home Laisvalaikis Vaikų mitybos raciono karalius – kiaušinis: kaip su juo susidraugauti nuo mažų dienų?

Vaikų mitybos raciono karalius – kiaušinis: kaip su juo susidraugauti nuo mažų dienų?

Kiek kiaušinių vaikams rekomenduojama suvalgyti per dieną? Vieną, du, o gal net tris.

Mitybos specialistai teigia, kad joks kitas produktas neturi tokio organizmui reikalingų medžiagų derinio, kuris stiprina imunitetą ir skatina augimą. Todėl kiaušiniai ypač naudingi vaikystėje ir paauglystėje.

 

Pažintį su kiaušiniu rekomenduojama pradėti dar kūdikystėje, pirmiausiai nuo ne trumpiau kaip 5 minutes virto trynio, nes jis vertingesnis už baltymą. Pirmiems skonio bandymams pakaks ketvirčio, o kiek vėliau patartina valgyti po pusę geltonosios kiaušinio dalies.

 

„Visą kiaušinį į vaiko mitybos racioną rekomenduojama įtraukti jau nuo 9 mėnesio, o atšventus pirmąjį gimtadienį, per savaitę jau galima suvalgyti 2–3 kiaušinius. Kiaušinio baltyme yra lengvai pasisavinamų aminorūgščių, kurios reikalingos augančiam organizmui, smegenų veiklai. Aminorūgštys itin svarbios ir besivystančiam vaisiui, tai reiškia, kad kiaušinius į savo valgiaraštį vertėtų įtraukti ir nėščiosioms“, sako Nijolė Vasiliauskienė, Kauno kolegijos Technologijų fakulteto Viešojo maitinimo katedros vedėja.

 

Pasak mitybos specialistės, vaikų mėgstami kiaušinių deriniai yra patys įvairiausi. Vieniems patinka kiaušinis ir jo trynys be jokių priedų. Kiti vaikai prie kiaušinio neatsisako šviežių daržovių agurkų, pomidorų, salotų ar netgi avokado. Išradingesni tėvai kiaušinį įsuka į daržovių košę, įmuša į mėsos ar žuvies masę arba kepa gardų omletą. „Be kiaušinių ir patiekalų iš jų, visavertis vaikiškas meniu egzistuoti negali“, – teigia N. Vasiliauskienė.

 

Daugiau vitaminų nei mėsoje ar pieno produktuose

 

Moksliniai tyrimai rodo, kad vištos kiaušinis yra vienintelis produktas, kurį organizmas įsisavina iki 97–98 proc. Ne veltui jis laikomas baltymų įsisavinimo etalonu.

 

Skaičiuojama, jog kiaušinyje yra net 13 vitaminų, tarp kurių A, В1, В2, В6, В12, taip pat tokių svarbių mineralų kaip fosforas, kalcis ar geležis, mikroelementų jodo, vario, kobalto ir kitų. Pati vertingiausia kiaušinio dalis yra trynys, jame yra beveik visos svarbiausios amino rūgštys. Be to, kiaušinio trynyje yra žymiai daugiau vitaminų A, D, E, B1, B2 negu mėsoje ar pieno produktuose.

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close