home Aktualijos Vyriausybė visam laikui leido grąžinti dešiniojo posūkio rodykles sankryžose

Vyriausybė visam laikui leido grąžinti dešiniojo posūkio rodykles sankryžose

Vyriausybė trečiadienį visam laikui leido grąžinti dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančias vadinamąsias žaliąsias rodykles sankryžose.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai atsisakė numatyti terminą. 

Premjeras Saulius Skvernelis piktinosi, kad savivaldybėms davus penkerių metų laikotarpį, kai kurios savivaldybės apie problemas pranešė pakeitimams įsigaliojus.

„Buvo pramiegota ir atsibusta. Jei mes pratęsime metams laiko, bus tas pats – pamiegos ir vėl paskutinę dieną spręsime problemą“, – trečiadienį Vyriausybės posėdyje sakė S. Skvernelis.

Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui.

J. Narkevičius posėdyje tvirtino, kad dauguma savivaldybių bendradarbiaudamos su ministerija pasirengė pakeitimams ir jokių galimų nesklandumų nebuvo numatyta, o problemų kilo tik Vilniaus savivaldybėje.

„Atėjus sausio 1 dienai, ypač Vilniaus mieste, vykdant situacijos monitoringą, nustatėme, kad yra didelis vairuotojų nepasitenkinimas, iš esmės dėl to, kad panaikinus dešiniojo posūkio lenteles lenteles, padidėjo transporto spūstys, eismo pralaidumas sumažėjo“, – tvirtino jis.

Anot jo, tai nutiko, nes Vilniuje „nebuvo performuoti šviesoforai, nebuvo organizuoti eismo sistemos pakeitimai“. Iš viso žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Nuėmus rodykles, 52-ose buvo numatyti pakeitimai, įskaitant naujų sekcijų įrengimą, šviesoforų perprogramavimą, tačiau ne visur tai padaryta.

Ministras pabrėžė, kad lentelės kai kuriose sankryžose bus leidžiamos „kol bus atlikti numatyti darbai“, lentelės taip pat būtų įrengtos ten, kur eismo problemų neįmanoma išspręsti keičiant infrastruktūrą. 

J. Narkevičius pabrėžė, kad galutinį sprendimą dėl rodyklių įrengimo konkrečiose sankryžose priimtų ministerija ir jos valdoma Transporto kompetencijų agentūra. Vilniaus valdžia tokiu siūlymu nebuvo patenkinta ir siekė, kad dėl rodyklių įrengimo vietos galėtų priimti sprendimus pati.

Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.

Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Autorius Ignas Jačauskas

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close