Pirmoji verslumo patirtis tik sulaukus pilnametystės? O gal jaunieji verslininkai jau mokykloje?

Sutikime, kad neretam moksleiviui pradinių klasių “Kaziuko mugė” yra vienintelė verslumo patirtis mokykloje. Reaguojant į rinkos pokyčius mokinių verslumo ugdymas turi prasidėti dar mokykloje, todėl svarbu imtis netradicinių ugdymo priemonių – suteikti realią verslo patirtį dar mokyklos suole.
Neeilinę patirtį turėjo Prienų Ąžuolo progimnazijos ir Stakliškių gimnazijos moksleiviai, kurie dalyvavo projekte “Verslumo lyga” – mokinių verslumo čempionatas. Viso projekte dalyvavo daugiau nei 120 moksleivių iš Prienų rajono. Mokiniai įkūrė savo įmones ir komandomis generavo netradicines verslo idėjas. Kūrybinių verslumo dirbtuvių metu jaunieji verslininkai sukūrė pirmuosius savo prekių prototipus, pristatinėjo potencialiems pirkėjams bei dalyvavo verslumo, ekonomikos ir finansinio raštingumo protmūšiuose. Dauguma projekto dalyvių patvirtino, kad šios verslumo dirbtuvės yra pirmoji verslumo patirtis.
Mokinių sukurtos verslo idėjos puikiai parodė, kad jaunieji verslininkai geba identifikuoti klientų problemas ir rasti sprendimo būdus šioms problemoms išspręsti. Jaunimas sukūrė augintinių robotą “Petco”, kuris pasirūpina augintinio maistu, priežiūra, mokymąsi palengvinančią programą “LearnMore”, sprendžiant atliekų problemas buvo sukurtas plastiko perdirbimo įrenginys “RE-D”, skirtas naudoti namuose, o skubantiems – termosas “On the go” verdantis jūsų gėrimą. Tai tik dalis verslo idėjų, kurias sukūrė 7-9 klasių moksleiviai. Mokinių verslumo čempionato derlius išties gausus, viso buvo sukurta ir pristatyta net 24 verslo idėjos.
Kūrybinės verslumo dirbtuvės – puikus būdas mokiniams suprasti kaip gimsta verslai, ko reikia verslo pradžiai, kurioje srityje jie patys norėtų dirbti. Džiugina tai, kad jaunimui svarbu spręsti įvairias problemas: buvo sukurta ir socialinio verslo idėjų bei tokių produktų, kurie yra draugiški aplinkai, mažina taršą ir atkreipia dėmesį į plastiko vartojimą, jo perdirbimą.
Mokinių verslumo čempionato nugalėtojais Stakliškių gimnazijoje buvo pripažinta “Fan creations” grupė (Julius, Tajus, Gytis, Mantvydas ir Vilius), o Prienų Ąžuolo progimnazijoje – “SecretMap” komanda (Gabrielė, Goda, Akvilė, Miglė ir Aistė).
Geriausiomis verslo idėjomis pripažintos:
1. “Halobox konsolė”, tai virtualios realybės projektorius, leidžiantis įsikūnyti į žaidimo, filmo aplinką ir ją pajausti. Šią verslo idėją sukūrė Prienų Ąžuolo progimnazijos mokiniai: Luka, Viltė, Simonas ir Domantas.
2. “On the go” – įmonės H2O sukurtas termosas, kuris verda jūsų gėrimą, šią verslo idėją sukūrė Stakliškių gimnazijos mokinės.
Mokinių verslumo čempionato nugalėtojai buvo apdovanoti piniginiais prizais – Tango pizza & grill dovanų kuponais, sertifikatais ir gardžiu vietinės Prienų verslininkės “Lauros kepyklėlės” šakočiu.
Projektą “Verslumo lyga” – mokinių verslumo čempionatas vykdo VšĮ Išmanūs finansai, tai nevyriausybinė organizacijas, kurios tikslas ugdyti jaunimo verslumą bei ekonominį ir finansinį raštingumą. Projektas finansuojamas Prienų rajono savivaldybės ir VšĮ Išmanūs finansai lėšomis.









