Ir keliams barstyti, ir gaisrams gesinti
Kai kuri miško darbams atlikti reikalinga speciali technika dėl sezoniškumo naudojama retai. Tačiau sumanūs specialistai sugalvoja, kaip tą pačią techniką, pritaikius keičiamus įrenginius, būtų galima panaudoti ir kitoms reikmėms.
Prienų miškų urėdijos technikos kieme stovi padidinto pravažumo, visais keturiais varomais ratais automobilis KAMAZ-4326 su3000 ltalpa, skirtas gaisrams gesinti. Jis 2011 metais iš UAB „Iskada“ įsigytas viešojo konkurso būdu. Techninėse konkurso sąlygose buvo nurodyta: reikalingas gaisrų gesinimo automobilis su nuimamu antstatu. Šiuo metu ant jo yra sumontuotas kelių barstymui pritaikytas nuimamas antstatas, ir ši mašina žiemą naudojama keliams barstyti. Pavasarį, pakeitus šį įrenginį ir uždėjus gaisrų gesinimo antstatą, automobilis vėl naudojamas gaisrams gesinti.
– Mūsų turimas gaisrų gesinimo automobilis jau buvo atgyvenęs, todėl reikėjo galvoti, kaip įsigyti tinkamą šiuolaikinę techniką. Be to, reikėjo mąstyti racionaliai, kad tokia technika pusę metų nestovėtų be darbo, nes kainuoja ir vairuotojo išlaikymas, ir amortizacija, susidaro kitokių papildomų išlaidų. Mūsų urėdijos medienos ruošos, prekybos ir technikos padalinio viršininkui Aleksandrui Rajeckui kilo idėja, kad būtų galima įsigyti tokį automobilį, kurį būtų galima panaudoti visais metų laikais, – sakė VĮ Prienų miškų urėdijos urėdas Robertas Judickas.
Prienų miškų urėdijos specialistai buvo numatę, kad nuėmus talpą, kuri naudojama šiltuoju metų periodu smulkių gaisrų ar gaisro židinių likvidavimui, žiemą būtų galima uždėti smėlio barstymo įrengimą ir naudoti slidžių miško kelių barstymui. Žiemos metu dirba technika, iš miško vežama mediena. Dėl slidžios kelio dangos pakrauti miškovežiai sunkiai gali užvažiuoti net ir į neaukštus kalnelius.
Kaip sakė A. Rajeckas, gaisrų kol kas gesinti neteko, tačiau jau antrą sezoną dirbanti technika šiemet, kai žiema užsitęsė, turi darbo kas dieną. Gaisro gesinimo įrenginys veikia puikiai ir yra periodiškai išbandomas.
Smėlio antstatą pagal Prienų miškų urėdijos specialistų pateiktą užsakymą ir brėžinius pagamino UAB „Medmeta ir partneriai“.
Pasak inžinieriaus A. Rajecko, toks automobilio perkonstravimas leidžia tą patį automobilį panaudoti skirtingais sezonais, nereikalaujant atskiro vairuotojo. Kai nenaudojamas vienas kuris antstatas, jis būna tvarkingai padėtas ant specialių atramų.
Toks efektyvus technikos naudojimas yra naudingas urėdijai, nes automobilis dirba ištisus metus. Kadangi gaisrų pasitaiko retai, šio automobilio vairuotojas Sergejus Sulžickas vasarą dirba ir šaltkalviu-suvirintoju, o žiemą kitas vairuotojas Mindaugas Deltuva dirba su sunkvežimiu-savivarčiu, o reikalui esant barsto kelius. Taigi pasitelkus sumanumą ir naujesnes technologijas tą pačią techniką galima panaudoti efektyviai.
Stasė Asipavičienė