A. Tvardovskis rašė, kad ,,bendravimas su knyga – tobuliausia ir nepakeičiama intelektualinio žmogaus lavėjimo forma“. Modernėdama visuomenė atitolo nuo knygos ir skaitymo. Vis rečiau susikaupiama atidžiam, nuosekliam knygos skaitymui. Skaitymas užleidžia savo pozicijas kitiems informacijos gavimo būdams: kompiuteriui, mobiliajam telefonui, televizijai, radijui.  Mažėja skaitymo įpročiai tarp Lietuvos mokyklinio amžiaus jaunimo (mūsų vaikai skaito vos 22 min. per dieną, kai Suomijos vaikai – 46 min.).

    Norėdamos susigrąžinti skaitytoją į biblioteką, skatinti mokinių skaitymą, mes, Jiezno gimnazijos bibliotekos darbuotojos, surengėme renginių ciklą, skirtą pasakoms ir knygoms. Pasaka  padeda vaikui intuicijos ir fantazijos dėka atskleisti savyje kūrybinį pradą, vystyti savo potencialą, pažinti pasaulį ne tik protu, bet ir širdimi, siela.  Per pasakas mes mokomės įveikti kliūtis, surasti išeitį iš sudėtingų situacijų, mokomės pasitikėti savimi, tikėti gerumo, meilės ir teisingumo jėga, apsivalyti nuo negatyvumo, pasikrauti teigiamais resursais. Per pasakas  gauname žinių apie pasaulį, žmonių tarpusavio santykius, apie problemas ir kliūtis, iškylančias mūsų gyvenime. Pasakos-tai žinynai, universalių  taisyklių rinkiniai, kurių siužetai moko tolerancijos ir pareigų atlikimo.

       Renginių ciklą pradėjome mokinių pasakų  sekimo konkursu ,,Seku seku pasaką“.  Tarpusavyje varžėsi 1- 4 klasių, 5-8 klasių mokiniai ir 1g – 4g klasių gimnazistai. Aktyviausi buvo mažieji. Į sceną lipo net 29 pradinukai, 11  paauglių ir 5 gimnazistai. Jaunieji ,,pasakoriai‘‘ sekė ir liaudies,  ir literatūrines pasakas. Girdėjome ne tik lietuvių, bet brolių Grimų, H. K. Anderseno, A. Saksės, V. Haufo, Dž. Rodario pasakas.  Gimnazistus pradžiugino garbinga viešnia.  Mokytoja senjorė Eugenija Rimšienė  dzūkiškai  paporino apie bobulą ir dziedulį. Visi konkurso dalyviai buvo apdovanoti padėkomis  bei Joniuko ir Grytutės  keptais  riestainiais, o nugalėtojai gavo atminimo dovanėles ir saldžiuosius prizus. Vaikai, išdrįsę pasirodyti prieš publiką, patyrė malonumą pademonstruoti savo drąsą, nugalėti scenos baimę.

    Antroji tęstinio renginio dalis- pasakų klausymo valandėlės ,, Ir aš ten buvau…“  Tai   visus mokslo metus kiekvieną antradienį  vykstantis ir vyksiantis  renginys, kuriame   mokysimės klausytis vienas kito ir išgirsti vienas kitą. Apdovanojame tuos, kurie, išklausę pasaką , geba atsakyti į klausimus. Čia pasakotojai jau yra visi norintys gimnazijos darbuotojai, tėveliai, seneliai, mokytojai senjorai,  bibliotekos darbuotojos,  mokiniai ir net pats direktorius.

    Trečioji pasakų populiarinimo dalis-2013-ųjų vasarį bibliotekoje vyksianti tradicinė pasakų popietė  ketvirtokams. Planuojame ją skirti  tikrosios literatūrinės  pasakos pradininko ir tikrojo pasakininko  Šarlio Pero  gimtadieniui.

   Pradėjusios nuo pasakų populiarinimo, norime, kad mūsų vaikai gyventų su svajone, fantazija, tikėjimu gėriu ir grožiu, pajustų daug  šilčiausių akimirkų, mokytųsi bendrauti, ugdytųsi amžinąsias vertybes, galėtų  vienas kito paklausti ne ,,ar girdėjai?‘‘, bet ,, ar skaitei?‘‘.O JOS DIDENYBEI PASAKAI nusilenkėme todėl, kad pritariame vokiečių poetui F. Šileriui, teigiančiam, kad ,, Vaikystėje… girdėtose pasakose glūdi gilesnė prasmė, negu gyvenimo pamokose“.

 

 

 

 

                                    Jiezno gimnazijos bibliotekos darbuotojos Vitalija Rūdienė ir

                                                                                                         Irena Skulščienė

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close