Verslininkai nepatenkinti atliekų tvarkymu bei informacijos stoka

Rugsėjo 26 d. Prienų pramogų arenos konferencijų salėje Prienų rajono savivaldybės meras Alvydas Vaicekauskas susitiko su Prienų krašto verslininkais.

 

Į mero kvietimu surengtus bendrus verslo pusryčius atvyko per 30 Prienų krašto verslininkų bei Prienų rajono savivaldybės mero pavaduotojas Algis Marcinkevičius, administracijos specialistai.

 

Susitikimo metu pristatytas Prienų r. savivaldybės teritorijos ir Prienų miesto bendrųjų planų koregavimas, o verslininkai paraginti teikti siūlymus dėl bendrųjų planų koregavimo pagal vietovės ir savo verslo plėtros poreikius. Tiesa, daugeliui verslininkų šis koregavimas buvo naujiena ir jiems pageidaujant Savivaldybės vadovas pažadėjo, jog šis projektas dar bus išsamiau pristatytas.

 

Taip pat buvo pristatyti Savivaldybės įgyvendinami ir planuojami įgyvendinti projektai. Dėl ilgai trunkančio dokumentacijos derinimo, nors ir ne taip greitai, kaip buvo planuota, bet ruošiamasi įgyvendinti vandentvarkos infrastruktūros plėtros ir rekonstrukcijos, Stadiono mikrorajono viešosios erdvės, autobusų stoties ir aplinkinės teritorijos sutvarkymo, bendruomeninių šeimos namų įkūrimo projektus.

 

Paminėjus autobusų stotį, verslininkai prisiminė prieš keletą metų siūlytą projektą rekonstruoti stotį. Planuota, kad jos vietoje iškils prekybos centras kartu su atnaujinta autobusų stoties aplinka bei autobusų sustojimo vietomis. Tokias stotis dabar turi Alytus bei Kaunas. Meras patvirtino, kad toks projektas, investuotojui pakeitus sprendimą, liko neįgyvendintas. Čia planuota įrengti ir iš dabartinės teritorijos norinčios išsikelti UAB „Kautra“ Prienų rajoną aptarnaujančių autobusų parko aikštelę, tačiau jai pritrūko vietos. Mero manymu, tai yra prestižinė vieta ir jos ateitis dar projektuojama.

 

Susitikimo metu pristatyta ir smulkaus verslo rėmimo programa bei nauja komunalinių atliekų surinkimo tvarka. Paminėjus pastarąją, iš verslininkų lūpų pasipylė nusivylimai ir nuogąstavimai, jog atliekų tvarkymas Prienų rajone tampa kliūtimi verslui. Po naujos atliekų apmokestinimo tvarkos patvirtinimo, neproporcingai išaugo atliekų tvarkymo kaštai už sandėliavimo patalpas. Tiesa, meras patvirtino, kad tai jau žinoma ir greitu laiku bus rasta galimybė mokestį už šias patalpas skaičiuoti kitaip.

 

Verslininkai skundėsi ne tik dėl apmokestinimo, bet ir dėl paties išvežimo. Pasirodo, kai kur jau pastebėta, kad atliekų vežėjai piktnaudžiauja, kai per tam tikrą laikotarpį vietoj 2 išvežtų konteinerių yra fiksuojamas 11 konteinerių išvežimas. Anot jų, viena didžiausių problemų – komunikacijos trūkumas. Atliekų tvarkymu besirūpinančios dvi įmonės verslininkus su nusiskundimais ar paklausimais nukreipia į kitą įmonę ir iškilusių problemų nesprendžia, todėl verslininkai prašė, kad šias problemas apsiimtų spręsti šių paslaugų užsakovas Prienų krašte – Prienų rajono savivaldybė. Savivaldybės vadovas pasiūlė ir patvirtino, jog į kitą susitikimą su verslininkais pakvies ir atliekų tvarkymą organizuojančio Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro bei atliekų vežėjo „Econovus“ vadovus.

 

Savivaldybės indėlio pasigesta ir šilumos trasų remonto klausimu. Pasak verslininkų, dėl įvairių miesto tvarkymo darbų perspėjami patalpų savininkai, tačiau jie, neturėdami tokio įsipareigojimo, retai perduoda informaciją šių patalpų nuomininkams – verslininkams, o šie dažnai patiria nuostolį dėl planinių darbų, apie kuriuos nebuvo informuoti. Pasak restorano, veikiančio „Beržo“ pastate, savininkės, pradedant šiluminės trasos tarp „Beržo“ ir Laisvės aikštės darbus, ją tik išvakarėse, 17 val., vienas iš darbų vykdytojų perspėjo, jog įvažiavimą, kuriuo tiekiamas maistas restoranui, nuo kito ryto uždaro aklinai. Pasak verslininkės, tai buvo stiprūs smūgis jos verslui, nes ji restorano prieigą turi garantuoti ne tik klientams, bet ir tiekėjams, kurie atvykę ir radę neprivažiuojamą restoraną, tiesiog apsisuka ir išvažiuoja. Be to, tą kitą rytą restoranas turėjo didelį išvažiuojamąjį užsakymą, kurį reikėjo pakrauti į automobilius tiesiog prie pat restorano. Žinodama apie planuojamus darbus ir gatvės uždarymą, verslininkė būtų galėjusi sėkmingiau vykdyti savo verslo veiklą.

 

Dėl perspėjimų priekaištus išsakė ir Prienuose, Kauno g. 2 esančio administracinio, Prienų rajono savivaldybei priklausančio, pastato nuomininkai-verslininkai. Vieno jų teigimu, neseniai vykę elektros tinklo remonto darbai Prienų mieste sustabdė ir jo paslaugų teikimą. Energijos skirstymo operatorius (ESO) prieš atlikdamas darbus perspėja pastato savininkus, šiuo atveju – Prienų rajono savivaldybę, tačiau Kauno g. 2 pastate veikiančios įstaigos, tarp jų ir Valstybinės mokesčių inspekcija, ir Valstybės įmonės Registrų centro padalinys perspėjimų negavo. Išjungus visai dienai elektrą, stojo ne tik valstybinių įstaigų, bet ir verslo įmonių darbas. Interneto ir televizijos paslaugas teikiančios įmonės vadovas patvirtino, jog avariniams atvejams turi techninę galimybę užtikrinti elektros energijos tiekimą kelioms valandoms, tačiau ne visai dienai ar dar ilgesniam laikotarpiui.

 

Savivaldybės vadovai patvirtino, kad ieškos būdų, kaip ateityje išvengti tokių rūpesčių.

 

Susitikimo metu vėl iškeltas klausimas ir dėl Prienų miestelio šlaitus supančių sodų prijungimo. Pasak A. Vaicekausko, pačios sodų bendrijos turi spręsti, ar jos nori būti prijungtos. Pasak jo, kol sodai nėra miesto dalis, juose plėtoti infrastruktūros teisiškai nėra galimybių, todėl viskas priklauso nuo bendrijų. Beje, meras paminėjo, kad norintiems prisijungti reikėtų paskubėti. Atsižvelgiant į tai, kad kiekvieno sklypelio savininkas nori maksimaliai išnaudoti savo nuosavybę ir išplėsti savo valdas iki keliukų, ateityje tiesiog gali nelikti galimybės dėl vietos stokos plėtoti kokybišką infrastruktūrą.

 

Kalbant apie infrastruktūrą, prisiminti ir pokyčiai Paprienėje. Čia keičiasi įvažiavimas į Pušyno gatvę, link Prienų rajono pirminės sveikatos priežiūros centro bei Prienų ligoninės. Ilgus dešimtmečius buvusi plati sankryža susiaurės ir virs lankstu. Pasak mero, kelias Marijampolė–Prienai–Vilnius yra regioninis kelias ir šiuos darbus atlieka valstybės įmonė „Kauno regiono keliai“, todėl savivaldybė įtakos šios vietos rekonstrukcijai neturi. Anot mero, pagal saugumo standartus šiuo metu stengiamasi, kad visi keliai kirstųsi statmenai, o ne nuožulniai. Tiesa, Paprienėje gyvenančio verslininko teigimu, dėl šios sankryžos „pasisukimo“ transporto priemonių greitis gatvėje tikrai sumažės, bet gali būti, kad lankstas bus per siauras – tai sukels daugiau avarinių situacijų.

 

Nors džiaugiamasi pagaliau pradėtu tiesti dviračių taku Paprienėje, verslininkai vis tiek klausė, kaip dviračių takas tęsis tiltu, kuriuo dabar važiuoti dviračiais, kad ir už apsauginės tvorelės, – nesaugu. Aliuminė apsauginė tvorelė skirta sulaikyti automobilius, taip apsaugant juos nuo galimybės nukristi į Nemuną. Iš dalies ji apsaugo ir pėsčiuosius, einančius taku tilto krašte. Tačiau keliaujant dviračiais ši tvorelė yra per žema, dėl dažnokai ant tilto susidarančių dviratininkų ir pėsčiųjų spūsčių neišlaikę pusiausvyros dviratininkai gali nukristi tiesiai ant važiuojamosios dalies. Verslininkų manymu, gal čia gelbėtų atskiras tiltas dviratininkams. Tiesa, kitame tilto krašte esančiu pėsčiųjų takus naudojamasi rečiau, tad, kai kurių verslininkų manymu, gal būtų gali atskirti pėsčiųjų srautą nuo dviratininkų.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close