home Aktualijos, Maistas, Sveikata Valgykime brokolius

Valgykime brokolius

Šiuo metų laiku brokolių galima įsigyti ne tik prekybos centruose, bet ir turguje. Daugelis žmonių juos vartoja kaip salotas , kiti – kaip garnyrus. Bet iš jų galima pasigaminti ir daugybę visai nesudėtingų, skanių patiekalų.

Brokolį galima pavadinti ne tik viena sveikiausių, bet ir dietine daržove, nes 100 gramų brokolių yra tik 30 kcal.
Šviežią brokolį galime valgyti ir termiškai neapdorotą ar tik nuplikytą verdančiu vandeniu. Apdorojant brokolius garais, juose liks daugiausiai naudingų medžiagų. Kuo ilgiau brokolius virsime, tuo daugiau vitamino C, sieros junginių ir kitų naudingų komponentų pateks į vandenį. Jų skonis bus švelnesnis, tačiau maistinė vertė, deja, mažesnė. Taigi, geriausia brokolius vartoti traškius, nepervirusius. Brokoliuose yra daug vitamino C ir K vitamino, kuris labai reikalingas ne tik mūsų kaulams stiprinti, kraujui gerinti, bet ir norint kuo ilgiau turėti skaisčią odą.

„Sveikutis“ kokteilis su brokoliais

3 porcijoms reikės: 1 avokado, 80 g brokolio, 1 saliero stiebo, 1 banano, saujos špinatų, citrinos sulčių, vandens.

Visus ingredientus smulkiai supjaustykite ir suplakite iki vientisos masės. Skanaus!

Bolivinių balandų ir brokolių troškinys

1 didelei porcijai reikės: 4 v. š. bolivinių balandų, 100 g brokolių, 70 g paprikos, 30 g kepintų anakardžių, 1 v. š. alyvuogių aliejaus, druskos, prieskonių.

Bolivines balandas pasūdytame vandenyje virkite 15 minučių. Kai liks 3–5 minutės iki virimo pabaigos, įdėkite kartu virti brokolius. Geriausias vandens santykis yra 1:2. Į indą dėkite išvirtas bolivines balandas ir brokolius, po to sudėkite likusius ingredientus, pabarstykite prieskoniais, aliejumi, jei reikia – įdėkite dar druskos. Lengvai pagaminsite skanų troškinį, kurį galėsite valgyti ir šiltą, ir šaltą.


Lęšių ir keptų brokolių salotos

1 didelei porcijai reikės: 100 g lęšių, 100 g brokolių, 50 g morkų, 70 g cukinijos, 4 saulėje džiovintų pomidorų, citrinos sulčių, prieskonių, grūstos paprikos, 1 v. š. aliejaus.
Jei naudosite žalius, neskaldytus lęšius, juos geriau mirkyti apie 6 val. Taip jie taps lengviau virškinami bei greičiau išvirs. Sūdytame vandenyje išvirkite lęšius. Brokolį supjaustykite žiedynais ir nuplikykite karštu vandeniu. Morką ir cukiniją supjaustykite griežinėliais. Keptuvėje pakepinkite morką, cukiniją, brokolius (apie 5 minutes). Sudėkite lęšius ir prieskonius, druską. Dar šiek tiek pakepinkite. Pačioje pabaigoje sudėkite saulėje džiovintus pomidorus. Šis patiekalas puikiai tiks ir pietums, ir vakarienei, jis skanus tiek šiltas, tiek šaltas, o svarbiausia – jį pasigaminsite itin greitai.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close