Tyrimas. Prie medijų jaunimas praleidžia 8,5 val. per dieną – kone pusę laiko socialiniuose tinkluose
Prie skirtingų medijų Lietuvos 16-25 m. amžiaus jaunimas praleidžia 8,5 val. per dieną. Kone pusę šio laiko – socialiniuose tinkluose (4 val.), rodo „Kantar“ „Media Day” 2022 m. tyrimas.
Pasak „Kantar“ media tyrimų vadovės Justinos Dundulytės, jaunimas labiausiai susitelkęs į su internetu susijusias medijas: tai yra socialinius tinklus, video turinį, video žaidimus, naujienų portalus ir kitą veiklą internete.
„Ilgiausiai jaunimas naudojasi socialiniais tinklais – daugiau nei 4 val. per dieną, ši medija pasiekia du trečdalius jaunimo. Populiarus tarp jaunimo ir video turinys internete, juo naudojasi beveik 60 proc. jaunų žmonių, tam skirdami kone tris valandas per dieną“, – sako J. Dundulytė.
Dominuojantys kanalai
Didžiąją dalį laiko prie medijų jaunimo dienoje atsiriekia internetas, jame internetu besinaudojantis jaunimas praleidžia apie 6 val. 20 min. per parą, internetu naudojasi 8 iš 10 šio amžiaus grupės (16-25 m.) žmonių.
Įprastą TV žiūri maždaug pusė jaunimo ir ją žiūrintieji skiria tam beveik dvi valandas per parą. Dar po valandą su trupučiu tenka video žaidimams, nedaug skiriasi ir laikas radijui. Tiesa, radijo klausosi mažiau nei trečdalis jaunimo (28 proc.), o vaizdo žaidimus žaidžia daugiau nei trečdalis (33 proc.). Knygas skaito apie 12 proc. jaunimo, joms skirdami apie vidutiniškai 20 min. per dieną.
Spaudą skaito apie 5 proc. jaunimo, o beveik trečdalis jaunų žmonių (31,4 proc.) naujienas sužino iš naujienų portalų.
Populiariausias įrenginys tarp jaunimo – telefonas
Kalbant apie įrenginius, populiariausias įrenginys vartojant medijas tarp jaunimo yra mobilusis telefonas. Jį medijoms naudoja beveik 85 proc. šio amžiaus respondentų ir telefonai užima daugiau nei pusę ekranų laiko (apie 5 val. per dieną), toliau seka kompiuteriai (beveik trys valandos) ir televizorius (daugiau nei valandą per dieną).
Apie Media Day tyrimą
Kantar Media Day™ tyrimas leidžia palyginti 6-ių media kanalų (TV, radijas, spauda, interneto naujienų portalai, socialiniai tinklai, kitos veiklos internete) vartojimą, remiantis vienodais įvertinimo rodikliais. Tyrimas analizuoja Lietuvos gyventojų medijų vartojimo ypatumus ir dienotvarkę paros bėgyje, laiką skiriamą atskiriems kanalams ir jų persidengimą (angl. multitasking). Media Day tyrimas atliekamas kartą per metus,. Pastarasis atliktas 2022 m. vasario – balandžio mėn. apklausus internetu 1565 16-74 m. Lietuvos gyventojų.