7 svarbiausi verslo kūrimo žingsniai

Pasauliui vis dar kovojant su koronaviruso pandemija, kiekvieną dieną tenka girdėti naujienas apie uždaromus verslus. Tačiau mažiau skelbiama apie tai, kad kartu pandemija atvėrė plačias galimybes kurtis internetiniam verslui. Daugybė jų atsidarė ir tapo sėkmingais. „Pandemija nėra blogas laikas verslui kurti. Netgi priešingai. Svarbiausia, kad būtų išnaudotos verslo plėtros galimybės internete“, – sako verslo mentorė Gitana Ginkevičė. Ji sutiko su skaitytojais pasidalyti septyniais svarbiausiais verslo kūrimo žingsniais, leidžiančiais sukurti sėkmingą interneto verslą.

Visus šiuos žingsnius smulkiai ir su pavyzdžiais, G.Ginkevičė neseniai pristatė savo išleistoje knygoje „Verslo sparnai. Kaip įkurti ir plėtoti verslą internete“. Knygoje autorė pateikia svarbiausius verslo sėkmės žingsnius ir neslepia, kad jie ir pačiai Gitanai padėjo sukurti sėkmingo verslo formulę.

1 žingsnis – atrasti ir patikrinti idėją, aprašyti verslo strategiją

„Kiekvienas sėkmingas verslas iš pradžių buvo tik idėja“, – sako G.Ginkevičė ir priduria, kad bet koks, net ir pats mažiausias verslas turėtų prasidėti nuo aiškios verslo idėjos ir verslo strategijos išgryninimo: „Todėl svarbu žinoti, kas jūsų laukia, jei pasiryžote kurti verslą. Pastebėjau, kad daugelis tiki iliuzija, jog dirbti reikės mažai, o pinigų bus daug. Realybė yra kitokia. Todėl svarbu atrasti patikimų šaltinių, iš kur semtis verslo idėjų ir kaip patikrinti jų poreikį rinkoje. Mano nuomone, visos verslo idėjos yra geros, tačiau ne visos pelningos.”

2 žingsnis – sudaryti verslo planą

Norint pradėti verslą, nebūtina turėti krūvos pinigų. Nauji verslai dažnai sukuriami suradus investuotojus, gavus finansavimą iš kreditorių. Tokiu atveju labai svarbu parengti verslo planą. Šiam verslo kūrimo etapui reikėtų skirti daug dėmesio ir pastangų. Verslo planas padės atsakyti į tokius klausimus, kiek pinigų reikės Jūsų verslo pradžiai, po kiek laiko pradėsite generuoti pajamas, kokios išlaidos bus svarbiausios. Verslo planas taip pat priverčia iš anksto numatyti galimas prekių kainas, planuojamą pardavimo strategiją ir kitus klausimus, kuriuos kartais pradedantys verslininkai tiesiog praleidžia.

3 žingsnis – sukurti vientisą, atpažįstamą verslo įvaizdį

„Ar žinote, kad net jeigu „Coca-Cola“ buteliuke būtų ne šis Jums puikiai pažįstamas gėrimas, o kažkas kito, Jūs vis tiek rinktumėtės jį? Nes per ilgą laiką jau esate įpratę prie šio produkto ir perkate jį todėl, kad jis yra Jums puikiai pažįstamas. Norint sukurti sėkmingą verslą, labai svarbu atpažįstamas verslo įvaizdis. Svarbu iš anksto nustatyti, kokie svarbiausi kriterijai leidžia išsiskirti rinkoje ir sukurti savo verslui atpažįstamą įvaizdį“, – sako G.Ginkevičė.

4 žingsnis – įregistruoti verslo formą ir, jei reikia, gauti licencijas

Lietuvoje verslą kurti galima įregistravus skirtingas formas. G.Ginkevičė atkreipia dėmesį, kad daugelis mano, jog verslui būtina steigti UAB. „Tačiau tai klaidinga nuostata“, – sako verslo konsultantė. Ir priduria, kad daliai smulkių verslų puikiai tinka ir kitos verslo formos, tokios kaip Mažoji bendrija, veikla pagal individualią veiklą. „Nuo to, kokią verslo formą pasirinksite, priklausys mokesčiai, reikalingi dokumentai verslui įkurti, Jūsų finansinė atsakomybė. Todėl tikrai ne visiems būtina skubėti kurti įmones“, – sako G.Ginkevičė.

5 žingsnis – sukurti interneto svetainę

„Šis verslo etapas labai svarbus. Šiandien interneto svetainė yra įmonės įvaizdžio dalis, Jūsų verslo veidas. Tam reikia žinoti, kaip sukurti patogią ir parduodančią svetainę, kokių klaidų vengti, pristatant savo paslaugas ir prekes svetainėje. Taip pat svarbu žinoti, kaip pritraukti naujų svetainės lankytojų ir užtikrinti, kad lankytojai taptų potencialiais klientais“, – sako G.Ginkevičė.

Kalbėdama apie tai, kaip svarbu tinkamas svetainės vardo pasirinkimas, moteris pasakoja istoriją apie interneto giganto Amazon.com susikūrimą. Pasirodo, viskas prasidėjo tada, kai 1994 m. Džefui Bezosui (Jeff Bezos) kilo idėja prekiauti knygomis internetu. Jis kartu su žmona svarstė apie galimą tinklalapio pavadinimą. Iš pradžių pavadino „Cadabra“ (nuo burtažodžio abracadabra). Tačiau registruojant šį pavadinimą, advokatai jį atkalbėjo, sakydami, jog toks žodis yra neaiškus, sunkiai ištariamas ir su abejotina potekste. Tad Džefas kūrė alternatyvas ir užregistravo kelis domenus: Awake.com, Bookmall.com, Browse.com ir Relentless.com. Tačiau nė vienas iš šių vardų Bezosams netiko. Galiausiai Džefas atsivertė žodyną ir pradėjo skaityti visus žodžius, prasidedančius raide A. Jis norėjo, kad jo kuriama knygų parduotuvė pirmautų abėcėliniuose sąrašuose. Suintrigavo Amazonės pavadinimas. Amazonė – viena didžiausių pasaulio upių, todėl būsimam milijonieriui šis vardas pasirodė idealiai tinkantis naujajai knygų parduotuvei Amazon.com.

6 žingsnis – susipažinti su skaitmeninės rinkodaros priemonėmis ir kanalais

G.Ginkevičė įsitikinusi, kad smulkiam verslui reklama neturi kainuoti daug. Visas galimybes tam suteikia internetas: „Skaitmeninės rinkodaros priemonės ir kanalai šiandien yra labai svarbu kuriant verslą. Reklama ir klientų pritraukimas, pasitelkiant Lietuvoje karaliaujančius socialinius tinklus „Facebook“ ir „Instagram“ tampa neatsiejama rinkodaros dalimi. Tam svarbu išmanyti tam tikras subtilybes.”

7 žingsnis – efektyviai auginti pardavimų apimtis

Apie verslo pardavimus reikia galvoti dar prieš įkuriant verslą. „Tam svarbu išmanyti daugiau apie verslo augimą ir pardavimus skatinančias strategijas. Sėkmė nusišypsos tinkamai pasirinkus strategiją, kaip viešinti produktų pardavimo ar paslaugų verslą. Ne visi kanalai tinka visiems, todėl svarbu atrasti tai, kas geriausiai padės padidinti Jūsų verslo pardavimus”, – sako G.Ginkevičė.

Plačiau apie šiuos svarbiausius sėkmingo verslo kūrimo etapus galite paskaityti neseniai G.Ginkevičės išleistoje knygoje „Verslo sparnai. Kaip įkurti ir plėtoti verslą internete“. Autorė sako, kad svarbiausia – žengti pirmąjį žingsnį ir palikti baimes nuošalyje: „Visi pradedantieji verslą susiduria su tais pačiais verslo kūrimo žingsniais. Tas, kuris šiandien mums atrodo didelis ir galingas, kažkada tebuvo idėją turintis žmogus, sukūręs unikalų pavadinimą, įvaizdį ir pasiūlęs rinkai reikalingą produktą ar paslaugą.“

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close