Lietuvoje kava prieš arbatą laimi triuškinančiu santykiu

Senas vaistažolių rinkimo ir vartojimo tradicijas turinčios Lietuvos pirkėjų krepšeliuose visiškai dominuoja kava. Tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vertinimu, kavai šalyje tenka apie 90 proc. pardavimų, vertinant bendrą metinį parduodamos kavos ir arbatos kiekį.

Įprotis ir noras gerti kavą yra toks stiprus, kad nepaisant nuolatinio jos brangimo Lietuvoje kavos pardavimų vertė auga sparčiau už kiekį, jai taikoma mažiau akcijų. „Nielsen“ duomenimis, beveik 80 proc. visos šalyje parduodamos kavos yra malta kava.

„Kava yra dienos rutinos dalis, siejama su energija, malonumu, laikoma vienu laisvalaikio praleidimo atributų. Pastaraisiais metais Lietuvoje išpopuliarėjo „Starbucks“ tipo kavinės ir mada gerti kavą vaikščiojant, iš popierinių puodelių. Kasdienybės dalimi tapusi kava padeda jos vartojimo įpročiams dar tvirčiau įsišaknyti. Tuo tarpu apie arbatą, ypač tradicinę vaistažolių, viešojoje erdvėje neretai kalbama kaip apie vaistą ir skatinamas atsakingas, saikingas jos vartojimas“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Per metus Lietuvoje kavos parduodama 11 kartų daugiau negu įvairių arbatų, įskaitant ir vaistažoles.

Nors pirkėjai siekia sutaupyti ir dažniausiai renkasi subalansuotos kokybės ir kainos prekės ženklus, tačiau domėjimasis kava ir išskirtinio skonio gėrimo paieškos didžiųjų prekybos centrų lentynas papildė brangesne premium kava, kuri nebėra vien specializuotų prekybos vietų prekė. Tokiu būdu brangesnis produktas gauna didesnę auditoriją, o auditorija – platesnes pasirinkimo galimybes.

Tačiau, pasak I. Lepp, truputį mažėjant kavos vartojimui ir didėjant jos kainai, prekybininkai taiko mažiau ir ne tokias dideles akcijas.

Pernai Lietuvos prekybos tinklai pardavė apie 9,02 mln. kilogramų kavos už 88,54 mln. eurų, atitinkamai 4,9 proc. mažiau ir 3,6 proc. daugiau, palyginti su 2014-aisiais.

2015 metais Lietuvos prekybos tinkluose parduota 0,79 mln. kilogramų arbatos už 17,15 mln. eurų.

Pasaulyje populiariausia – juodoji arbata, daugiausiai jos nuperkama ir Lietuvoje. Mūsų duomenimis, 35 proc. šalies arbatos rinkos užima juodoji arbata, beveik antra tiek – vaisinė ir vaistažolių arbata, tuo tarpu žalios arbatos pardavimai sudaro apytiksliai penktadalį visų arbatos pardavimų”, – sako Nielsen vadovė Baltijos šalims I. Lepp.

Dažniausias šalies pirkėjų pasirinkimas – arbata pakeliuose.

Nielsen ryškiausią kavos pardavimų aktyvumą stebi spalį, o arbatos – gruodį.

 

Apie „Nielsen“:

„Nielsen“ yra tarptautinė veiklos vertinimo sprendimų bendrovė, tirianti pirkėjų elgesį daugiau nei 100 pasaulio šalių. Žiniasklaidos ir reklamos sričių klientams bendrovė teikia auditorijų matavimo paslaugas, pirkimo segmente vienintelė siūlo pasaulinį plataus vartojimo prekių mažmeninės prekybos vertinimą. Daugiau informacijos apie bendrovę interneto svetainėje www.nielsen.com

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close