home Sveikata Kristina Jan: žmonės man patiki daug daugiau nei savo kūną

Kristina Jan: žmonės man patiki daug daugiau nei savo kūną

Šiuolaikinio pasaulio ritmas ir išmaniosios technologijos daugeliui iš mūsų kasdien sukelia stresą, dėl kurio mūsų organizmas vis labiau „išsiderina“. Joga – viena iš praktikų, padedanti atrasti kūno dvasios ir proto harmoniją. Išvertus iš sanskrito (senovės Indijos – ten atsirado joga – kalba) joga reiškia „susijungimą“. Vidinės ramybės ieškome kalbindami „Sveikatos namų“ jogos instruktorę, Himalajų jogos specialistę Kristiną Jan.

Kaip Jūsų gyvenime atsirado joga?

Joga mano gyvenime atsirado kaip perfekcionizmo pasekmė. Augau šeimoje, kurioje buvau auklėjama labai griežtai. Siekis gyvenime „būti tobulai“ sukėlė lėtinį nuovargį ir pasireiškė įvairiais psichosomatiniais simptomais. Kūnas šaukėsi pagalbos. Troškau atrasti vidinę ramybę. Taip 2008 m. pirmą kartą atsidūriau jogos pamokoje ir supratau, kad ši praktika man tinka. Suvokiau, kad pasaulis daug įdomesnis nei darbas, bėgimas, neturėjimas laiko sau ir visa kita krūva nesibaigiančių reikalų. Ir tik mums rinktis – leisti sau sustoti ar be pagrįstos priežasties suktis užburtame rate. Tuomet aplankė mažas nušvitimas, jog tas, kuris suka nesibaigiantį užduočių ratą, visgi yra svarbesnis nei pats ratas. Ilgainiui taip pamėgau šią praktiką, kad 2014 m. tapau sertifikuota suaugusiųjų jogos mokytoja, dar vėliau, 2015 m., – šeimos ir vaikų jogos instruktore, 2016–2017 m. studijavau Himalajų jogą ir tapau sertifikuota Himalajų jogos specialiste (profesionale). Gavau savo Mokytojo – Piloto Baba Dži – didžio Indijos šventojo, Mahajogo palaiminimą perduoti autentiškas jogos žinias bei vesti jogos užsiėmimus žmonėms.

Kodėl joga populiarėja Lietuvoje, ko ieško žmonės?

Žmonės darosi sąmoningesni ir ieško realių savo problemų sprendimo būdų. Jie domisi įvairių praktikų poveikiu ir ieško sau geriausios. Miesto žmogui nebepakanka fizinių pratimų, jam verkiant reikia atsipalaiduoti, nuraminti savo sujauktą protą, į vietas sudėlioti emocijas, „pakrauti vidines baterijas“. Ši praktika unikali tuo, kad ją sudaro ne tik fiziniai pratimai, bet ir kvėpavimo, atsipalaidavimo technikos, meditacija. Lankydami jogos pamokas žmonės sustiprėja ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai. Jie labiau pažįsta savo kūną, suvokia jo veikimo mechanizmus, savo proto prigimtį, išmoksta valdyti emocijas. Jogai žino, kaip aktyvinti, atpalaiduoti ar balansuoti nervų sistemą, kaip reguliuoti kraujospūdį ar hormonų lygį kūne, kaip detoksikuoti organizmą, kaip valdyti savo dėmesį, kur padėti kylančias emocijas, ir daugybę kitų dalykų, kurių nėra kitose judesio sistemose. Žmonės renkasi daugialypę naudą.

Kokias pagrindines savybes ugdo joga?

Jogos praktika yra gana griežta disciplina, reikalaujanti didelių valios pastangų ir kasdienio darbo su savimi. Joga – tai ištisa žinių, vertybinių nuostatų ir konkrečių praktikų sistema, kurios esmė yra savęs tobulinimas visuose lygmenyse. Labai svarbu tai, jog ši praktika ugdo atidą sau ir supančiam pasauliui. Taip mokomasi iš tikro girdėti ir suprasti save bei kitus, sukurti darnų ryšį tiek su savimi, tiek su aplinkiniais. Joga tiesiog daro žmogų geresnį.

Ar joga gali padėti numesti svorio?

Taip, gali, bet tai nėra šios praktikos tikslas. Daug svarbiau išmokti iš tikro pamilti savo kūną, išgirsti ir suprasti jo poreikius. Kai praktikuosite jogą, žinosite, jog negalite praleisti rytinės mankštos, žinosite, ką, kaip ir kada valgyti, kada eiti miegoti, kada keltis, kada laikas pasirūpinti savo emocijomis, kaip nesukurti vidinių konfliktų. Norint numesti svorio, naudingos dinaminės jogos padėčių sekos, tokios kaip „Saulės pasveikinimas“, padėtys, aktyvinančios limfotaką, aktyvios manipuliacijos pilvu, specialiai tam tinkančios pranajamos (kvėpavimo pratimai).

Ar tiesa, kad negatyvios emocijos kuria blokus atskirose kūno dalyse, organuose?

Tiesa. Gindamasis nuo neigiamų jausmų, žmogus įkalina juos savo kūne. Viena vertus, jam tarsi palengvėja, tačiau kūne nugrimzdusios emocijos niekur nedingsta. Jos tampa įtampos zonomis. Į įtemptus raumenis nukreipiama aktyvesnė kraujotaka, bet tai padaroma gyvybiškai svarbių organų sąskaita. Įtampa raumenyse sukelia įtampą vidaus organuose, stringa visavertė jų veikla. Įtampos zonose sutrinka energijos tekėjimas, formuojasi ligos. Įtampai palaikyti reikalingi milžiniški kiekiai energijos. Tokiu būdu beprasmiškai eikvojami mūsų vidiniai resursai. Kenčia visas organizmas.

Kokie organai kenčia, kai žmogui trūksta meilės?

Ten, kur nėra meilės, gyvena baimė. Jei gyvensime apimti baimės, ji taps liga. Baimė blokuos apsaugines organizmo funkcijas, silpnins imunitetą ir griaus pamatines žmogaus struktūras, trukdys adekvačiai priimti save ir kitus. Baimės sukeltas ligas gali išgydyti tik meilė. Mes nuo vaikystės mokomi sprendimų ieškoti išorėje, tačiau neišmokstame patys suteikti sau besąlyginės meilės, supratimo, pripažinimo ir pagarbos. Viskas priklauso nuo mūsų pačių ir nuo to, ar pakaks gyvenime jėgų baimę pakeisti meile. Kartais kentėti lengviau, nei keistis. Kad būtum laimingas, reikia turėti drąsos.

Ko gero, plačiausiai yra žinoma lotoso poza. Kokia jos paskirtis, nauda?

Tai klasikinė poza, skirta meditacijai ir pranajamai (kvėpavimo pratimai). Ši poza stimuliuoja skrandžio, tulžies pūslės, blužnies, inkstų ir kepenų meridianus. Sėdint sukryžiuotomis kojomis, jose sulėtėja kraujotaka, o kraujas nukreipiamas į pilvo sritį, kur yra visi gyvybiškai svarbūs organai. Taip gerinama aukščiau išvardytų organų veikla. Sėdėjimas lotoso poza veikia mūsų smegenų centrus, o tai padeda balansuoti visas organizmo sistemas. Kuo labiau organizmas yra subalansuotas, tuo jis sveikesnis. Ne veltui ši padėtis vadinama „asanų (pozų) karaliene“ arba „asana, galinčia išgydyti visas ligas“.

Ar šių dienų skubančiam žmogui, neturinčiam laiko ar galimybių lankyti užsiėmimus, yra kitokių būdų pamedituoti?

Pats paprasčiausias meditavimo būdas – savo kvėpavimo stebėjimas. Technika labai paprasta. Tereikia atidžiai stebėti, kaip įkvepiate ir iškvepiate orą, ir pamatysite, kaip akimirksniu ima kisti jūsų būsena.

Kokie žmonės ateina į Jūsų jogos pamokas? Ką patartumėte tiems, kurie vis dar nedrįsta ateiti į užsiėmimus?

Jogos užsiėmimus lanko nuostabūs žmonės, pasižymintys smalsumu ir noru pažinti save. Dažniausiai tai atsakingą ir intensyvų protinį darbą dirbančios moterys, tačiau yra ir vyrų.

Jogos efektyvumas įrodytas moksliškai. Tai neįtikėtinai naudinga praktika. Nedrįstančiam patarčiau susitikti su jogos mokytoju, kuris atsakys į Jus neraminančius klausimus. Galima paskambinti telefonu 8 676 32875, susitarus užsukti į „Sveikatos namus“. Nėra geresnio būdo suprasti, tinka Jums ši praktika ar ne, kaip tiesiog ateiti į jogos pamoką.

Kokiais principais vadovaujatės savo darbe?

Į kiekvieną savo vedamą pamoką įdedu dalelę širdies. Jaučiu didelę atsakomybę. Juk žmonės man patiki daugiau nei savo kūną. Neįsivaizduoju savo darbo be empatijos, kūrybiškumo ir nuolatinio tobulėjimo.

Ačiū už pokalbį.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close