Kaip padidinti miego komfortą?

Jeigu galėtumėte trečdalį savo gyvenimo praleisti patogiau ir smagiau – ar susidomėtumėte tokia galimybe? Tai jūs tai padaryti tikrai galite ir tai nėra sudėtinga, nes būtent vieną trečiąją viso savo laiko mes tiesiog miegame. Pagerinus miego kokybę, pagerės ir visas likęs laikas. Moksliškai įrodyta, bet ir jūs patys, ko gero jaučiate, kad geras miegas yra tiesiogiai susijęs su produktyvumu darbe, geresne savijauta, pakilesne nuotaika. Taigi, kaip įmanoma padidinti miego komfortą ir kokybę namuose?

Nustatykite optimalią temperatūrą

Nepatikėsite, bet yra nustatytas optimalus temperatūros diapazonas, kuriame jūs galėsite užmigti greičiau ir miegoti ramiau. Jeigu jums bus per karšta, prakaituosite ir nebus lengva atsipalaiduoti, todėl, savaime suprantama, kad optimali temperatūra yra švelni vėsa. Jeigu turite termostatą, kondicionierių ar rekuperatorių (bet kokį kitą įrenginį, kuris gali reguliuoti mikroklimatą), nustatykite 17-21 laipsnio temperatūrą. Pagal žmogaus kūno ypatumus, ši temperatūra labiausiai tinka atsipalaidavimui ir poilsiui. Per vėsioje temperatūroje jau bus nepatogiai šalta ir teks energiją eikvoti šildymui, o kai per karšta, energija eikvojama prakaituojant bei vėsinant kūną.

Įvertinkite ar miegate ant geros patalynės

Patalynė yra tiek pat svarbi, kiek ir kiti elementai šioje dėlionėje. Jums reikia ir geros paklodės, ir gerų pagalvių užvalkalų bei tinkamo storio antklodės ir t.t.. Kiekvienas akcentas, ant kurio dedate savo galvą, ant kurio gulatės arba po kuriuo užsiklojate – kuris liečia jūsų kūną, turi būti kokybiškas ir atitinkantis poreikius, nes kitaip iš jo – menka nauda. Pavyzdžiui, prastos ir žemos kokybės tekstilinės antklodės nesugers drėgmės, neleis kūnui kvėpuoti ir po jomis bus karšta bei galbūt net sudirgs oda. Na, o štai užsiklojus aukštesnės kokybės medvilnės ar net šilko patalais, pojūtis bus kitoks. Šilkas leidžia orui cirkuliuoti ir dėl to žymiai mažiau prakaituojate.

Ar ne laikas keisti čiužinį?

Čiužinys tikrai nėra tas dalykas, kurį keičiame dažnai. Tiesą pasakius, daugumoje namų ūkių, šeimininkai sunkiai pasakytų, kada pirko savąjį čiužinį, jeigu namus įrenginėjo ne patys arba, jeigu juose gyvena ilgiau nei 6-7 metus. Čiužinio svarba miego kokybei yra milžiniška. Miegant turi pailsėti ir jūsų kūnas, ne tik protas. Labai svarbu, kad gulimoje padėtyje jūsų sąnariai ir raumenys atsipalaiduotų bei nebeliktų įtampos, neatsirastų nuospaudų. Jeigu miegodami ar prieš miegą jaučiate diskomfortą, reikėtų pasvarstyti apie čiužinio keitimą. Paprastai pakanka išsimatuoti ir išbandyti, tačiau, jeigu susiduriate su nugaros problemomis arba dažnai kažką skauda po miego, vertėtų apsilankyti pas ortopedą ir pasitarti.

Kokia oro drėgmė ir tarša?

Jau minėjome, kad svarbi oro temperatūra, tačiau įtakos miegui turi ir drėgmė, ir tarša. Jeigu oras per sausas, atsibudus galima jausti savotišką deginimą savo gerklėje, dėl labai išsausėjusios gerklės. Na, o, jeigu oras per drėgnas, tuomet patalpoje lengviau įsivyrauja nemalonūs arba tvankūs kvapai, gali kilti alergijos, taip pat dirginami kvėpavimo takai. Drėgmę padidinti leidžia oro drėkintuvas bei jonizatorius, o sumažinti – sausintuvas bei rekuperatorius. Tiesa, turėkite omenyje, kad šie įrenginiai skleidžia garsą, todėl per naktį jų įjungtų turbūt nepavyks palikti. Jeigu įmanoma, oro kokybe pasirūpinkite prieš miegą.

Kuomet kalbame apie taršą, daugiausiai turime omenyje dėl drėgmės atsirandantį pelėsį ir nemalonius kvapus. Su oro valytuvu galima visa tai pašalinti, tačiau vėlgi, tai reikia padaryti dar nenuėjus miegoti.

Pagalvė

Pagalvė yra esminis elementas miego kokybei garantuoti mat nuo jo priklauso tai, kaip patogu bus jūsų sprandui ir galvai. Be to, jeigu turite jautrią odą arba labai prižiūrite savo plaukus, praverčia šilkiniai pagalvių užvalkalai, nes jie apsaugo ir padeda.

Pagalvių gali būti aukštų ir žemų, įprastų arba ortopedinių. Pasirinkimas – labai subjektyvus dalykas, tačiau ortopedinę pagalvę skirti turėtų specialistas. Kitu atveju jums tiesiog pakaks įprastos pagalvės.

Pledai

Kai kada tiesiog norisi daugiau šilumos ir komforto. Tokiu atveju neverta judinti termostato ar keisti kitų nustatymų. Tiesiog apsilankykite čia ir internetu įsigykite kokybiškas lovatieses bei pledus, kurie uždengs lovą, papildys interjerą bei sušildys tuomet, kai vėsoka.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close