Stambiagabaričiai kroviniai vėl keliuose

Atšilus orams, pagerėjus kelių eismo sąlygoms bei paspartėjus statyboms, prasidėjo ir statyboms bei patiems statiniams skirtų ir reikalingų įrengimų transportavimas. Nors stambiagabaričiai kroviniai gabenami ištisus metus, sausuoju sezonu jų padaugėja.
Nemažai tokių krovinių juda ir per Prienus. Daugelis vežėjų aplenkdami žymiai brangiau atsieinantį ir dėl didelio automobilių srauto sudėtingą greitkelį Kaunas-Vilnius, renkasi pro Prienus einančią magistralę į Vilnių bei Nemuną leidžiantį kirsti Vilkaviškio ir Kaišiadorių vyskupijas jungiantį Greimų tiltą. Vasarą specializuotų vilkikų bei jų palydos sirenų gausmas tampa vos ne kasdienybe. Šį ketvirtadienį Prienuose Vytauto g. eismas vėl buvo sustabdytas, o automobiliai priversti trauktis į kelkraščius. Nors šįkart per Prienus keliavę kroviniai nebuvo labai ilgi, tačiau jų apimtis privertė važiuoti pačiu gatvės viduriu. Krovinių gabenimo specialistams teko papildoma užduotis – užtikrinti ne tik eismo, bet ir stovinčių automobilių saugumą. Vienam iš „locmanų“ teko eiti gatvės viduriu prieš vilkstinę, vis pakoreguojant vilkikų judėjimo kryptį. Kelionė pro Prienus pavyko, jokių nuostolių privačiam ar valstybiniam turtui padaryta nebuvo.
Stambiagabaričių krovinių gabenimas yra išties sudėtingas. Kuomet nėra galimybės inžinerinio įrenginio ar statinio dalies pagaminti ir pastatyti vietoje, tenka jį gabenti iš specializuotos gamyklos autotransportu. Ne visada pavyksta tai padaryti sklandžiai. Turbūt ne vienas prienietis prisimena, kaip prieš trejus metus pro Prienus gabenamas ilgas rezervuaras įstrigo, rodos, gan plačioje sankryžoje prie autobusų stoties. Bandant tinkama kryptimi išsukti krovinį nukentėjo pora kelio ženklų, tilto link rezervuaras pajudėjo tik vilkikui važiuojant atbulomis. Vilkiką su rezervuaru bandyta apsukti prie ir prie tilto, Vytauto g. ir Dariaus ir Girėno g. sankryžoje. Deja, ir ši sankryža pasirodė per maža. Ant asfalto likus keliems kilogramams gumos nuo vilkikų padangų, šiek tiek išvažinėjus krantą, laikantį tuometinę Jaunimo mokyklą, vilkikui apsisukti vis tiek nepavyko, ir kelionę per Greimų tiltą vilkstinė tęsė atbulomis. Apsisukti vilkikui pavyko tik sankryžoje, vedančioje į tuometinę Prienų ligoninę. Tądien eismas Prienų miesto centre magistralėje Marijampolė-Prienai-Vilnius bei susisiekimas su kitu Nemuno krantu buvo paralyžiuotas daugiau negu valandai.
Kiekvienas stambiagabaričio krovinio gabenimas privalo būti suderintas su Valstybine kelių transporto inspekcija. Tik jos sprendimu duodamas sutikimas krovinį gabenti arba ne. Taip pat išduodamas atskiras nurodymas krovinį gabenti su policijos palyda arba be jos. Policijos palyda yra mokama, todėl krovinio gabenimo kaštai išauga. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos vyriausiojo specialisto Audriaus Valatkos, kurio padalinio policijos ekipažai lydi krovinius, jie priklauso nuo krovinio gabenimo vietos. Dažnai krovinius lydi vietinio – Vyriausiojo apskrities komisariato ekipažai. Tačiau didesnius, kurių maršrutai eina per visą respubliką, lydi ekipažai iš sostinės. Per praėjusius metus Lietuvos kelių policijos tarnyba lydėjo 177 stambiagabaričius krovinius.
Stambiagabaričiai kroviniai dažnai keliauja iki Vilniaus, kartais vilkikuose keliauja įranga, skirta Astravo atominei elektrinei ir jos statyboms Baltarusijoje.
Mantvydas Prekevičius