Šventinis interviu: Rugsėjo 1-ąją pasitinkant

Ketvirtadienį Rugsėjo 1-osios skambutis sukvies mokinius ir mokytojus į klases, vėl prasidės sunkus, bet įdomus ir prasmingas darbas, visos švietimo bendruomenės darnaus susitelkimo, bendradarbiavimo ir augimo laikas. Naujųjų 2015–2016 mokslo metų išvakarėse – pokalbis su Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėju Rimvydu Zailsku.

 

Neabejojame, kad kiekviena Rugsėjo 1-oji švietimo darbuotojams yra didelė šventė. Su kokia nuotaika pasitinkate šią dieną Jūs?

Turbūt pasikartosiu – kaip ir kiekvienais metais mokslo metų pradžią pasitinku su pakilia ir šventine nuotaika, nes Rugsėjo 1-oji yra pati didžiausia šventė. Tai optimizmo, naujų lūkesčių ir vilčių šventė. Kad ir kokie būtų rūpesčiai, Rugsėjo 1-osios jie paprastai negadina, nes problemoms spręsti skirti visi metai, o ši diena – tiesiog šventė. Kita vertus, šiemet turime nemažai gerų naujienų, kurios suteikia galimybę Rugsėjo 1-ąją pasitikti išties šventiškai nusiteikus.

Kiek mokinių, mokytojų pasitinka naujuosius mokslo metus? Kokie kelerių metų statistiniai pokyčiai?

Tikslų mokinių skaičių bus galima pasakyti tik pirmosiomis rugsėjo dienomis, kai mokyklos užfiksuos visus į mokyklas atėjusius mokinius, tačiau preliminariais duomenimis, mūsų mokyklose turėtų mokytis apie 2740 mokinių bei beveik 200 priešmokyklinukų. Palyginti su ankstesniais metais, bendras mokinių skaičius vis dar mažėja, tačiau jau ne taip smarkiai. Optimistiškai nuteikia tai, kad antrus metus iš eilės daugėja pirmokų. Klasių komplektų skaičius sumažėjo nedaug – 1 arba dviem komplektais. Taigi, ir mokytojų darbo krūviai bei jų skaičius iš esmės nesikeis. Praėjusiais mokslo metais mūsų savivaldybėje dirbo šiek tiek daugiau nei 300 mokytojų. Tiek jų turėtų būti ir šiais mokslo metais.

Kokie pasikeitimai įvyko ugdymo įstaigose? Gal kai kurios mokyklos atnaujino savo išorę ar vidaus patalpas? Kurios laimingosios sulaukė geltonųjų autobusiukų, o kurioms jų dar trūksta?

Iš tiesų, šiais metais tikrai daug investuota į mokyklų pastatų, mokomųjų kabinetų, aplinkos atnaujinimą. Didžiausios investicijos skirtos Veiverių Tomo Žilinsko bei Stakliškių gimnazijoms. Veiveriuose renovuota sporto salė su mokinių persirengimo kambariais bei sanitariniais mazgais, įrengta 3-ia ikimokyklinio ugdymo grupė, renovuota dalis mokomųjų kabinetų ir koridorių, sutvarkytas gimnazijos kiemas – įrengti nauji šaligatviai, išasfaltuotas kiemas, automobilių stovėjimo aikštelė ir kt. Stakliškių gimnazijoje renovuota sporto salė (gimnazija gavo finansavimą pagal KKSD pagal pačių rengtą projektą) ir visas pirmas aukštas. Kitose mokyklose bei ikimokyklinio ugdymo įstaigose atliktas įvairaus lygio remontas ar daliniai atnaujinimai, kad naujus mokslo metus būtų galima pasitikti su geresne nuotaika.

Tikrai pagerės ir mokinių vežiojimas. Pirmą kartą Prienų rajono savivaldybė savo lėšomis įsigijo geltonąjį autobusą – jis skirtas Jiezno gimnazijos mokiniams vežioti. ŠMM taip pat skyrė du geltonuosius autobusus (Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijai ir Šilavoto pagrindinei mokyklai). Taigi šiemet geltonųjų autobusų parkas pasipildė net trim autobusais ir dabar jau 16 „geltoniukų“ vežios mūsų mokinius į mokyklas. Autobusiuko kol kas neturi Skriaudžių pagrindinė mokykla bei „Žiburio“ gimnazija. Šios mokyklos naudojasi kitų vežėjų teikiamomis paslaugomis.

Pastebima, kad kai kuriose mokyklose vis dar stinga tam tikrų dalykų mokytojų ir kitų švietimo pagalbos specialistų. Ar spėsite išspręsti šią problemą? Ar sulauksite jaunų specialistų?

Ši problema labai savotiška. Pirmiausia norėtųsi pasidžiaugti, kad beveik visi mūsų mokyklose dirbantys mokytojai turi reikiamą išsilavinimą ir yra savo dalyko specialistai, dauguma turintys ir aukštą kvalifikaciją. Apie mokytojų trūkumą kalbėti sudėtinga. Mažėjant mokinių skaičiui, optimizuojant mokyklų tinklą kai kuriuos mokytojus tenka atleisti. Vadinasi, turėtų būti mokytojų perteklius. Taip ir yra – kai kurių dalykų mokytojų nepavyksta įdarbinti. Tačiau atsiradus laisvų vietų mokyklose rasti tinkamą specialistą nėra paprasta. Taip galima pasakyti apie užsienio kalbų, matematikos, gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojus. Problema kyla dar ir todėl, kad nedidelėse kaimo mokyklose šių dalykų pamokų yra nedaug ir miestuose darbo neturintys mokytojai tiesiog nenori važinėti dėl nedidelio krūvio. Pastaraisiais metais paaiškėjo, kad trūksta ir ikimokyklinio ugdymo auklėtojų. Na, o jaunų specialistų mūsų mokyklos sulaukia itin retai. Manau, kad šie metai nebus išimtis. Apskritai, jauni žmonės vis rečiau renkasi mokytojo profesiją.

Vis dėlto tikiuosi, kad mokykloms pavyks rasti trūkstamus specialistus ir ugdymo procesas mokyklose vyks tinkamai.

Didėja poreikis vaikus ugdyti dar ikimokykliniame amžiuje. Ar visiems rajono mažyliams bus pakankamai vietų lopšeliuose-darželiuose? Kur ši problema aktualiausia?

Tikrai norėtųsi pasidžiaugti, kad ikimokyklinio ugdymo problema mūsų savivaldybėje sprendžiama gerai. Jau kelinti metai iš eilės atidaromos (t. y. įrengiamos ar renovuojamos patalpos, steigiami reikalingi etatai) vis naujos ikimokyklinio ugdymo grupės. Šių metų rugsėjo 1-ąją pradės veikti dar dvi naujos ikimokyklinio ugdymo grupės: jau 3-ia Veiverių Tomo Žilinsko gimnazijoje ir 2-a Balbieriškio pagrindinėje mokykloje.

Tiek Prienų mieste, tiek daugumoje savivaldybės seniūnijų vietų darželiuose pakanka, eilių į šias įstaigas nėra. Problema vis dar išlieka Veiveriuose bei Skriaudžiuose, kur dėl vietų stokos negalime į darželius priimti visų norinčiųjų.

Kokie iššūkiai švietimo sistemoje laukia šiais mokslo metais?

Didžiausias iššūkis ir kartu svarbiausias tikslas – kaip ir visos Lietuvos, taip ir Prienų švietimo darbuotojams – mokinių pasiekimų gerinimas, atotrūkio tarp skirtingų mokyklų mažinimas. Jau ne pirmus metus dirbame ta linkme. Ir šiais mokslo metais įgyvendinsime priimtus projekto „Lyderių laikas 2“ bendrus susitarimus, ieškosime naujų mokymo ir mokymosi nuostatų, formų ir stengsimės jas pritaikyti pamokose. Į pamokos tobulinimą bei ugdymo proceso gerinimą orientuoti ir Švietimo skyriaus koordinuojami bei drauge su mokyklomis įgyvendinami tarptautiniai projektai „Geras mokymas pažadina mokymąsi“ (pagrindinis tikslas – pamokos veiksmingumo tobulinimas) bei „Profesionalios aplinkos Prienų rajono mokyklose kūrimas“ (mokytojų kvalifikacijos tobulinimas užsienyje, atsižvelgiant į mokyklų ir rajono strateginius prioritetus). Prie siekiamo bendro tikslo turėtų prisidėti ir įvairūs mokyklų įgyvendinami projektai, mokyklų vadovų įsipareigojimas ir atsakomybė, mūsų mokytojų metodinė veikla, vis aktyvesnis mokinių tėvų įsitraukimas į mokyklos veiklą.

Ko palinkėtumėte rajono mokytojams ir mokiniams Rugsėjo 1-osios proga?

Mokytojams mokslo metų pradžios šventės proga linkiu kūrybiškumo ir lankstumo, optimizmo ir atkaklumo, bendro tikslo supratimo ir atviro bendradarbiavimo siekiant šio tikslo. Mokiniams linkiu žinių troškimo, motyvacijos mokytis, užsispyrimo ir ištvermės bei stipraus noro pakeisti Lietuvą ir pasaulį. Ir visiems drauge darbingų ir sėkmingų mokslo metų!

 

Kalbino Roma Sinkevičiūtė

DSC_1016

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close