home Švietimas ,,Tyrėjų naktis“ – tikri atradimai prasideda čia!

,,Tyrėjų naktis“ – tikri atradimai prasideda čia!

 „Tyrėjų naktis“ – tai įspūdingas gyvybės, entuziazmo bei mokslo naujovių kupinas renginys, kuriame mokslininkai, tyrėjai ir technologijų entuziastai su savo darbais supažindina platesnę auditoriją. Siekiama, kad kiekvienas – nuo mažo iki didelio – mokslo pasaulyje atrastų savo atradimus.

Jau ne pirmi metai šiuose renginiuose dalyvauja ir Šilavoto pagrindinės mokyklos mokiniai. Rugsėjo 29 d. gamtamokslinio ugdymo mokytojos R. Dereškevičienė, A. Kaminskienė ir 16 pačių žingeidžiausių 7-10 klasių mokinių dalyvavo Aleksandro Stulginskio ir Kauno technologijos universitetų siūlomose veiklose. Pirmoje pamokoje ,,Hidrotechninių statinių statybinių medžiagų bei fizikinių mechaninių savybių tyrimai“ mokiniai dalyvavo praktikume - demonstracijoje, kurioje atliko gniuždomojo betono stiprio nustatymą ardomuoju būdu, naudojant bandymų presą. Galėjo įvertinti gelžbetoninių konstrukcijų betono gniuždomąjį stiprį struktūros neardančiais metodais – naudojant Schmidt sistemos plaktuką. Buvo paaiškinta, kaip betono savybės įtakoja hidrotechnikos statinių ilgaamžiškumą. Susipažinome su pagrindiniais upės ir jos slėnio elementais. Taip pat buvo paaiškinta, kaip formuojasi upė ir pademonstruota, kaip susidaro upės vingiai, kaip vyksta krantų eroziniai procesai ir kokios priemonės taikomos šlaitų sustiprinimui.

Antroje pamokoje „Atsinaujinantys energijos ištekliai ir biomasės energija“ mokiniai turėjo galimybę susipažinti, kas yra biomasė, kaip pateiktų augalų, (topinambo, pluoštinės kanapės) stiebuose, šakose ir lapuose sukaupiama energijos. Sužinojo, kad sukauptas energijos kiekis keletą kartų viršija pasaulio energijos poreikius. Kaip biomasė, kaip energijos šaltinis, naudojama kietojo kuro ir biodujų pavidalu. Mokiniai buvo aktyvūs šių veiklų dalyviai, nes už teisingą atsakymą jų laukė įvairūs prizai.

Iš Aleksandro Stulginskio universiteto skubėjome į KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakultetą, kur buvo demonstruojami įdomūs fizikiniai bandymai. Mokiniai turėjo galimybę ne tik pasėdėti didelėje amfiteatrinėje auditorijoje, bet klausytis dėstytojų, kurie pagrindinius fizikos dėsnius patvirtino eksperimentiškai.

Tikimės, kad mokiniai ne tik pagilino gamtamokslinio ugdymo žinias, bet ir patobulino bendrąsias kompetencijas, bendravimo bei dalyvavimo diskusijose įgūdžius. Taigi, visai nebūtina gimti Enšteinu, kad kasdien atrastum ką nors naujo!

 

 Gamtamokslinio ugdymo mokytojos A. Kaminskienė ir R.Dereškevičienė