SEO – kas tai?

Šiais laikais kai viskas sukasi apie internetą, e-komerciją ir paieškos sistemas, būtų keista, jog dar nebūtumėte girdėję termino SEO. Jei tai atsitiko, arba girdėjote, bet ne iki galo suprantate kas tai, šis straipsnis kaip tik jums.
SEO apibrėžimas
Trumpinys SEO reiškias Seach Engine Optimization, kas lietuviškai verčiama Optimizavimas paieškos sistemoms. Tačiau SEO yra toks įprastas ir visiems priimtinas bei suprantamas trumpinys, jog trumpinti lietuviškai niekas labai ir nesistengia.
Taigi, SEO – kas tai? Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) reiškia strategiją, metodus ir taktiką, kurių reikia, kad jūsų svetainės puslapiai patektų į Google ir kitų paieškos sistemų rezultatų puslapių (SERP) viršų. Jei svetainė patenka tarp paieškos rezultatų pirmo puslapio viršutinių pozicijų, jūsų svetainė tampa matoma ir nemokamas svetainės srautas yra garantuotas.
Reikia daug nuveikti, kad jūsų svetainė būtų reitinguojama, tačiau tikslas nėra apeiti Google taisykles ar algoritmus. Priešingai, turite suprasti kaip veikia Google, kaip pateikti informaciją, jog ji būtų suprantama tiek svetainės lankytojams, tiek paieškos sistemoms.
Google savo vartotojams rodys tik jiems naudingas svetaines, Google tikslas, reitinguoti paieškos rezultatus pagal tai ko ieško vartotojas ir kiek vartotojui ši informacija yra naudinga. SEO nėra skirtas jūsų svetainės kūrimui ir pritaikymui Google, tai yra jūsų svetainės kūrimas vartotojams tokiu būdu, jog tai pastebėtų ir paieškos sistemos.
Kaip veikia SEO?
SEO yra menas įtikinti paieškos sistemas tokias kaip Google, Bing, Yahoo, rekomenduoti jūsų svetainę lankytojams kaip geriausią jų problemos sprendimą. Lankytojai įveda į paiešką tam tikrą užklausą, jei ji yra apie jūsų produktus ar paslaugas, jūs norite, kad paieškos sistema jūsų tinklalapį rodytų pirmąjį. Tą galima pasiekti su SEO.
Norėdami rinkti informaciją tinklalapiuose, paieškos robotai „tikrina“ svetaines ir sukuria indeksą. Apie pasaulinį tinklą galite galvoti šiek tiek kaip apie voratinklį – robotai (arba vorai šiame pavyzdyje) keliauja iš puslapio į puslapį pagal juose esančias nuorodas.
Kai robotai gauna šią informaciją, sukuriamas indeksas. Tada paieškos variklių algoritmai peržiūri indeksą, remdamiesi šimtais reitingo veiksnių, kad nustatytų, kurie puslapiai turėtų būti rodomi paieškos variklio rezultatų puslapiuose (SERP), kai vartotojai įveda konkrečią užklausą.
Turėkite omenyje, kad tai nėra vienkartinis darbas – optimizavimas paieškos sistemoms daugiausia dėmesio skiria puslapių optimizavimui. Tai reiškia, kad turinys turi būti nuolat atnaujinamas, pridedama informacija, skirta tiksliems raktiniams žodžiams, gaunamos atitinkamos atgalinės nuorodos į svetainę ir t.t.
Kodėl SEO yra svarbus verslui ir jūsų tinklalapiui?
Optimizavimas paieškos sistemoms atneša „nemokamą“ srautą į jūsų svetainę. T.y. aukštos kokybės svetainės, kurios turės informaciją, kurios ieško lankytojai, bus rodomi SERP viršuje ir jums nereikės mokėti už paspaudimus bei atvestus lankytojus.
SEO dažnai lyginama su Reklama, tokia kaip Google Ads. Būtent Google Ads leidžia pasiekti panašius rezultatus, tačiau už reklamą paspaudusį ir į tinklalapį užėjusį klientą reikia sumokėti.
Taigi, tame pačiame SERP paprastai yra ir mokamų rezultatų; juos galima atpažinti pagal kairėje esančią piktogramą „Skelbimas“. Kai naudotojas spustelėja mokamą rezultatą ir apsilanko svetainėje, reklamuotojas moka paieškos varikliui už tą apsilankymą. Tuo tarpu SEO leidžia pasiekti, jog lankytojų atėjimas į tinklalapį būtų nemokamas.
Tiek mokamas, tiek natūralus srautas gali būti efektyvus, tačiau pravartu neatsilikti nuo SEO strategijos ir toliau naudotis nemokamo, nuolatinio srauto teikiamomis galimybėmis (jei kuriate aukštos kokybės turinį!).