Susitikimas su LR susisiekimo ministru ir sankryžos atidarymas
Vasario 19 dieną oficialiai atidaryta Birštono miesto ir tarptautinės magistralės A16 (E28) žiedinė sankryža bei pristatyti įgyvendinti statybos darbai. Prieš sankryžos atidarymo ceremoniją Savivaldybės didžiojoje salėje vyko susitikimas, kuriame dalyvavo LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė, LR Seimo narys Andrius Palionis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas, Birštono policijos komisariato pareigūnai, įmonių, įstaigų ir bendruomenių bei sodų bendrijų atstovai.
Susitikimo su atsakingais ir aukštais valdžios atstovais tikslas buvo kartu su Birštono gyventojais, bendruomenių pirmininkais, sodų bendrijų atstovais aptarti svarbiausius susisiekimo klausimus, padiskutuoti rūpimais klausimais.
Žinoma, susitikime pirmiausia buvo keliamas klausimas dėl norimo statyti tilto per Nemuną Birštone, taip pat kalbėta, jog Birštono vienkiemyje reikėtų statyti pėsčiųjų tiltelį per magistralinį kelią ir įrengti apšvietimą, kad tiek vaikai, einantys į mokyklą, tiek suaugusieji jaustųsi saugesni.
Kaip teigė R. Sinkevičius, palyginti su praėjusiais metais, Kelių priežiūros programai skiriamų lėšų fondas padidėjo 13 proc. Šiais metais daugiau dėmesio bus skiriama ir vietiniams keliams – jų priežiūrai skirta 54 proc. daugiau lėšų. Birštono kurorto kelių infrastruktūrai 2015 m. numatyta skirti beveik 400 tūkst. eurų. Ministro teigimu, skiriamos lėšos turėtų būti investuojamos ne tik į kelių, bet ir į šaligatvių, dviračių takų infrastruktūros gerinimą. LR susisiekimo ministras pastebėjo, kad ministerijai yra žinomas Birštono noras turėti tiltą per Nemuną, bet šiais metais dėl finansinių galimybių statybos nebus pradėtos. Kol kas nėra parengtas ir techninis projektas. „Reiktų ieškoti ir kitų persikėlimo į kitą Nemuno pusę alternatyvų – gal įrengti keltą ar lynų kelią, be to, būtina tęsti diskusijas su gyventojais, kokio tilto, jų nuomone, reikėtų, kokia yra jų vizija. Svarbūs ir saugumo, laivininkystės plėtros, ekologijos, kraštovaizdžio klausimai, į kuriuos reiktų atsižvelgti planuojant tilto statybą. Visi planavimo procesai turi vykti etapais“, – teigė R. Sinkevičius. Ministras taip pat pasidžiaugė nauja Birštono miesto ir tarptautinės magistralės A16 (E28) žiedine sankryža, kuri padės užtikrinti saugų eismą, patvirtino, kad kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija planuojama užbaigti Birutės g. rekonstrukciją, įrengti apšvietimą Jaunimo gatvėje, kaimiškoje teritorijoje.
Susitikime buvo kalbama ir apie žmonių perkėlimo per Nemuną galimybes, kol nebus tilto. Merė informavo žmones, kad prasidėjus sezonui pradės veikti ir naujas keltas, su kurio savininkais sudaryta sutartis. LR susisiekimo ministras pritarė merės nuomonei, kad keltas gali pradėti veikti jau balandžio mėnesį. Be to, pasikeis ir kelto darbo laikas, jis turėtų būti ilgesnis negu pastaraisiais metais, kai vasaros metu į kitą Nemuno pusę buvo galima patekti tik iki 18 val.
Turistų gatvės gyventojai nerimavo dėl kelių būklės, sodų bendrijos „Rūta“ atstovai išreiškė pageidavimą pastatyti garsą atspindinčią sieną, nes esant dideliam automobilių srautui trukdoma rimtis. Seimo narys A. Palionis pateikė susisiekimo ministrui galimą variantą, kaip sumažinti krovininių automobilių srautą, juos nuo Jiezno sankryžos nukreipiant link Lazdijų pasienio punkto.
Po diskusijų savivaldybėje visi susirinko prie naujos sankryžos. Simbolinę atidarymo juostą perkirpo LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis, Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė, LR Seimo narys Andrius Palionis, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas.
Sveikinimo žodį taręs LR susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasidžiaugė, kad, įgyvendinus šį rekonstrukcijos projektą, naujoji sankryža užtikrina saugų eismą, kad šiuo metu ir, tikėtina, ateityje bus išvengta skaudžių eismo nelaimių.
Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė teigė, kad šios žiedinės sankryžos įrengimas buvo itin svarbus projektas Birštonui. Ji dėkojo visiems, prisidėjusiems prie šio projekto įgyvendinimo. „Įrengus sankryžą, nebuvo nė vieno eismo įvykio, yra užtikrinamas saugumas. Kartu ir įvažiavimas į Birštoną tapo saugus, išskirtinis, šiuolaikiškas. Pavasarį „Turbo“ žiedinę sankryžą papuoš žydinčios alyvos. Nepamirškite važiuoti saugiai ir užsukti į Birštono kurortą!“ – kvietė N. Dirginčienė.
Susirinkusius birštoniečius ir svečius sveikino ir Seimo narys A. Palionis, kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas, laikinai einantis direktoriaus pareigas Egidijus Skrodenis bei statybas vykdžiusios AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius Giedrius Cvilikas.
Rekonstruotame ruože vidutinis metinis eismo intensyvumas siekia apie 7 tūkst. automobilių per parą, todėl buvo aktualu įrengti greitąją žiedinę sankryžą, kad būtų galima išvengti nelaimingų atsitikimų. Šiame objekte buvo įgyvendinti įvairūs konstrukcijos sprendimai, kurie atitinka saugios sankryžos reikalavimus ir kitiems eismo dalyviams – pėstiesiems, dviratininkams. Pastaraisiais metais, kai keliuose padaugėjo automobilių, buvusioje sankryžoje kasmet atsitikdavo eismo įvykių, tarp jų ir skaudžių.