home Švietimas Stakliškių gimnazijai naujų idėjų nestinga

Stakliškių gimnazijai naujų idėjų nestinga

Stakliškių gimnazija yra jauniausia Prienų rajone, tačiau jau nemažai pasiekusi per palyginti trumpą laiką. Šioje mokykloje jauku ir gera, čia gimsta daug naujų idėjų ir sumanymų, kurie greitai įgyvendinami.

Kovo 22 dieną Stakliškių gimnazijoje jau trečią kartą buvo surengta respublikinė konferencija-seminaras „Mokymo vertė – mokinio ūgis“. Į konferenciją atvyko 115 švietimo darbuotojų – mokyklos vadovų, pavaduotojų ir mokytojų iš Prienų, Alytaus, Trakų ir Vilniaus.

 

Konferencijos dalyvius, „susirinkusius mažoje, bet ne prastoje mokykloje“, pasveikino gimnazijos direktorė Loreta Šernienė ir palinkėjo gero darbo.

Sveikinimo žodį tarė Prienų savivaldybės administracijos direktorius Egidijus Visockas, jo pavaduotoja Rima Zablackienė ir laikinai Švietimo skyriaus vedėją pavaduojanti vyr. specialistė Virginija Zujienė.

Po sveikinimų ir svečių pristatymo gimnazijos choras atliko savo nuotaikingą, nors ir trumpą programėlę.

Pirmieji pranešimą „Geros mokyklos pagrindas – mokinio ūgties stebėjimas“ pristatė Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (NMVA) laikinai einantis direktoriaus pareigas Vaidas Milius ir NMVA metodininkė Rasa Ginčaitė-Nenartovičienė.

Geros mokyklos koncepcijoje pažymėta, kad mokosi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai bei jų tėveliai. O geras mokymasis duoda visiems teigiamą naudą.

Mokykloje turi atsiskleisti besimokanti solidari bendruomenė. Kas gerose mokyklose turi būti stipru ir užtikrinta? Atsakydami į šį klausimą, lektoriai paminėjo, kas stipri turi būti kultūra, ugdymo kokybė, mokėjimas mokytis ir mokymosi motyvacija. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros specialistai akcentavo, kad tėvai turi būti informuojami apie vaiko mokymąsi ir elgesį, jo daromą pažangą. Tik glaudus bendruomenės narių tarpusavio ryšys, pasitikėjimas ir motyvacija bei dalijimasis gerąja patirtimi duoda rezultatų.

Savo pranešime lektoriai dalijosi išorės ir vidaus audito rodikliais bei pastebėjimais, o pranešimą baigė žodžiais: „Tobulėti yra kur ir tobulinti yra ką“.

Šiek tiek pavėlavęs skaityti pranešimo „ Inovatyvūs ugdymo metodai“ atskubėjo asmeninis ugdytojas, „Sėkmės universiteto“ įkūrėjas Algirdas Karalius. Vos tik užsilipęs ant scenos pranešėjas kaip mat išjudino auditoriją – teko vienas kitam daryti masažą, o vėliau ir pasiglėbesčiuoti. Tai sukūrė jaukią atmosferą, suartino žmones. Be to, charizmatiškas lektorius kalbėjo labai įtikinamai, o tai visada suteikia pasitikėjimo ir kitiems. „Šypsotis – tai pakelti laimės koeficientą. Šypsotis – tai gera nuotaika – priežastis pasijusti laimingam“, – vardijo šypsenos reikšmę A. Karalius.

Pasak A. Karaliaus, geri mokytojai išmoko vaiką teisingai ir gerai mokytis.

O kokie įgūdžiai reikalingi mokiniui? Visų pirma, jis turi mokėti greitai skaityti, turėti (lavinti) atmintį, mokėti skaičiuoti ir būti kūrybingas.

Kalbėdamas apie mokymosi rezultatus, lektorius pastebėjo, kad pirmiausia reikalingos žinios (supratimas, įgūdžiai) ir jų taikymas – rezultatas, efektyvumas ir meistriškumas. Mes esame įpratę sakyti, kad mokomės iš savo klaidų, tačiau tam A. Karalius paprieštaravo teigdamas, kad „niekas, nieko, niekados neišmokė klaidų būdu. Pats geriausias būdas – nedaryti klaidų“.

Visiems paskaita labai patiko, o gimnazijos direktorė L. Šernienė pažadėjo, kad ateityje dar surengs susitikimų su „Sėkmės universiteto“ įkūrėju.

Įdomų pranešimą „Kaip išmokyti mokinius mąstyti ir mokytis savarankiškai?“ skaitė UAB Thining Organisations direktorė, žmogiškųjų išteklių, verslo valdymo praktikė ir konsultantė Giedrė Lečickienė.

Pasak pranešėjos, mokinių mąstymą ugdančia mokykla galima tapti tik per penkerius metus. Kokie gebėjimai reikalingi?

„Gebėjimas greitai mąstyti, gebėjimas apdoroti gautą informaciją, bendradarbiavimo įgūdžiai. Vienas žmogus organizacijoje yra absoliutus nulis. Reikia talentus ir įgūdžius sujungti, kad sukurtum produktą. Reikia mokytis vieniems iš kitų“, – kalbėjo G. Lečickienė, pabrėždama, kad mokyklose turi dirbti mokiniai – jie turi mąstyti.

Po pietų pertraukos užsiėmimai vyko „greitojo traukinio“ metodu, kitaip tariant, grupėse. Visi norintieji galėjo dirbti visose penkiose grupės – kalbėtis, diskutuoti ir patys išbandyti mąstymo žemėlapius, kuriuos ugdymo procese jau kuris laikas taiko Stakliškių gimnazija. Vienoje iš grupių Balbieriškio pagrindinės mokyklos direktorius Stasys Valančius kalbėjo tema „Koks mokyklos vadovas turi įtakos mokinių ūgčiai?“, kitoje grupėje Stakliškių gimnazijos mokytojos Dalė Stankevičienė ir Rasa Noreikienė vedė diskusiją „Ar mano mokymas skatina mokymąsi?“. Daiva Švedienė ir Lina Andriuškevičienė bandė atsakyti į klausimą „Ar bendradarbiavimas – būdas siekti geresnio mokinių mokymosi?“. Vilniaus Žirmūnų gimnazijos mokytoja Simona Šernienė ir Vilniaus licėjaus atstovė kalbėjo tema „Ar rezultatai ir jų pasiekimų procesas yra lygiaverčiai?“ Penktoje grupėje Stakliškių gimnazijos mokytoja su kolegomis kalbėjosi tema „Ar įmanoma rasti vietos poilsiui ugdymo procese?“

Po „pasivažinėjimo greituoju traukinuku“, kuris vežė Geros mokyklos link, konferencijos dalyviai vėl susirinko aktų salėje pasidalinti savo įspūdžiais.

Teko pripažinti, kad Stakliškių gimnazija – inovatyvi, atvira įvairioms naujovėms, kad čia gera mokyti ir mokytis, būti kūrybingiems ir siekti rezultatų, kurie įdomūs ir sostinės pedagogams. Įspūdžiai apie nedidelio provincijos miestelio Stakliškių gimnaziją pasklido po visą šalį.

DSCF1709

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close