home Laisvalaikis Rabarbarai – ką iš jų galima pasigaminti

Rabarbarai – ką iš jų galima pasigaminti

Daržą turinčio žmogaus darže ar sodo pakraštyje galima aptikti augantį krūmą rabarbarų. Daugeliui kyla klausimas: rabarbarai – tai vaisiai ar daržovės? Teoriškai – daržovės, praktiškai – vaisiai, kai kurių vadinami lietuviškaisiais kiviais, nes yra saldžiarūgščio skonio ir plačiai naudojami konditerijoje: pyragų, ledų gamyboje.

Šimtas panaudojimo būdų

Rabarbaruose gausu organinių rūgščių, kurios reguliuoja apykaitos procesus organizme, taip pat karotino, vitaminų C, PP, B. Rabarbarai pasižymi kalio, geležies, fosforo, magnio gausa, sudėtyje turi cukraus, pektinių bei rauginių medžiagų ir flavonoidų. Rabarbarai rekomenduojami skundžiantis žarnyno atonija, kai sutrinka tuštinimasis arba esant vidurių užkietėjimui. Tačiau persistengti ir vartoti per daug irgi negalima, nes rabarbaruose esanti oksalo rūgštis gali pažeisti virškinamąjį traktą.Rabarbarai, kaip jau minėta anksčiau, plačiai naudojami kulinarijoje, tačiau iš jų verdami ir kompotai, gaminamas kisielius. Taip pat rabarbarai gali būti naudojami gaminant padažus, salotas ir kitus patiekalus. Rabarbarus galima virti, kepti, troškinti, net konservuoti arba šaldyti – tai leis šiuo skoniu džiaugtis ištisus metus.Valgomi yra rabarbarų stiebai, kuriuos reikia nupjauti ir prieš vartojimą nulupti. Geriausia valgyti jaunus rabarbarų stiebelius, nes vėliau jie perauga ir tampa labiau žalingais nei naudingais. Žali rabarbarų stiebai yra rūgštesni, o raudoni – labiau saldžiarūgščiai. Norint ilgiau išlaikyti šviežius, rabarbarus reikia suvynioti į drėgną popierinį rankšluostį, o tada galima laikyti šaldytuve daržovių skyriuje net iki savaitės.

Iš rabarbarų galima pasigaminti įdomių ir neįtikėtino skonio patiekalų. Jeigu seniau mūsų močiutės daugiausia iš rabarbarų virė kompotus ir kepė pyragus, tai dabar atrandami vis nauji receptai.

Rabarbarų uogienė

1 kg rabarbarų (lapkočių), 1 kg cukraus, 1 kg apelsinų, 1 šaukštelis cinamono, 0,5 šaukštelio maltų gvazdikėlių, 0,5 šaukštelio malto imbiero.

Rabarbarus nuplauti, nulupti, supjaustyti gabaliukais, dėti į keraminį indą ir sluoksniuoti su cukrumi. Uždengti ir laikyti per naktį šaldytuve.

Apelsinų odelę (tik geltoną dalį) nutarkuoti ir atsidėti. Likusį baltą apelsinų sluoksnį nulupti (jo nereikės, nes jis kartus), o apelsinus supjaustyti gabaliukais (sėklas, jeigu yra, išimti).

Nuo rabarbarų nusunkti susidariusį sirupą, supilti į puodą (tik ne aliuminį), užvirti. Sukrėsti rabarbarų gabaliukus, supjaustytus apelsinus, sumažinti ugnį ir virti maišant apie 10–15 minučių.

Tada suberti nutarkuotas apelsinų žieveles, cinamoną, imbierą, gvazdikėlius ir dar pavirti apie 5 min.

Karštą džemą supilti į iškaitintus stiklainius ir užsukti švariais, sandariais dangteliais. Stiklainius apversti dangteliais žemyn ir palikti visiškai atvėsti. Laikyti rūsyje arba vėsesniame sandėliuke.

Šaldyti rabarbarai

1 kg rabarbarų kotų, 200 g cukraus, 4 valg. š. aguonų.

Rabarbarus nulupti, supjaustyti gabalėliais, susmulkinti virtuviniu kombainu ar smulkintuvu iki smulkių gabaliukų. Jei neturite prietaisų – pjaustykite peiliu.

Susmulkintus rabarbarus sumaišyti su cukrumi ir aguonomis. Palaukti, kol ištirps cukrus.


Sudėti į mažyčius šaldymo indelius ir užšaldyti.
Žiemą turėsite vitaminų. Paskubėkite, kol dar nesibaigė rabarbarų sezonas (tinka naudoti iki birželio pabaigos).

Rabarbarų pyragas

 3 kiaušiniai, 1 puodelis miltų, 1 nepilnas puodelis cukraus, 1 arb. š. kepimo miltelių, 1 arb. š. vanilinio cukraus, 500 g rabarbarų, saujelė braškių, šalavijo („chia“) sėklų.

Kiaušinius išplakti su cukrumi, vaniliniu cukrumi. Suberti miltus ir kepimo miltelius. Rabarbarus nulupti, susmulkinti ir sudėti į tešlą. Viską išmaišyti ir supilti į kepimo skardą, ant paviršiaus dėti smulkintų braškių ir užbarstyti šalavijo sėklų. Kepti apie 30 min 180 laipsnių temperatūroje.

Rabarbarų pyragas su baltymų kepure

Tešlai: 500 g rabarbarų, 200 g cukraus, 200 g minkšto sviesto, 4 kiaušiniai, vanilės, žiupsnelis druskos, cinamono, 400 g kvietinių miltų, 2,5 arb. š. kepimo miltelių, 200 ml pieno; baltymų kepurei: 4 kiaušinių baltymai, žiupsnelio druskos, 1 arb. š. citrinos sulčių, 100 g cukraus.

Rabarbarus nulupti ir supjaustyti. Sumaišyti su 2 šaukštais cukraus ir suberti į rėtį, jį statyti dubenį, kad nuvarvėtų skysčių perteklius. Nuo rabarbarų likusį skystį galima atskiesti vandeniu (turėsite stiklinę skanaus gėrimo). Rabarbarus rėtyje palaikyti apie 30 minučių. Orkaitę įkaitinti iki 180 laipsnių. Kepimo skardą iškloti kepimo popieriumi, ištepti riebalais. Tešlai išsukti minkštą sviestą su cukrumi, po vieną įmaišyti kiaušinius. Berti druskos, vanilės, cinamono ir vėl gerai išmaišyti. Kitame inde sumaišyti miltus su kepimo milteliais. Pusę jų masės berti į sviesto ir kiaušinių masę, sumaišyti. Pilti pusę pieno ir išmaišyti. Suberti likusius miltus ir išmaišyti, tuomet supilti likusį pieną ir gerai išmaišyti. Tešlą supilti į paruoštą kepimo formą. Rabarbarus nusausinti subėrus ant popierinio rankšluosčio. Suberti juos ant tešlos, dėti į orkaitę ir kepti 45 minutes. Kai iki pyrago kepimo pabaigos bus likę 10 minučių, reikia ruošti baltymų kepurę. Kiaušinių baltymus dėti į labai švarų dubenį ir plakti, kol pradės putoti. Suberti druską, citrinų sultis ir plakti, kol susiformuos minkšta puta. Toliau plakti lėtai, po 1 valg. š. beriant cukrų. Plakti, kol baltymai bus standūs, blizgantys. Ištraukti kepimo formą iš orkaitės ir paskleisti baltymų masę ant tešlos. Dėti pyragą atgal į orkaitę ir kepti dar 12–15 minučių, kol baltymų masė pradės gelsti. Pyragą atvėsinti ir tada ragauti. Skanaus!

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close