Bibliotekininkų rugsėjis
Rugsėjį mokslo metai prasidėjo ne tik mokiniams, bet ir rajono bibliotekininkams. Rugsėjo 2, 3 ir 15, 22 d. Prienų Justino Marcinkevičiaus viešojoje bibliotekoje vyko mokymai „Nuotolinės elektroninės paslaugos bibliotekoje“.
Gyvename intensyvios kaitos, spartaus technologijų skverbimosi į visas žmogaus ir visuomenės gyvenimo sritis amžiuje. Su laikmečio iššūkiais susiduria ir biblioteka – keičiasi jos vaidmuo bendruomenėje, nes kinta bibliotekos vartotojų poreikiai. Todėl bibliotekininkui šiandien labai svarbu ne tik tobulinti jau turimas bendrąsias ir dalykines kompetencija, bet ir nuolat mokytis ir įgyti naujų gebėjimų.
Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji biblioteka, įgyvendindama projektą „Inovatyvi komunikacija – naujos galimybės vartotojams“, dalinai finansuojamą Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos įgyvendinamo projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir LR Kultūros ministerijos lėšomis, organizavo 2 dienų (16 akad. val.) mokymus bibliotekininkams „Nuotolinės elektroninės paslaugos bibliotekoje“. Jų metu keturiasdešimt Viešosios bibliotekos darbuotojų tobulino savo gebėjimus atstovauti bibliotekai, reklamuoti jos veiklą bei teikti elektronines paslaugas.
Pirma mokymų dalis buvo skirta ugdyti bibliotekininkų kompetenciją pozicionuoti bibliotekos veiklą įvairioms tikslinėms auditorijomis ir kurti su jomis efektyvią komunikaciją, suteikti žinių ir įgūdžių formuojant bibliotekos viešuosius ryšius. Mokymus vedė Lidija Laurinčiukienė, žurnalistė , organizacijų konsultantė įmonės įvaizdžio, viešųjų ryšių, bendravimo su žiniasklaida, lyderystės, komandos formavimo klausimais. Lektorės teigimu, „bibliotekos, kaip ir bet kurios organizacijos, gyvavimo ir klestėjimo viena iš sąlygų yra bibliotekos darbuotojo gebėjimai kvalifikuotai kurti viešuosius ryšius. Jų paskirtis – sudaryti prielaidas bibliotekos žinomumui didinti, nepriekaištingai reputacijai sukurti, vartotojams ir rėmėjams pritraukti, efektyviai apie savo sumanymus ir veiklą informuoti bei sulaukti grįžtamojo ryšio. Daug, tikslingai ir gerai dirbančiai bibliotekai kaip organizacijai ir jos darbuotojams svarbu mokėti reklamuotis, pozicionuoti, pateikti save visuomenei (tikslinėms auditorijoms), žiniasklaidai. Tai rodo, kad kinta bibliotekos darbuotojo vaidmenys. Tampa būtina priimti laikmečio iššūkius ir į juos reaguoti.“
Mokymų metu bibliotekininkai mokėsi naudoti kiek galima daugiau informacijos sklaidos kanalų, siekiant pateikti bibliotekos veiklą visuomenei, įvertinti tikslinių auditorijų poreikius ir juos tenkinti, sužinojo ir išbandė efektyviausius bibliotekos įvaizdžio/reputacijos kūrimo būdus.
Antroje mokymų dalyje bibliotekininkai tobulino dalykines kompetencijas, įgijo teorinių ir praktinių žinių, kaip teikti elektronines nuotolines paslaugas. Mokymus vedė Laura Juchnevič, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto doktorantė, Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos Regiono bibliotekų metodikos ir vadybos centro vadovė. Ji sukaupusi didelę strateginio planavimo, personalo valdymo, ryšių su visuomene, reputacijos vadybos, projektų valdymo patirtį, todėl teorines žinias apie elektronines virtualias, skaitmenines, nuotolines paslaugas bibliotekoje lektorė iliustravo konkrečiais savo darbo bei kitų Lietuvos ir užsienio bibliotekų pavyzdžiais.
Tiek įgytos teorinės žinios, tiek įdomios praktinės užduotys buvo labai reikalingos rengiantis vykdyti projekte numatytas veiklas – tiesiogines bibliotekos renginių transliacijas Prienų rajono kaimiškųjų vietovių gyventojams, kurias biblioteka pradės jau 2015 m. lapkričio mėnesį.
Prienų Justino Marcinkevičiaus viešosios
bibliotekos informacija