Gelbėjimo operacija sėkmingai baigta: incidentą jūroje patyręs keltas ir jį atlydėję Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų laivai prisišvartavo Klaipėdos jūrų uoste
Spalio 2 d. apie 22 val. Klaipėdos uoste prisišvartavo incidentą Baltijos jūroje patyręs keltas „Regina Seaways“. Laivą iš jūros atlydėję Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai“, „Skalvis“ ir „Jotvingis“ taip pat sėkmingai grįžo į Karo laivų flotilę.
„Sąlygos gelbėjimo operacijai tikrai nebuvo komfortiškos – bangų aukštis siekė tris ir daugiau metrų, laive per 300 žmonių. Todėl gelbėjimo operacijai buvo mestos didelės pajėgos – trys Karinių jūrų pajėgų laivai, kurie galėtų sutalpinti tokį keleivių skaičių ir juos saugiai parplukdyti į krantą, taip pat trys kariuomenės sraigtasparniai, kurie budėjo pasirengę pakilti ir nedelsiant pradėti keleivių perkėlimą”, – sakė Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas komandoras Eugenijus Valikovas.
Pasak komandoro, jūrų gelbėjimo centrai iš Latvijos, Lenkijos ir Švedijos taip pat buvo pasirengę prireikus nedelsiant skirti įvairių tipų sraigtasparnius.
Primename, kad Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras spalio 2 d. apie 13:45 val. gavo pagalbos signalą iš DFDS Seaways keltų linijų kelto „Regina Seaways“, kad reikalinga pagalba galimai įvykus gaisrui mašinų skyriuje. Į įvykio vietą nedelsiant išskrido Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, kuris atliko pirminę žvalgybą. Taip pat vykdyti gelbėjimo operaciją nedelsiant buvo išsiųsti Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai”, „Skalvis” ir „Jotvingis”. Papildomai pagalbą buvo pasiruošę suteikti ir trys Karinių oro pajėgų sraigtasparniai. Apie galimą keleivių evakuaciją Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras taip pat informavo Klaipėdos miesto savivaldybę bei specialiąsias tarnybas.
Vėliau paaiškėjo, jog iš variklių skyriaus sklido dūmai ir buvo juntama vibracija, tačiau nei sprogimo, nei gaisro nebuvo.
Apie 17:40 val. Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) radijo ryšiu iš DFDS kelto ,,Regina Seaways“ gavo pranešimą, kad laivui pavyko užvesti pagrindinį variklį, ir šis savo eiga pradėjo judėti link Klaipėdos. Lietuvos Karinių jūrų pajėgų laivai lydėjo keltą nedideliu atstumu, pasiruošę prireikus evakuoti kelto keleivius ir įgulą.
Incidentas laivą ištiko apie 110 km nuo Klaipėdos jūrų uosto. Keltas spalio 1 dieną išplaukė iš Kylio uosto (Vokietija) į Klaipėdą.
KAM