sklandytojo J. Pyragiaus taurės susikovė septyni dalyviai. Penki iš jų pilotavo  vokiškus  medinukus: „Siebert3”, „Ka-6“, „Ka-8“, „Bergfalke III“, „L-Spatz -55“, du – čekų gamybos skardinuką „L-13 Blanik“. Visų šių sklandytuvų aerodinaminė kokybė gerokai žemesnė nei modernių plastikinių ilgasparnių, tad ir skridimo užduotys buvo trumpesnės. Bet emocijų pilotai patyrė ne mažiau nei didieji asai,  skraidantys moderniais aparatais. Orai buvo palankūs ir per savaitę sportininkai  įveikė penkias užduotis. Dėl neaukšto debesų pado ir nelabai stiprių termikų skrydžio pratimai buvo apie 100 km ilgio. Tačiau ir juos įveikti nebuvo paprasta. Pučiant stipresniam vėjui, į priekį tekdavo kapstytis ilgai ir kantriai.

– Varžybos, nors ir kuklios, bet pavyko neblogai. Džiaugiuosi, kad atsirado entuziastų, nepabūgusių varžytis senoviniais sklandytuvais. J. Pyragiaus taurės varžybas planuojame rengti kasmet ir tik Pociūnuose. Taurė pereinamoji, bet  čempionų vardai bus užrašyti ant taurės ir liks istorijai, – sakė varžybų organizatorius Mindaugas Vilkas.

Pirmieji senoviniai sklandytuvai   Lietuvoje pasirodė tik 2007 m. Po poros metų įsteigta Senovinių  orlaivių s asociacija. Pastaruoju metu jai ir vadovauja kupinas entuziazmo M. Vilkas. Jo iniciatyva birželio 1 d. Aleksote surengta senovinių sklandytuvų regata, o liepos 6-13 – ir šios varžybos. Pernai lietuvaičiai išgarsėjo Pociūnuose surengę 40-ąjį Europ VGC ralį. (VGC– trumpinys iš anglų kalbos  vintage glider club). Jis pripažintas geriausiu ir apdovanotas specialiu prizu.

Lietuvos senovinių orlaivių  asocijasi  vienija 28 fizinius ir du juridinius narius. Šalyje yra per 10 senovinių sklandytuvų. Beveik visi privatūs, pigiai pirkti užsienyje ir restauruoti. Tris medinukus turi ir Lietuvos aviacijos muziejus.

Asocijacijos užmojai nemaži. Ji  pasiryžusi ne tik vienyti retro skraidančių aparatų mėgėjus, rengti regatas, varžybas, dalyvauti sąskrydžiuose užsienyje, atstatyti senąsias lietuviškas konstrukcijas  ir  kt.

Onutė Valkauskienė

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close