Vaistininkė: „Laimingi ir besišypsantys žmonės serga rečiau, pasveiksta greičiau“
Kur skubame, pajutę pirmuosius negalavimo požymius: maudimą gerklėje, kūną krečiantį šaltį, rėmens graužimą, galvos skausmus arba nežinia iš kur kylantį nerimą, lydimą dažnų bemiegių naktų? Dažnas atsakytų – pirmiausia į vaistinę. Šiandien vaistinėse dirba puikūs specialistai, savo specialybės profesionalai, kompetentingi patarėjai, kuriais neretai pasitikima ne mažiau nei gydytojais, o kartais – net ir labiau. O ir dabartinės vaistinės toli gražu ne tokios, kokios buvo prieš dvidešimt ir daugiau metų…
Dvidešimties metų vaistininkės darbo stažą turinti Birštono „Norfos“ vaistinės vedėja Jolanta Paulikienė mena, jog prieš du dešimtmečius vaistinės buvo valstybinės, didelės, visose buvo gaminami vaistai. Bet tada pirmuosius žingsnius žengė ir mažos privačios vaistinės. Vėliau atsirado vaistinių tinklai. Kiekvienais metais vaistų asortimentas didėjo, daugėjo medicininių prekių, vaistinėse atsirado galimybė atlikti kai kuriuos medicininius tyrimus (cholesterolio, kaulų tankio ir kt.). Didėjo ir vaistinių skaičius. Dabar sergančiajam nereikia vaistų važiuoti į kitą miesto galą, nes tikrai yra viena ar kelios vaistinės šalimais. Žmogus turi galimybę pasirinkti, kur pirkti: vieni teikia pirmenybę kainoms (perka ten, kur pigiau), kiti – aptarnavimui. „Labai dažnai žmonės ateina ne tik vaistų nusipirkti, bet ir patarimo, paguodžiančio žodžio, padrąsinimo. Kiekvienas žmogus yra unikalus, išskirtinis, todėl stengiamės įsiklausyti ir padėti“, – sako J. Paulikienė.
„Gintarinei/Norfos vaistinei“ ji vadovauja dar tik pusę metų, bet jau spėjo įvertinti šio vaistinių tinklo privalumus: „Norfos vaistinė“ labiausiai atitinka mano vaistinės idealą: svarbiausia – klientas, jo poreikiai, norai. Operatyviai atvežami reikiami vaistai pagal individualius užsakymus (taip pat ir gaminami vaistai). Pagalvota ir apie klientus, kuriems sunku stovėti – vaistinėje yra kėdžių, kur galima prisėsti. Vaistinė jauki, labai nuostabus kolektyvas – vaistininkė Janina Jucikienė, konsultantė Rasa Černevičė ir kiti darbuotojai, kurių mūsų klientai nemato, bet nuo kurių geranoriškumo priklauso mūsų darbas. Visada stengiamės būti geros nuotaikos, viena kitai padėti ,viena kitą palaikyti. O ir mūsų klientai labai geranoriški ir malonūs. Čia labai malonu dirbti“, – džiaugiasi vaistinės vedėja J. Paulikienė.
Paklausus, kas pastūmėję rinktis vaistininkės profesiją, ar niekada nesigailėjusi dėl savo pasirinkimo, vedėja atsakė, kad pasirinkti būtent tokią specialybę pastūmėjusi krikšto mama, už ką Jolanta jai esanti labai dėkinga, nes tikrai jaučiasi esanti savo vietoje. „Dėl savo pasirinkimo niekada nesigailėjau. Myliu savo darbą, klientus, džiaugiuosi, kad galiu jiems padėti. Savęs neįsivaizduoju kitam darbe“, – tikina J. Paulikienė.
Vaistinės duris kasdien praveria dešimtys žmonių. Kiekvienam jų reikia skirti dėmesio, sugebėti išklausyti, mokėti patarti. Ar tai sunku?
Kai myli savo darbą – nesunku. Aišku, būna visko: ir nuovargio, ir liūdesio, bet viskas užsimiršta, kai pacientas sugrįžta ir pasako: ačiū, man padėjo. Patarti nesunku, bet tai didelė atsakomybė. Svarbiausia, kad tavo patarimas nepakenktų.
Kokias paslaugas „Norfos“ vaistinė siūlo savo klientams be plataus vaistų asortimento?
Mūsų vaistinėje galima nemokamai pasimatuoti kraujospūdį. Atliekami kraujo tyrimai (cholesterolio, gliukozės), kojų venų tyrimai, kaulų tankio tyrimai. Priimami pasenę ar nereikalingi vaistai. Taip pat yra surenkami galvaniniai elementai.
Kuo esate išskirtiniai?
Malonu, kad galime pasiūlyti ekologišką ir natūralią kosmetiką „Žiedė“, kuri yra gaminama vaistinėje. Asortimentas platus: kremai, serumai, hidrolatai, muilai, natūralūs aliejai, plaukų priežiūros priemonės. Gaminiai puikūs. Visiems siūlyčiau pabandyti.
Ar klientai pasitiki vaistininkais ir koks, Jūsų manymu, turi būti geras vaistininkas, kokiomis savybėmis pasižymėti?
Aš manau, kad pasitiki. Geram rezultatui pasiekti būtinas abipusis pasitikėjimas. Kad klientas pasitikėtų vaistininku, vaistininkas, mano nuomone, turi būti nuoširdus ir sąžiningas, kompetentingas, atidus klientui, kantrus.
Kokių pageidavimų išgirstate iš klientų?
Pageidavimų būna įvairių, bet dauguma klientų prašo atnešti vaistus į namus, pamokyti naudotis kraujo spaudimo aparatais, gliukometrais, suieškoti informacijos apie iš kitų šalių parsivežtus vaistus. Nusiskundimai irgi „žemiški“: netiko vaistas, išbėrė, pykino ir t.t., bet jų būna nedaug.
Ar Jūsų šeimoje dar yra vaistininkų ar medikų?
Šeimoje medikų nėra, bet turiu tetą gydytoją, pusseserė ir vyro sesuo taip pat vaistininkės. Mano mama ir sesuo visada palaiko mane, labai džiaugiasi mano pasirinkimu.
Ar šeimos nariai prašo Jūsų patarimo, pagalbos? Kaip padedate?
Visuomet klausia patarimo. Būtų skaudu, jei neklaustų (šypsosi). Savo šeimą gydau paprastai: vaistažolėmis, liaudiškais receptais, homeopatiniais preparatais. Sodyboje auginame daug svarainių, iš kurių spaudžiame sultis. Todėl natūralaus vitamino C užtenka visai žiemai. O ir sergame retai.
Kaip atsipalaiduojate ir pailsite po darbo? Ką mėgstate veikti laisvalaikiu?
Grįžusi namo tampu tiesiog mama. Dirbdama namuose, bendraudama su šeima, pailsiu. Mėgstu skaityti. Laisvalaikiu skaitome, vaikai piešia, groja, keliaujame po Lietuvą.
Artėjant žiemai, kai padaugėja peršalimų ir kitų ligų, žmonės pradeda rūpintis imuniteto stiprinimu. Ką patartumėte tokiems žmonėms?
Yra daug būdų ir priemonių imunitetui stiprinti. Paprasti būdai imunitetui stiprinti yra gerai visų žinomi: česnakas, ežiuolė, bičių duonelė, ženšenis, multivitaminai. Imunitetą stiprina ir gera nuotaika. Mano receptas visiems: būkit laimingi! Nes laimingi ir linksmi, besišypsantys žmonės serga rečiau, pasveiksta greičiau.
Ačiū.