Ką turėtų žinoti šalto vandens vartotojai?

Mes tiesiog negalėtume egzistuoti be vandens, todėl jį vartojame kasdien. Gyventojams dažnai kyla neaiškumų dėl vandens kainos, mokesčių už vandenį, skaitiklių parodymų deklaravimo ir jų keitimo. Į šiuos visiems rūpimus klausimus atsako UAB „Prienų vandenys“ abonentinės grupės vadovė Rasa Išganaitienė.

Kiek šiuo metu UAB „Prienų vandenys“ aptarnauja vartotojų?

Šiuo metu bendrovė Prienų mieste geriamąjį vandenį tiekia 3655 namų ūkiams, o Prienų rajone – 2313 vartotojų. Taip pat įmonė aptarnauja 222 verslo subjektus (įmones).

Kaip tapti UAB „Prienų vandenys“ vartotoju? Ko reikia norint sudaryti sutartį su jūsų įstaiga?

Gyventojai, norintys naudotis vandens tiekimo ir nuotekų išleidimo paslauga, turi pateikti mūsų įmonei prašymą raštu išduoti prisijungimo sąlygas. Vėliau gyventojams, kurių namų ūkių geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų išleidimo įrenginiai prijungiami prie bendrovei priklausančios geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros bei įrengiamas vandens apskaitos prietaisas, kviečiami atvykti į įmonę pasirašyti paslaugų teikimo sutartį.

Gyventojai, kurie įsigijo ar paveldėjo nekilnojamąjį turtą (butą ar individualų namą), taip pat turėtų atvykti į UAB „Prienų vandenys“ sudaryti vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo sutartį. Atvykstant pasirašyti sutartį su savimi reikia turėti turto nuosavybės dokumentus, asmens dokumentą bei seniūnijos išduotą pažymą apie būste gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis. Gyventojams, perkantiems būstą, rekomenduojame su pardavėju (ankstesniu būsto savininku) pasirašyti apskaitos prietaisų (skaitiklių) rodmenų suderinimo aktą.

Vandens tiekimo viešosios sutarties standartinės sąlygos yra patvirtintos 2015 m. rugsėjo 10 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 990.

 Kokia apmokėjimo tvarka už suteiktas paslaugas?

Prienų miesto daugiabučių namų gyventojai už paslaugas per ataskaitinį laikotarpį atsiskaito pagal pateiktą mokėjimo pranešimą. Klientų prašome mokėti tik gautame pranešime nurodytą sumą už praėjusį mėnesį suteiktas paslaugas ir deklaruoti einamojo mėnesio geriamojo vandens skaitiklių rodmenis. Patiems nereikia nieko skaičiuoti. Individualių namų vartotojai bei daugiabučių namų butų savininkai Prienų rajone (kaimuose) už suvartotą vandenį pagal skaitiklių parodymus mokamą sumą apsiskaičiuoja patys. Labai prašytume šių vartotojų, kurie atsiskaito naudodamiesi atsiskaitymo knygelėmis, bent vieną kartą per metus susisiekti su UAB „Prienų vandenys“ telefonu 8 319 60147 arba atvykti į įmonę (Pramonės g. 7, Prienai) suderinti mokėjimų likučius, išsiaiškinti, ar nėra susidariusi permoka (skola). Kainas už teikiamas paslaugas galima rasti mūsų įmonės internetinėje svetainėje www.prienuvandenys.lt. Pasikeitus paslaugų kainoms, jos skelbiamos ir rajoninėje spaudoje. Vartotojams, kurie pageidauja, sąskaitas išsiunčiame kartą per mėnesį jų nurodytu el. pašto adresu. Apmokėti sąskaitas rekomenduojame iki mėnesio paskutinės dienos.

Kas nutinka laiku neapmokėjus sąskaitos arba susidarius skolai?

Jei laiku nesumokama už bendrovės suteiktas paslaugas ar susikaupia skola, tokiems vartotojams siunčiame priminimus SMS žinutėmis arba elektroniniu paštu ir prašome susimokėti skolą iki nurodyto termino arba pasirašyti skolos mokėjimo grafiką. Skolos mokėjimo grafikas suteikia galimybę skolą susimokėti dalimis. Esant galimybei stengiamės su vartotojais susiekti telefonu ir išsiaiškinti priežastis, kodėl vėluojama atsiskaityti.

Jei vartotojas neatsako į įspėjimą telefonu ar raštu, registruotu paštu siunčiamas raginimas apmokėti susidariusį įsiskolinimą. Nesulaukus jokių vartotojų veiksmų skolai sumokėti ar sumažinti, kreipiamasi į teismą ir skola išieškoma LR įstatymų nustatyta tvarka.

Nuo ko priklauso skolų išieškojimo procedūra?

Skolų išieškojimo procedūra priklauso nuo paties vartotojo. UAB „Prienų vandenys“ visada taiko lankstų skolų išieškojimo modelį, todėl kiekvienam, laikinai susidūrusiam su finansinėmis problemomis, pirmiausia siūloma sudaryti skolų susimokėjimo grafiką ir skolą padengti dalimis.
Pati sudėtingiausia ir ilgiausiai trunkanti procedūra yra tuomet, kai nežinoma skolininko gyvenamoji vieta ir nėra nurodyto pasikeitusio kontakto. Tuomet, net teismui priteisus įsiskolinimą, sprendimas skelbiamas viešai, nes nėra galimybės įteikti procesinių dokumentų asmeniškai skolininkui. Pasitaiko atvejų, kad skolininkas sužino apie savo skolą tik tada, kai UAB „Prienų vandenys“ jau kreipiasi į antstolius ir skola išieškoma antstolių pagalba. Deja, antstolių vykdomo skolos išieškojimo išlaidos tik dar labiau padidina skolą. Todėl primygtinai rekomenduojame vartotojams nurodyti tikslius savo gyvenamosios vietos duomenis, pasikeitusį telefono numerį bei elektroninį paštą, kad UAB „Prienų vandenys“ darbuotojams nekiltų problemų norint juos informuoti ar įspėti.

Ar UAB „Prienų vandenys“ gali nutraukti geriamojo vandens tiekimo paslaugą skolininkams?

2015 m. rugsėjo 10 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 990 patvirtintų geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo viešosios sutarties standartinių sąlygų 32.2 punktas suteikia vandens tiekėjui galimybę nutraukti geriamojo vandens tiekimą vartotojui, kuris neatsiskaito už suvartotą geriamąjį vandenį bei buitinių nuotekų tvarkymą daugiau kaip 45 kalendorines dienas, skaičiuojant nuo atsiskaitymo termino paskutinės dienos.
Tai yra drastiška priemonė ir UAB „Prienų vandenys“ ypač retais atvejais naudojasi šia įstatymų suteikta galimybe. Kartais pakanka įspėti vartotoją apie planuojamą vandens tiekimo sustabdymą ir skola būna sumokėta.

Kas kiek laiko būtina deklaruoti šalto vandens skaitiklių parodymus?

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sutartyje yra numatyta vartotojo pasirinkimu šalto vandens apskaitos prietaisų parodymų deklaravimas kiekvieną arba kas du mėnesius.

Kokios sankcijos taikomos tiems vartotojams, kurie vengia pranešti skaitiklio parodymus?

Vartotojams, kurie ilgiau nei du mėnesius nepraneša šalto vandens apskaitos prietaisų parodymų, išsiunčiamos SMS arba elektroninės žinutės su priminimu, taip pat su šiais vartotojais stengiamasi susisiekti tiesiogiai telefonu ir išsiaiškinti priežastis, kodėl nedeklaruojami skaitiklių parodymai. Noriu atkreipti gyventojų dėmesį, kad įmonė turi teisę už nedeklaruotą laikotarpį vartotojui skaičiuoti savivaldybės nustatytą vidutinį vandens suvartojimo kiekį, todėl rekomenduojame vartotojams, kurie išvyksta ilgesniam nei 2 mėn. laikotarpiui arba dėl kitų objektyvių priežasčių nevartoja vandens, apie tai informuoti mūsų įstaigą tel. 8 319 60147.

Ką daryti pastebėjus skaitiklio gedimą?

Vartotojai, pastebėję bet kokį skaitiklio gedimą, įstrigusią sparnuotę, sugedusį skaičiavimo mechanizmą, pažeistą plombą ar pan., privalo nedelsiant informuoti UAB „Prienų vandenys“. Savavališkai taisyti apskaitos prietaisus, nuimti plombas, perkelti skaitiklius į kitą vietą yra griežtai draudžiama ir už tai taikomos nuobaudos.

Kas kiek laiko yra keičiami geriamojo vandens skaitikliai?

Įstatymo nustatyta tvarka gyventojams skaitikliai yra keičiami kas 6 metai. Vartotojams, kurie nesuteikia galimybės pakeisti geriamojo vandens apskaitos prietaiso, pasibaigus jo galiojimui, įmonė turi teisę suvartoto geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo paslaugų kiekį apskaičiuoti pagal savivaldybės nustatytą vidutinę suvartojamo geriamojo vandens normą vienam gyventojui, dauginant iš koeficiento 2. Taip apskaičiuotas šalto geriamojo vandens suvartojimas taikomas iki skaitiklio pakeitimo.

Daugiau apie geriamojo vandens kainas, planuojamus remontus, dėl kurių laikinai nutraukiamas vandens tiekimas, bei kitą aktualią informaciją visada galite rasti bendrovės internetiniame puslapyje www.prienuvandenys.lt

Dėkojame už pokalbį

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close