Populiarėjant užsienio šalių virtuvėms, „Maxima“ pirkėjams siūlo turkiškų ir marokietiškų maisto produktų
Augant tolimų ir egzotiškų šalių maisto produktų paklausai, prekybos tinklas „Maxima“ nuo šio rudens Lietuvos pirkėjams pasiūlė rinktis iš naujo etninės Turkijos ir Maroko virtuvių produktų asortimento. Užsienio gamintojų prekių pasirinkimą tinklo parduotuvėse jau papildė 20 rūšių prekės iš šių šalių. Planuojama, kad kitų metų pradžioje šis asortimentas bus plečiamas ir toliau.
„Įvairių šalių, tarp jų ir Artimųjų Rytų bei Afrikos valstybių, virtuvės Lietuvoje sparčiai populiarėja. Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau renkasi ne tik jau kurį laiką Lietuvoje populiarią Kinijos ar Japonijos virtuvę, bet ir dairosi naujų įdomesnių skonių, ragauja Vidurio Azijos ir kitų šalių produktus. Daug įtakos šiai tendencijai turi per pastaruosius kelerius metus pastebimai išaugęs kelionių į egzotiškus kraštus skaičius ir tai, jog savo kulinarinę patirtį keliautojai ne tik parsiveža į Lietuvą, bet ir noriai pritaiko savo namų virtuvėje. Dėl to natūralu, kad šių šalių produktų pirkėjai ieško ne tik specializuotose parduotuvėse, bet ir prekybos centruose, kur juos gali įsigyti kasdienio apsipirkimo metu“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ komercijos vadovas Paulius Dambrauskas.
Atsižvelgdamas į šią tendenciją, šių metų rudenį „Maximos“ prekybos tinklas ėmėsi didinti įvairių šalių ir jų gamintojų tradicinių produktų asortimentą. Nuo šio rudens tinklo pirkėjams pasiūlyta paragauti 13 populiarių tradicinės turkiškos ir 7 marokietiškos virtuvės produktų. Tarp jų – turkiškų marinuotų alyvuogių ir makaronų, raudonųjų ir žaliųjų lęšių, sezamų pastos, šioje šalyje populiaraus saldumyno – pistacijų chalvos. Taip pat, tradicinio marokietiško kuskuso, jau paruošto tradiciniams marokietiškiems falafeliams skirto mišinio, marinuotų citrinų, iš sezamų gaminamos Tahini pastos, tradicinio Harissa padažo.
Pasak P. Dambrausko, nors etninių virtuvių tendencija Lietuvoje dar palyginti nauja, tikėtina, kad ji ir toliau populiarės ateityje. Tai skatins ir prekybos centrus plėsti savo prekių asortimentą, į jį įtraukiant vis daugiau įvairių šalių maisto produktų, kuriuos būtų galima pritaikyti ir lietuviškoje virtuvėje. Planuojama, kad jau kitų metų pradžioje „Maximos“ parduotuvėse pirkėjai ras ir daugiau turkiškų bei marokietiškų maisto produktų.
Šiuo metu prekybos tinklo parduotuvėse pirkėjams siūloma rinktis iš 127 skirtingų šalių gamintojų prekių. Jų produkcija sudaro apie 40 proc. bendro prekių asortimento.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 240 „Maxima“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų. Prekybos tinklas „Maxima“, Lietuvos vartotojų nuomone, yra geriausias kokybės pavyzdys ir simbolis vertinant Lietuvos rinkoje siūlomus produktus bei paslaugas. Tai parodė šiemet nepriklausomos Šveicarijos tyrimų bendrovės „International Certification Association“ (ICERTIAS) atliktas rinkos tyrimas „QUDAL – QUality meDAL“.