Apdovanotos Metų „Gazelės 2015” – sparčiausiai augusios SVV įmonės

Penktadienį šventiniame sparčiausiai augančiųjų bendrovių susitikime paskelbti dienraščio „Verslo žinios” organizuojamo konkurso „Gazelė 2015“ laimėtojai. Į šį titulą, kuris jau tapo sugebančių stabiliai didinti pardavimus ir dirbti pelningai bendrovių etalonu, šiemet pretendavo 4042 įmonės.

Bendrafoto

Penktadienį 12-ajame sparčiausiai augusiųjų smulkiojo ir vidutinio verslo atstovų susitikime pagerbti nugalėtojai:
Alytaus regiono „Gazelė 2015“ – Alytaus krovinių ekspedijavimo UAB „Meganova Lt“
Kauno regiono „Gazelė 2015“ – Kauno didmeninės prekybos grūdais UAB „Agrosfera“
Klaipėdos regiono „Gazelė 2015“ – Klaipėdos konstrukcijų naftos ir dujų sektoriui gamybos UAB „Marine Technology“
Marijampolės regiono „Gazelė 2015“ – Marijampolės gelžbetonių pabėgių gamybos UAB „Swetrak“
Panevėžio regiono „Gazelė 2015“ – Panevėžio kabelių pynių bei elektromechaninių sistemų UAB „AQ Wiring Systems“
Šiaulių regiono „Gazelė 2015“ – Šiaulių neaustinių medžiagų gaminių UAB „NMF Porolon“
Tauragės regiono „Gazelė 2015“ – Tauragės medienos pramonės UAB „F.B. Production“
Telšių regiono „Gazelė 2015“ – Plungės UAB „Baltic food partners“
Utenos regiono „Gazelė 2015“ – Zarasų didmeninės prekybos maisto produktais UAB „Foksas“
Vilniaus regiono „Gazelė 2015“ – Vilniaus komercinių objektų statybų ir investicijų UAB „Projestos projektai“
Lietuvos „Gazelė 2015“ – Kauno didmeninės prekybos grūdais UAB „Agrosfera“

Šiemet „Metų gazelės“ apdovanojimas vėl keliauja į Kauną – jį laimėjo agroverslo UAB „Agrosfera“. Šios didmeninės prekybos grūdais bendrovės apyvarta per ketverius metus išaugo daugiau kaip 4300%. Arminas Kildišis, „Agrosferos“ direktorius, akcininkas, sužinojęs, kad šiemet jo vadovaujama įmonė laimėjo „Gazelės“ titulą, laurais iš karto ėmė dalintis su komanda. „Mūsų įmonėje svarbiausias yra tas, kuris uždirba pinigus – tai regionų vadybininkai, todėl jiems padėti uždirbti kuo daugiau pinigų yra sutelkta visa komanda. Direktorius pas mus nėra svarbiausias, jis taip pat, kaip ir kiti komandos nariai padeda regionų vadybininkams, mes dirbame sutelktai“, – sakė p. Arminas.

Pasveikino prezidentė
„Įėjus į salę susidaro labai geras įspūdis. Jūsų yra daug, netelpate į tradicines sales. Jūs mūsų valstybės ekonomikos gyvastis, nes net 99% visų mūsų įmonių yra smulkios ir vidutinės“, – Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasveikino per 800 smulkaus ir vidutinio verslo atstovų, susirinkusių į sostinės parodų ir kongresų centrą „Litexpo“. Mosteldama į „Gazelės“ ženklą, šalies prezidentė pabrėžė, kad ir smulkios Lietuvos įmonės ne vaikšto, o šuoliuoja – valstybei irgi labai svarbu būti greitai, prisiderinti prie besikeičiančių sąlygų ir išpešti iš to naudos. Todėl, anot p. Grybauskaitės, reikia tikėtis, kad valstybė irgi judės į priekį tokiais šuoliais, kaip ir smulkusis verslas.

Lėmė ne tik apyvarta

„Verslo žinių“ jau 12 kartą organizuojamame konkurse šiemet dalyvavo bet kokios nuosavybės įmonės, kurios pradėjo veiklą ne vėliau kaip 2011 m. sausio 1 d. ir tais metais jų apyvarta buvo 0,29–40 mln. Eur. Paskutiniais lyginamaisiais metais – 2014 m. – konkurso kriterijus atitinkanti įmonė turėjo dirbti pelningai. „Gazelių“ apyvarta, palyginti 2011 m. ir 2014 m., augo ne mažiau kaip 20%.

Tačiau siekiant nugalėtojo laurų neužtenka vien tik didinti apyvartą – pastaraisiais lyginamaisiais metais konkurso kriterijus atitinkanti įmonė turėjo dirbti pelningai. Įdėmiai buvo vertinami ir kiti ne ką mažiau svarbūs kriterijai – skaidrumas ir viešumas. Arbitru šiose varžytuvėse pabuvo ir Valstybinė mokesčių inspekcija, konkurso partnerė. Dėl jos akylumo ant „svarstyklių“ patekusios įmonės buvo vertinamos ir pagal tai, ar moka visus įstatymais nustatytus mokesčius, ir pagal tai, ar jų mokamas darbo užmokesčio vidurkis yra ne žemesnis, nei paprastai moka to regiono įmonės, užsiimančios panašia veikla.

2004 metais, kai tik pradėta rengti apdovanojimus, Lietuvoje buvo 212 „Gazelių“. Šiemet jų – 4.042. Šie skaičiai liudija augančią verslo bendriją bei brandą.
„Atsimenu, prieš 12 metų svajojome redakcijoje, kad norėtume suburti, pristatyti smulkias ir vidutines įmones, kad jos būtų labiau gerbiamos, norėjosi pakeisti nelabai palankią visuomenės nuomonę į verslininkus. Pasakodami sėkmingo verslo istorijas, norėjome skleisti verslumo dvasią, dalintis patirtimi, paskatinti dirbti skaidriai bei dalintis įgyta patirtimi su verslo naujokais“, – apie tai, kaip atsirado projektas, pasakojo Rolandas Barysas, UAB „Verslo žinios“, kuri yra projekto „Gazelė“ rengėja, vyriausiasis redaktorius.
„Gazelių“ svoris didyn
Konkurse „Gazelė 2015” dalyvavo per 4.000 įmonių arba trečdaliu daugiau nei ankstesniais metais. Iš jų prekybos įmonių yra 37% (per metus sumažėjo 7%), apdirbamosios gamybos įmonių – 17% arba 1% daugiau. Transporto įmonių yra 12% arba 2% mažiau nei ankstesniame konkurse, o štai statybos įmonių yra 11% arba 3% daugiau. Tarp nominantų yra 41% įmonių iš Vilniaus apskrities, 24% – Kauno, 11% – Klaipėdos.

Bendros dalyvaujančių įmonių metinės pardavimo pajamos 2014 m. siekė 15 mlrd. Eur – t. y. 3 mlrd. Eur daugiau nei ankstesniais metais.
Didesnį kaip 1.000% pardavimo pajamų augimą pasiekė 19 Lietuvos įmonių – iš prekybos, gamybos, statybos ir transporto sektorių – 2013 m. – tokių įmonių buvo 13.

Beje, tik viena regionų nugalėtojų – Šiaulių neaustinių medžiagų gaminių UAB „NMF Porolon“ – sugebėjo antrąmet iš eilės pelnyti sparčiausiai augusios regione įmonės vardą. Visose kitose apskrityse šis titulas atiteko įmonėms, kurios jį gavo pirmą kartą.

Tradicinis konkursas vyks ir šiemet, o „Gazelės“ konferencijos, kuriose smulkaus ir vidutinio verslo atstovai gali sužinoti daug naudingos informacijos, savo turą po regionus pradės jau kovo mėnesį.
Nuotrauka Vladimiro Ivanovo, UAB „Verslo žinios“

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close