Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos Erasmus + projekto komanda mobilumo veiklose Čekijoje

Birželio 5 – 11 dienomis progimnazijos komanda vykdė Erasmus + KA229 projekto „Maths in Motion“ („Matematika judesyje“) tarpvalstybinio mobilumo veiklas Čekijos Česka Ves mokykloje. Mokykla įsikūrusi Jesenik mieste, turinčiame virš 11 tūkstančių gyventojų. Miestas yra nutolęs tik 12 km nuo Lenkijos sienos, todėl skrydžiai buvo pasirinkti į įvairius Lenkijos oro uostus, o ten komandos jau buvo pasitiktos ir atvežtos į Jesenyką. Džiaugiamės, kad mokiniai buvo apgyvendinti šeimose, kaip ir buvo numatyta paraiškoje.

  Pirmą dieną buvome šiltai sutikti mokykloje. Dalyvius sveikino savivaldybės meras, tėvų komiteto atstovas, mokyklos direktorius, projekto koordinatorius. Mokytojai buvo paruošę trumpą mokinių koncertą, atliktas Europos Sąjungos himnas, mokiniams buvo įteikti suvenyrai.

Po team building ir ice breaking veiklų komandos parodė video arba pateiktis apie savo mokyklas ir šalis, atsakydami į klausimus „Kuo tau patinka mokykla? Kuo ypatinga tavo šalis?“ Mokytojai stebėjo matematikos pamokas, kuriose dirbama taikant Hejny metodą. Mokyklos pristatymo metu sužinojome, kad mokykloje mokosi 375 mokiniai, o mokyklos pastatas talpina 700 mokinių. Įsitikinome, kad erdvės mokykloje yra daug, klasės remontuojamos, jaukios, jose įrengtos išmaniosios lentos. Įdomu tai, kad mokiniai pakeičia avalynę atėję į mokyklą. Mokytojai po klasę vaikšto net basi. Yra didelė valgykla, kurioje gaminamas tradicinis maistas, jį noriai valgo mokyklos darbuotojai ir mokiniai.

Turėjome galimybę dalyvauti gausybėje organizuotų įdomių veiklų. Per dailės ir kūrybingumo veiklą mokiniai pirštų galiukais, alkūnėmis ir nosimi piešė plakatą. Per susipažinimo veiklas žaidė judrius matematinius žaidimus. Žaisdami loginius ir matematinius stalo žaidimus, mokiniai išmoko naujų žodžių, pagilino bendravimo įgūdžius ir, žinoma, išmoko naujų žaidimų. Visos organizuotos veiklos buvo susietos su matematika ir judėjimu, dirbama buvo susiskirsčius į tarptautines grupes. Susitikimo dalyviai turėjo galimybę pasivažinėti paspirtuku mokyklos apylinkėse, mokytis šokių, netoliese esančiame ežere plaukioti baidarėmis ir maudytis, atliekant įvairias užduotis. Nuvykus į SPA, dalyviai susiskirstė grupėmis ir ieškojo atsakymų, kaip gauti reikiamą kodą, surasti paslėptus dalykus, atrakinti spynelę ir pasiimti prizus – tai nebuvo labai lengva užduotis, bet pagrindinis motyvas buvo pasidžiaugti darbu drauge, neskubėti – tai ne lenktynės. Veiklos adrenalino parke dalyviams labai patiko, o kelionė Na Pomezi urvuose buvo tikra patirtis ir iššūkis.

 Orai įnešė pakeitimus programoje, taigi negalėjome eiti į kalnus. Mokiniams buvo suteikta galimybė praleisti popietę baseine, o mokytojai apsilankė Olmouco mieste, kuris yra krašto sostinė. Jame yra UNESCO saugojimo objektai, didingos bažnyčios, paminklai, fontanai ir garsus universitetas. Paragavome saugomo produkto – Olomouco sūrelio.

Atsisveikinimo vakaro metu buvo įteikti sertifikatai, apsikeista suvenyrais ir dovanėlėmis.

Esame dėkingi Čekijos mokyklos bendruomenei už nepamirštamus įspūdžius ir potyrius, už svetingumą ir geranoriškumą.

Džiaugiuosi, kad mūsų progimnazijos mokiniai turėjo galimybę pasinaudoti Erasmus + programos suteikiama galimybe susitikti su bendraamžiais iš kitų Europos Sąjungos mokyklų, praplėsti savo akiratį ir tapti atviresniais, motyvuotais Europos piliečiais.

Projekto koordinatorė Adelė Berezovskaja

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close