Kavos mylėtojai pralenkė geriančius arbatą
Lietuvos gyventojai kasdien labiau linksta prie kavos nei prie arbatos. Daugiau nei pusė šalies gyventojų kiekvieną dieną renkasi kavą, tuo tarpu geriančių kasdien arbatą yra dešimtadaliu mažiau, rodo „Kantar“ tyrimas.
Pastebima, kad per metus arbatos kaip kasdienio gėrimo populiarumas sumažėjo 6 proc. punktais.
„Apskritai paėmus, kavos mylėtojai prie savo gėrimo yra prisirišę labiau: geriantys kavą, šį gėrimą renkasi kasdien arba beveik kasdien. Tuo tarpu tarp arbatos gerbėjų nemaža dalis yra tokių, kurie arbatą geria rečiau – kelis kartus per savaitę. Kita vertus, išvis kavos nevartojančių žmonių yra daugiau nei nevartojančių arbatos – 15 proc. Tuo tarpu žmonių, kurie pasisako visai negeriantys arbatos, triskart mažiau”, – sakė Justina Dundulytė, „Kantar“ tyrimų vadovė.
Dažnai geria vandenį ir pieną
Trečias populiariausias gėrimas Lietuvoje yra stalo arba mineralinis vanduo buteliuose. Bent kartą per savaitę tokio vandens atsigeria beveik du trečdaliai gyventojų (62 proc.). Nedaug vandeniui buteliuose nusileidžia pienas.
„Daugiau nei pusė gyventojų bent sykį per savaitę vartoja pieno. Stiprėjant mitybos tendencijoms, kai dalis gyventojų atsisako tam tikros grupės – pvz. laktozės turinčių produktų, bent iš savo tyrimo nematome tendencijos, kad apskritai daugėtų nevartojančių pieno. Trejų metų duomenimis, tokių žmonių kiekis svyruoja apie 14 proc. Kasdien pieną geria beveik penktadalis apklaustųjų“, – sakė ekspertė.
Sultis ir saldžius gėrimus bei gaiviuosius gėrimus beveik kasdien geria apie 10 proc. vartotojų.
Populiarėja tirpūs kavos gėrimai
Per pastaruosius dvejus metus gerokai padaugėjo tirpių kavos gėrimų vartotojų.
„Kavos gėrimus iš pakelių – du viename ar tris viename – pradėjo rinktis kone dukart daugiau vartotojų: 2017 metais tokių buvo apie dešimtadalį, o pernai jau penktadalis juos gerdavo bent kartą per savaitę“, – akcentavo J. Dundulytė.
Vyrų ir moterų skonis skiriasi
Vyrai ir moterys gėrimus renkasi šiek tiek skirtingai.
„Moterys labiausiai mėgsta kavą, ją renkasi ir vyrai – tačiau dešimtadaliu mažiau. Tačiau mineralinis bei stalo vanduo buteliuose, gaivieji gėrimai, gira, šalta arbata ir sportiniai ar energiniai gėrimai – kategorijos, kuriose pagal vartojimą pirmauja vyrai. Pvz., gaiviuosius gėrimus per savaitę geria kas penkta moteris, bet – kas trečias vyras“, – analizavo „Kantar“ ekspertė.
Kakava, gira, šalta arbata bei sportiniai gėrimai – nėra kasdienio vartojimo gėrimai, juos bent sykį per savaitę vartoja mažiau kaip penktadalis apklaustųjų.
Alkoholinių gėrimų vartojimas
Alkoholio vyrai vartoja žymiai dažniau ir įvairesnių kategorijų negu moterys. Moterys tik šampano ir balto vyno kategorijoje nežymiai lenkia vyrus pagal vartojimą. Visur kitur alkoholio gerokai dažniau vartoja vyrai: pvz. populiariausią šalyje alkoholinį gėrimą alų vartoja beveik du trečdaliai vyrų ir apie penktadalis moterų. Raudono vyno bent kartą per mėnesį ragauja 18 proc. gyventojų (beveik penktadalis vyrų ir 17 proc. moterų).
„Itin ryškų augimą matome nealkoholinio alaus kategorijoje – per dvejus pastaruosius tyrimo metus, ši vartotojų grupė beveik padvigubėjo, čia taip pat dominuoja vyrai“, – pastebi „Kantar“ tyrimų vadovė Justina Dundulytė.
Pasak jos 2017 m. nealkoholinio alaus vartotojų buvo 14 proc., o 2019 metais – jau 26 procentai.
Apie Atlas tyrimą
Kantar Atlas™ tyrimas analizuoja įvairius žmonių pirkimo ir vartojimo įpročius bei nuostatas. Tyrimą sudaro klausimai apie daugiau nei 90 produktų grupių vartojimą, prekės ženklų žinomumą ir polinkį rinktis tam tikrus dalykus. Klausimai apima respondentų požiūrį į prekes ar paslaugas, reklamą žiniasklaidoje, laisvalaikį, vertybines nuostatas. Kasmetinis tyrimas buvo atliktas 2019 m. vasario–balandžio mėn, apklausti 1799 15–74 m. Lietuvos gyventojai.
Apie „Kantar“
„Kantar“ yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti 30 tūkst. tyrimų specialistų daugiau nei 100 šalių. „Kantar“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų, o klientų skaičius viršija 8 tūkstančius. Bendrovės įmonėje Lietuvoje dirba 119 darbuotojų.