home Aktualijos Per karantiną siaučia sukčiai! ESO nesilanko gyventojų namuose, neprašo pinigų

Per karantiną siaučia sukčiai! ESO nesilanko gyventojų namuose, neprašo pinigų

Lietuvoje tebesant karantinui dėl Covid-19, ESO sumažino elektros ir dujų skirstymo tinklo darbų apimtis, kad būtų kuo mažiau nepatogumų iš namų dirbantiems gyventojams. Atkreipiame dėmesį, kad ESO darbuotojai per karantiną į gyventojų namus neina, nesilanko daugiabučių laiptinėse, niekada neprašo pinigų. Jei per karantiną būtina pakeisti sugedusį elektros ar dujų skaitiklį, susisiekia su klientu iš anksto ir įspėja apie vizitą. Todėl gyventojus raginame nepasikliauti nepažįstamais asmenimis, neįsiliesti jų.

Vykdomi tik būtini elektros ir dujų skirstymo tinklo patikimumui ar klientams reikalingi elektros tinklo reikšmingų defektų, gedimų šalinimo, naujų klientų prijungimo darbai, kad būtų išvengta kitų netikėtų elektros linijų ar dujotiekio atsijungimų. Per karantiną neatjungiamos linijos, kurios elektrą tiekia gydymo įstaigoms.

Nepaisant ESO darbų ribojimo – sukčiai nesnaudžia. Balandžio 7 d., Kretingos r., Salantuose, vienai senolei į laidinį telefoną paskambino „ESO“ darbuotoju apsimetęs vyras, kuris pareiškė, kad už elektrą buvo atsiskaityta padirbtais pinigais, todėl reikia patikrinti namuose esančius pinigus. Popiet į senolės namus atvykęs vyras papurškė moteriai į veidą dujų, pagrobė pinigus ir pasišalino. Žala - apie 35 000 eurų. Policija pradėjo vagystės tyrimą.

Gyventojams primename, kad iš anksto susisiekę ir suderinę atvykimo laiką pas klientus, ESO darbuotojai visada prisistato, nurodo darbovietę, pareigas, vardą, pavardę, visais atvejais (prašo klientas ar ne) parodo tarnybinį pažymėjimą. Gyventojai gali paprašyti apžiūrėti pažymėjimą – pažymėjime yra nurodytas darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, jame yra atstovaujamos bendrovės logotipas ir pažymėjimo numeris. ESO darbuotojas klientui pasako savo atvykimo tikslą ir apibūdina darbus, kuriuos atliks.  

Jei gyventojui kyla įtarimas, jog atvykęs asmuo nėra ESO darbuotojas, prieš jį įsileidžiant į gyvenamąsias patalpas, gyventojas gali paprašyti atvykusio asmens nurodyti telefono numerį, kuriuo paskambinęs galėtų patikrinti, ar atvykėlis tikrai yra ESO darbuotojas ir kokiu tikslu atvyko. 

Vieniši, pagyvenę žmonės, bijantys nepažįstamus asmenis įsileisti į savo gyvenamąsias patalpas, gali pasikviesti vieną kaimyną ar artimąjį, kuris dalyvautų kartu, kol bus atlikti tik būtini per karantiną ESO darbai.

„Atkreipiame dėmesį, kad net ir nesant karantinui, ESO darbuotojai niekada neprašo pinigų, neatlieka elektros tinklo remonto darbų klientų būste ar namo vidiniame tinkle. Už skaitiklio patikrinimą, keitimą, ar bet kokius kitus darbus, ESO darbuotojai niekada neprašo mokėti ir jie net negali priimti pinigų, ši paslauga - nemokama. Jei skaitiklio patikrą atlieka įgalioti partnerių darbuotojai, tuomet jie turi pateikti specialius pažymėjimus, patvirtinančius ESO įgaliojimą atlikti skaitiklių priežiūros darbus“, – teigia Renaldas Radvila, ESO Paslaugų tarnybos vadovas.

Atlikus elektros ar dujų skaitiklio apžiūros darbus, ESO darbuotojas užpildo ir palieka gyventojui specialios formos pranešimo blanką, kuriame surašo apsilankymo metu atliktą užduotį ar apskaitos prietaiso rodmenis. 

Jei kyla įtarimų, kad atvykęs asmuo yra apsimetėlis, gyventojai nedelsdami turėtų kreiptis bendruoju pagalbos telefonu 112 arba pranešti ESO telefonu 1852. 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close