Didžiausias Kauno Marvelės prieplaukoje iškeltas laivas plukdys Prienų bei Birštono gyventojus ir svečius

Tik prasidėjus vasarai Kauno bei Prienų gyventojus, taip pat keliaujančius šiuos du miestus jungiančiu keliu vairuotojus, nustebino tikrai nekasdienis pakeleivis – keliu „plaukiantis“ įspūdingo dydžio laivas. Tiems, kas dar prisimena pasakas, vaizdas priminė pasaką apie aukso laivą, kuris galėjo „eiti“ ir žeme, ir vandeniu…

 

Prienų krašto verslininkui Deivydui kilusi iš pirmo žvilgsnio sunkiai suvokiama ir sunkiai įvertinama idėja vis tik tapo realybe. Keleto metų idėjos vystymas bei šios kvapą gniaužiančios kelionės organizavimas pareikalavo labai daug žmogiškųjų išteklių, planavimo bei vertinimo.

 

Idėja plukdyti poilsiautojus, iškylautojus ar šiaip norinčius paplaukioti laivu Birštono ir Prienų krašto gyventojus bei svečius tapo pakankamai reali verslininkui įsigijus 50 vietų laivą. Tiesa, sunkiausia dalis dar laukė priešakyje – pats laivas dar praėjusią vasarą plaukiojo Rusnėje. Taigi, šio laivo laukė kelionė prieš srovę, aukštyn Nemuno upe iki pat Birštone esančios prieplaukos. Rodos, užduotis gana paprasta ir linksma – tik įveikti upės tėkmę.

Dviem 110 kW bei vienu 147 kW varikliais „ginkluoto“, galinčio plaukioti net jūroje, „monstro“ tokia kelionė net nebūtų apsunkinusi jei ne „mažytė“, Kaune stovinti, daugiau kaip 250 tūkst. kubinių metrų betono ir gelžbetonio siena – Kauno Algirdo Brazausko hidroelektrinės užtvanka…

 

Taip prasidėjo sunkiausias 30 tonų svorio, 18 metrų ilgio bei 4,5 metrų pločio laivo pervežimo sausuoju keliu į aukštupį planavimo etapas.

 

Tam pasitarnavo dar visai nesenai atverta nauja Marvelės krovininė prieplauka Kaune bei logistikos įmonė „Strėlė Logistics“. Šios įmonės 200 tonų keliamosios galios turimi kranai į prieplauką atplaukusį laivą lėtai, bet nesunkiai iškėlė iš vandens ir nuleido ant jam paruoštos vilkiko priekabos-platformos.

 

Šiuos darbus stebėjo ir VĮ Vidaus vandenų kelių direkcijos l. e. direktoriaus pareigas gamybos ir technikos reikalams Aurelijus Rimas bei Uostų tarnybos vyriausiasis specialistas Gintaras Motiejaitis. Pasak jų, šis laivas – pirmasis tokio svorio laivas, iškeltas Marvelės krovinių prieplaukoje. Kaip sakė G. Motiejaitis, naujos prieplaukos tvirtumas visiškai pasiteisino. Šis laisvas tapo savotišku realiu krantinės išbandymu. Taip pat VĮ Vidaus vandenų kelių direkcijos atstovai džiaugėsi, jog Prienų krašto verslininkas ėmėsi tokios drąsios iniciatyvos.

 

Suprantama, laivo iškėlimas tebuvo maža dalis vienai dienai suplanuoto darbo. Palengva iš Marvelės į Prienus pajudėjęs kortežas stebino ir domino pravažiuojančius pro šalį automobilius. Tiesa, kelionė jau siauresne ir medžiais pakelėse apželdinta kelio atkarpa nuo Garliavos iki Prienų pareikalavo didesnio specialistų dėmesio. Tačiau kelionei paruoštas (su pilnai nuardytu ir dabar rekonstruojamu aukštutiniu deniu) laivas be didelių sunkumų įveikė kelionę iki Prienų. Norint pasiekti paskutinę stotelę – už Birštono turistinės bazės esančią prieplauką, reikėjo „įveikti“ ir pačius Prienus.

 

Prienuose šiam laivui teko kažkaip aplenkti ne tik medžius, bet ir gana žemai kabančias dar prieš kelis dešimtmečius išvedžiotas elektros linijas. Dėl jų policijos lydimą kortežą teko iš Pramonės gatvės nukreipti į Tyliąją gatvę.

 

Pasiekus numatytą krantinę, vėl iškeliamu ir į vandenį nuleidžiamu laivu galėjo grožėtis ne tik kitame krante gyvenantys birštoniečiai, bet ir į Birštono kurorto šventę atskubėję Birštono svečiai.

 

1987 m. Švedijos laivų statykloje gimęs ir ilgus metus ten plaukiojęs daugiau nei 5 metrų aukščio ir 120 kubinių metrų vandens talpos laivas šiltuoju sezonu priims keleivius: 50 vietų laive dar šiemet bus galima ne tik paplaukioti Nemunu, bet ir švęsti įvairias šventes.

 

Ir vėl gi – įspūdingo dydžio laivas neapsiribos vien Birštono krantais. Deivydas įsigijo šį laivą su viltimi, jog vieną dieną jis atplauks ir į Prienus. Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorius Egidijus Visockas patvirtino, jog ši svajonė gali ir išsipildyti.

 

Šiuo metu pro Prienus tekanti Nemuno vaga yra per sekli didesniems laivams ir ją reikėtų gilinti. Pasak E. Visocko, investiciniai projektai, kurių pagalba būtų galima atlikti šiuos nepigius darbus, egzistuoja. Atsižvelgiant į tai, jog Prienų rajono savivaldybė nuolat remia verslo iniciatyvas, tuo pačiu palaiko ir šią idėją, gali būti, jog ateityje pavyks tokiam projektui gauti lėšų ir šį atnaujintą jūrinį laivą išvysime Nemune prie Prienų.

 

Tiesa, šis laivas vis dar neturi pavadinimo, todėl savininkas kviečia visus siūlyti – tinkamiausio pavadinimo autorius taps laivo krikštatėviu ir laimės nemokamą kelionę šiuo laivu! Pavadinimus galima siūlyti ir dėl plaukiojimo pasidomėti laivo vadovės Lauros telefonu 8 640 55055 arba šios naujienos komentaruose socialiniame tinklapyje „Facebook“.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close