Moksleiviai baigė dar vienus mokslo metus

Kiekviena vasara – tai net tik poilsio ir karšto laikotarpio metas. Kiekvieną vasarą tūkstančiai moksleivių baigia dar vieną savo gyvenimo etapą. Nors dauguma mažųjų moksleivių mokyklas paliko jau vasaros pradžioje, tačiau vyresnieji, išeinantys iš mokyklų į aukštesnį išsilavinimą suteikiančias įstaigas, vis dar suka galvas. Apie pasibaigusius mokslo metus, mokinių ugdymo rezultatus, mokymo tendencijas kalbėjomės su Prienų rajono savivaldybės švietimo skyriaus vedėju Rimvydu Zailsku ir mokyklų vadovėmis.

Turbūt ne vienas pritars, kad mokslo metų pabaiga daugiausia džiaugsmo suteikia mažiesiems. Jiems – tai dar vienas išsigelbėjimas ištisus devynis mėnesius trukusių galvosūkių kupinų dienų.

Baigiantiems mokyklas moksleiviams vasara reiškia gerokai daugiau. Sėkmingai baigti mokslus bei gerai išlaikyti abitūros egzaminus – tai ne tik savęs įvertinimas, tėvų pamaloninimas bei pagarba tarp bendramokslių, bet ir ateities pasirinkimas. Tai – pirmoji stotelė, kurioje paaiškėja, kokius gyvenimo pamatus paklojome per 12 mokykloje praleistų metų. Nuo egzaminų rezultatų priklauso, kokią specialybę pavyks įgyti ir kaip ji pasitarnaus mūsų bei visuomenės gyvenime. Ne vienam baigiančiajam mokyklą tenka apsispręsti – ar siekti aukštesnio išsilavinimo, ar pasinerti į darbo rūpesčius ir keliauti į priekį karjeros laiptais.

Būdami moksleiviais – mažai kuo tikėjome, mažai ko klausėmės, tai visada atsiliepdavo ir ugdymosi rezultatams. O kokie mokslo metai buvo dabartiniams moksleiviams? Ar jie buvo pažangūs?

 

 

Rimvydas Zailskas, Prienų rajono savivaldybės švietimo skyriaus vedėjas

Švietimo skyriuje darbymetis dar tikrai nesibaigė. Nors pagrindinė brandos egzaminų sesija pasibaigė, tačiau pakartotinė egzaminų sesija tik įsibėgėja. Ji baigsis po visų egzaminų rezultatų paskelbimo, t.y. po liepos 7 d. O dabar renkame duomenis apie ugdymo(-si) rezultatus mokyklose, sisteminame ir analizuojame juos, konsultuojame mokyklas ugdymo planų rengimo klausimais ir kt. Darbų įkarštis paprastai aprimsta liepos antroje pusėje, įteikus atestatus abiturientams, tuomet ir galime pailsėti iki rugpjūčio vidurio, kai prasideda intensyvus pasirengimas naujiems mokslo metams.

Praėję mokslo metai nebuvo kažkuo ypatingi – tiesiog darbingi metai. Kita vertus, kiekviena mokykla galėtų pasigirti nuveiktais darbais, įgyvendintais (ar dar įgyvendinamais) projektais, laimėtais konkursais, savo mokinių pasiekimais mokomųjų dalykų olimpiadose ar konkursuose. Viskam išvardinti reikėtų nemažai laiko. Norėtųsi išskirti projektą „Lyderių laikas 2“, kurio veiklų gausa ir suteikė šiems mokslo metams išskirtinumo. Mūsų savivaldybė buvo viena iš 15 savivaldybių, dalyvaujančių šiame projekte. Savivaldybės projekto kūrybinė komanda bei 6 projekte dalyvaujančių mokyklų („Žiburio“ ir Veiverių T.Žilinsko gimnazijų, „Ąžuolo“ progimnazijos, Išlaužo, „Revuonos“ ir Skriaudžių pagrindinių mokyklų) kūrybinės komandos ir bendruomenės kūrė švietimo lyderystės modelį, kurio tikslas – „ugdyti mokytojų kūrybiškumą ir lyderystės gebėjimus, kurie sudarytų sąlygas skleistis visų mokyklų bendruomenių narių atsakingam bendradarbiavimui; geranoriškam bei išmanančiam (profesionaliam) mokyklų ir jų savininko (steigėjo) partneriškumui; kiekvieno bendruomenės nario augimui bei sėkmei“. Mokyklos ne tik kūrė savo modelius, bet ir išbandė naujas iniciatyvas bei veiklas, vertino jų sėkmingumą bei poveikį ugdymo procesui. Susitarėme, kad ateinančiais mokslo metais visos savivaldybės mokyklos bus įtrauktos į švietimo lyderystės modelio įgyvendinimą, stengsis pritaikyti sėkmingas kitų mokyklų patirtis bei įgyvendins savas iniciatyvas.

Ugdymo pasiekimų rezultatai nudžiugino, išliko panašūs į praėjusius metus, o gal nuliūdino?

Mokslo metai baigėsi. Kiekviena mokykla susistemino ir išanalizavo ugdymo rezultatus, juos aptarė mokytojų tarybos posėdžiuose. Atsižvelgdama į rezultatus kiekviena ugdymo įstaiga koreguoja ugdymo planą, numato veiklos tobulinimo gaires kitiems mokslo metams. Tačiau realių darbų imasi rugpjūčio pabaigoje – pailsėję per vasarą ir pasikrovę energijos naujiems darbams. Na, o mes, t.y. Švietimo skyriaus darbuotojai, duomenis apie ugdymo (-si) rezultatus šiuo metu dar renkame ir sisteminame, todėl jokių konkrečių išvadų apie rezultatus savivaldybėje daryti dar negalime. Paprastai praėjusių mokslo metų rezultatus bei mokyklų numatomus veiklos tobulinimo darbus su mokyklų vadovais aptariame prasidedant naujiems mokslo metams.

Šiais mokslo metais įgyvendinome naujovę – dalyvavome Standartizuotų testų projekte. Visų mūsų savivaldybės mokyklų 4 ir 8 klasių mokiniai atliko žinių ir gebėjimų patikrinimo testus (ketvirtokai – lietuvių k. ir matematikos, aštuntokai – lietuvių k., matematikos ir istorijos). Nacionalinis egzaminų centras apibendrins duomenis ir pateiks išsamią analizę mokykloms bei savivaldybei. Šiuos duomenis gausime rudenį, tuomet ir galėsime išsamiau pakomentuoti. O kol kas galiu tik pasakyti, kad turime ir kuo pasidžiaugti, yra ir ką tobulinti…

Šiais mokslo metais brandos egzaminus laikė 189 mūsų savivaldybės abiturientai. Lietuvių kalbos egzaminas privalomas visiems abiturientams, kiti egzaminai – pasirenkamieji. Šiemet populiariausi pasirenkamieji valstybiniai brandos egzaminai buvo istorija (pasirinko 176 abiturientai), matematika (149) ir anglų kalba (131). Buvo sudaryti 11 valstybinių ir 8 mokyklinių brandos egzaminų centrai. Visi egzaminai praėjo sklandžiai. Šiuo metu visų brandos egzaminų rezultatai dar nepaskelbti. Paprastai šį klausimą su gimnazijų ir vidurinių mokyklų vadovais aptariame rugsėjo mėnesį, kai turime visus egzaminų rezultatus ir jau būname atlikę rezultatų analizę. Kita vertus, ankstesnių metų rezultatų analizės nerodo vienos tendencijos – gerėjimo ar blogėjimo. Greičiau būtų galima konstatuoti, jog yra „bangavimo“ tendencija: vienais metais geriau, kitais metais prasčiau. Be to, reikėtų nepamiršti, kad keičiasi ir brandos egzaminų programos, egzaminų vykdymo ir vertinimo tvarka, todėl vienareikšmių išvadų daryti negalime.

Galima tik pasidžiaugti, kad turime daug gabių mokinių, ne tik puikiai besimokančių, bet ir aktyviai dalyvaujančių bei pasiekiančių puikių rezultatų įvairiose olimpiadose ir konkursuose. Šiais metais Švietimo centro iniciatyva buvo organizuota Prienų rajono savivaldybės mokyklų mokinių dalykinių olimpiadų ir konkursų nugalėtojų šventė „Pasidžiaukime kartu“. Jos metu buvo apdovanoti geriausi mūsų savivaldybės mokiniai. Jų tikrai daug, visų neišvardinsiu. Išsamią informaciją ir mūsų geriausiųjų mokinių pavardes bei jų pasiekimus galima rasti Prienų švietimo centro svetainėje http://www.svietimocentras.prienai.lm.lt.

Žinoma, visada buvo, yra ir, deja, bus nepažangių mokinių. Ir mūsų savivaldybėje taip pat. Problemą dar labiau gilina privalomas mokymas. Mokinių mokymosi motyvacija visais laikais buvo vienas iš svarbiausių probleminių švietimo klausimų. Šia tema atlikta daugybė tyrimų visose šalyse, apginta ne vienas šimtas mokslinių disertacijų, parašyta dešimtys knygų… Akivaizdu, kad nepakankamos mokymosi motyvacijos priežasčių yra labai daug: šeimos padėtis, tėvų išsilavinimas, socialinė aplinka, draugų įtaka, valstybės ekonominė situacija ir t.t. Nereikia pamiršti, kad įgimti gabumai taip pat labai svarbūs – ne kiekvienam skirta tapti mokslininku ar profesoriumi… Mūsų savivaldybės socialinė aplinka nėra labai gera, gyvena daug nepasiturinčių šeimų, daugiau nei trečdaliui mokinių skirtas nemokamas maitinimas. Žinodami situaciją, tokių vaikų ugdymui skiriame ypač daug dėmesio: visose mokyklose dirba pagalbos mokiniui specialistai, veikia Vaiko gerovės komisijos, rengiamos pritaikytos ir individualizuotos programos, „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje veikia jaunimo klasės mokymosi motyvaciją praradusiems mokiniams, pagalbą teikia Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai. Žodžiu, stengiamės dirbti taip, kad visi mokiniai būtų pažangūs.

Žinoma, mažėjant mokinių skaičiui mažėja ir mokytojų poreikis. Šias mokslo metais mūsų savivaldybės mokyklose pagrindinėse pareigose dirbo 321 mokytojas. Vienam mokytojui teko 9,5 mokinio. 99,8 procento mokytojų turi reikiamą išsilavinimą. Be to, dirbo 37 pagalbos mokiniui specialistai – socialiniai, specialieji pedagogai, logopedai, psichologai.

Nerimą kelia tai, kad mokinių skaičius vis dar mažėja ir ateinančiais mokslo metais šiek tiek pamažės. Kiek tiksliai – galėsime pasakyti tik rugsėjo mėnesį. Tačiau tiems mokiniams, kurie mokosi mūsų savivaldybės mokyklose, turime sudaryti kuo geriausias sąlygas ugdytis ir gauti gerą išsilavinimą – tai ir yra mūsų misija, svarbiausias tikslas bei veiklos kryptis.

Atostogos – poilsio ir jėgų atgavimo metas. Tad mokytojams ir mokiniams belieka linkėti šilumos, saulės, naujų įspūdžių, teigiamų emocijų – viso to, kas padeda atgauti jėgas ir suteikia energijos naujiems darbams!

 

 

Loreta Šernienė, Stakliškių vidurinės mokyklos direktorė

Šie mokslo metai buvo gana įtempti, pilni įvairių veiklų: dalyvavome tarptautiniuose ir respublikiniuose projektuose, siekdami pagerinti mokinių mokymosi rezultatus daug dėmesio skyrėme ugdymo proceso organizavimui gerinti, mokytojų kvalifikacijai kelti. Didžioji dauguma mokyklos mokytojų mokymų metu mokėsi planuoti ugdymo procesą. Stengėmės mokytis visi, taip pat dalijomės savo gerąja patirtimi: mokykloje surengėme respublikinę konferenciją „Mokymosi vertė. Kaip didinti?“, mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvavo kuriant metodinį mokomąjį filmą „Kaip vertinti ugdymo procese?“. Prioritetu buvome išsikėlę mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tobulinimą, mokėmės keisti vertinimo kultūrą mokykloje, kad vertinimas ne tik pamatuotų mokinių pasiekimus, bet padėtų jiems mokytis.

Metai praėjo be didelių nesklandumų. Ugdymo pasiekimų rezultatai nedaug tepasikeitė, tačiau visada norisi geresnių. Ugdymo kokybės gerinimas išliks ir kitų mokslo metų prioritetu. Tikimės, kad pažangą tikrai darome, nors ne visada ją parodo mokinių pažymiai ar egzaminų įvertinimai.

Sunku būtų teigti (tiesiog neįmanoma), kad ugdymo lygis gerėja ar prastėja, nes reikėtų lyginti pačių mokinių mokymosi lygį: ar paaugo, ar stovi vietoje, o gal krenta žemyn? Šiandien to padaryti neįmanoma, nes tai būtų tik spėlionės. Mokiniai įvairūs, skirtingos jų galimybės ir pasiekimai. Tikiu, kad kitų metų rezultatai labiau nudžiugins, nes įdedamas visų mūsų darbas ir pastangos būtinai duos geresnius vaisius.

Mūsų mokykla yra kaimo vietovėje, tad mokytojų „migracija“ neišvengiama – ne visi mokytojai pripranta prie važinėjimo į darbą. Tačiau tokia mokytojų migracija ir naudinga: mokinius moko įvairūs, skirtingą patirtį turintys mokytojai. Ir mokiniai turi daugiau galimybių dirbti su mokytojais, kurie ruošia gimnazistus Prienuose, Birštone ir Alytuje.

 

Į atostogų šurmulį pasinėrusiems mokytojams palinkėčiau gero, turiningo poilsio. Pailsėjęs mokytojas bus ir sveikesnis, ir linksmesnis, ir laimingesnis. Mokiniams noriu palinkėti geros saugios vasaros. Lauksime jūsų mokykloje rugsėjį visų sveikų, gerai pailsėjusių, nusiteikusių geram darbui ir įdomioms mokyklos siūlomoms veikloms.

 

 

Irma Šneiderienė, Prienų „Žiburio“ gimnazijos direktorė

Gimnazijos mokytojai ir mokiniai nuoširdžiai dirbo visus metus, ne tik dalyvavo, bet ir organizavo įvairius konkursus, olimpiadas, įgyvendino respublikinius ir tarptautinius projektus, mobilumo programas. Gimnazijos bendruomenei surengėme ne vieną išskirtinę šventę, ilgai atmintyje išliekančius renginius. Gimnazistai rašė straipsnius ir leido gimnazijos laikraštuką SALVE, kūrė TV laidas „Žiburio žinioms“. Šaunu, kad gimnazija gali didžiuotis stipriais lyderiais, kūrybiškais ir atvirais pokyčiams mokytojais ir mokiniais.

Ugdymo procesas vyko sklandžiai, o ar sugebėjo abiturientai išmokti svarbiausius dalykus, jau greitai parodys egzaminų rezultatai. Nuoširdžiai tikiu, kad jie bus geri.

Ugdymo pasiekimų rezultatai nei nudžiugino, nei nuliūdino. Gimnazijos moksleivių pažangumas, palyginti su praėjusiais metais, nesikeitė, išliko toks pats – 95,7 %, vadinasi, nepažangių mokinių skaičius nedidėja.

Gaila, bet mažėja mokinių, besimokančių aukštesniuoju ir pagrindiniu lygmeniu (2012–2013 m. m. jų buvo 56%, šiais mokslo metais – 50%).

Ir mokiniams ir mokytojams palinkėčiau atostogaujant rasti laiko viskam: dainai, knygai, kelionėms, juokui, draugams, artimiesiems, nes tik gerai pailsėjęs žmogus bus laimingas ir patirs sėkmę kitais mokslo metais.

 

 

Irena Tarasevičienė, Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos direktorė

Praėję mokslo metai buvo darnaus komandinio darbo, turiningi, darbingi ir rezultatyvūs daugeliu prasmių metai.

Ugdymo procesą ir turinį organizavome taip, kad kiekvienas besimokantysis pasiektų kuo geresnių ugdymosi rezultatų, įgytų mokymuisi visą gyvenimą būtinų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų. Šiam tikslui pasiekti 5 ir 6 klasėse organizavome pagilinto anglų kalbos mokymo modulius. Mokiniai turėjo galimybę lankyti pagrindinių dalykų lietuvių kalbos ir matematikos konsultacijas. Šių dalykų mokymas 5–8 klasėse buvo organizuotas mokiniams leidžiant persigrupuoti į laikinas grupes pagal pasiekimų lygmenis ir mokytojų rekomendacijas. Taip buvo užtikrinamas mokinių poreikius ir gebėjimus atitinkantis ugdymo turinys. Pradinėse klasėse organizuotas kryptingas meninis (muzikinis) ugdymas. Kryptingo muzikinio ugdymo programą lankantys mokiniai aktyviai dalyvavo įvairiuose mokyklos, rajono muzikiniuose renginiuose, buvo kviečiami atstovauti progimnazijai ir regioniniuose renginiuose.

Daug dėmesio kreipėme mokinių pažangos stebėsenai. Organizavome kiekvieno mokinio atskirų trimestrų pažangos stebėjimo procesą braižant trimestrinių rezultatų diagramas, planuojant tolimesnius pasiekimus. Nepažangūs mokiniai pildė mokymosi ir pagalbos sutartis, jose pasižadėdami gerinti pasiekimus. Sutartyse suplanuota reikalinga pagalba mokiniui. Šiame procese dalyvavo mokiniai, jų tėvai, pagalbos specialistai (pagal poreikį), dėstantys mokytojai.

Darniai ir nuosekliai visus mokslo metus dirbo progimnazijos Vaiko gerovės komisija. Analizuotos atskirų mokinių mokymosi problemos, aptarti pagalbos būdai, koreguoti ugdymo planai. Šiame darbe aktyviai dalyvavo progimnazijos pagalbos specialistų komanda: psichologė, soc. pedagogė, logopedės.

Progimnazijos mokytojams buvo sudarytos visos galimybės dirbti inovatyviai, naudojant šiuolaikines mokymo technologijas (internetą, interaktyvias lentas, multimedijas, kompiuterius). Ugdymo turinys praturtintas įsigytomis naujomis interaktyviomis mokymo priemonėmis – gausiu komplektu skaitmeninių ,,Šviesos“ leidyklos parengtų pamokų.

Mokiniai visus mokslo metus tobulino gebėjimus ir įgūdžius dalyvaudami įvairiuose projektuose, konkursuose, dalykinėse olimpiadose. Progimnazijai dalyvaujant projekte ,,Lyderių laikas 2“ įgyvendintas atskirus mokomuosius dalykus integruojantis projektas ,,Vanduo – gyvybės šaltinis“. Pagal vykdomą Comenius daugiašalės partnerystės projektą mokiniai tobulino anglų kalbos žinias, gerino susirašinėjimo el. erdvėje įgūdžius, plėtojo bendrąsias kompetencijas. Dalyvavimas sveikatą stiprinančių mokyklų tinkle ir sveikatos stiprinimo programos ,,Sveiko gyvenimo kelyje“ įgyvendinimas užtikrino galimybę bendromis progimnazijos bendruomenės, sveikatos specialistų pastangomis gilinti mokinių žinias apie sveiką gyvenseną, kurti sveikatai palankią fizinę ir psichologinę progimnazijos aplinką. Praėjusiais mokslo metais tęstas projektas ,,Pradinio ugdymo tobulinimas“ suteikė puikias galimybes sukurti prielaidas veiksmingesniam pradinių klasių mokinių praktinių problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo pamokoje ugdymui. Sėkmingai įsisteigė ir rezultatyviai savo veiklas plėtojo respublikinio projekto ,,Gabių vaikų ugdymas“ ,,Smalsučio akademija“, skirta gabiesiems pradinukams.

Apibendrinant drąsiai galima teigti, kad metai buvo turtingi ir įdomūs organizuotomis veiklomis, rezultatyvūs mokinių pasiekimais, telkiantys vykdytais projektais.

 Progimnazijos strateginis tikslas – pasiekti geresnių kiekvieno mokinio pažangos rodiklių. Todėl daug dėmesio buvo skiriama ugdymo rezultatų analizavimui, ugdomojo proceso stebėsenai, vykdomų veiklų vertinimui. Į vertinimo procesus sėkmingai buvo įtraukiami ne tik mokytojai, bet ir mokiniai bei jų tėveliai.

Kasmet progimnazijoje 4, 6 ir 8 klasių mokiniams organizuojami diagnostiniai pagrindinių dalykų žinių patikrinimo testai. Jų rezultatai aptariami metodinėse grupėse, analizuojami mokytojų tarybos posėdyje. Šiais mokslo metais visi 4 ir 8 klasių mokiniai dalyvavo rajono mastu organizuotuose diagnostiniuose žinių patikrinimuose (standartizuoti testai) iš skaitymo, rašymo ir matematikos (4 kl.) ir lietuvių k. matematikos ir istorijos (8 kl.). Nudžiugino aštuntokų standartizuotų testų rezultatai. Daugumoje pozicijų jų rezultatai yra aukštesni negu šalies mokyklų vidurkis.

Nuoseklus, kryptingas ir sutelktas mokytojų bei administracijos darbas siekiant pagrindinio tikslo – mokinių pažangos rodiklių gerėjimo – davė gerų rezultatų. Progimnazijos mokinių metinis pažangumas siekia 97,41 proc. Tai yra geresnis rezultatas nei praėjusiais mokslo metais. Džiaugiamės, kad mokinių bendras pažymio vidurkis taip pat auga (5–8 klasėse jis siekia 7,96).

Džiugu, kad mokinių tėveliai rūpinasi savo vaikų mokymusi, jiems padeda. Vidaus įsivertinimo mokinių apklausa atskleidė, kad tėvų pagalbą mokiniai įvertino beveik aukščiausiomis vertėmis. Tai yra labai geras rodiklis ir vienas iš esminių veiksnių, lemiančių mokyklos sėkmę.

Praėjusiais mokslo metais mokytojų kolektyvo kaita buvo minimali. Mokytojų krūvio mažėjimas verčia mokytojus dirbti keliose mokyklose. Progimnazijoje turime 9 mokytojus, dirbančius dar ir kitose mokyklose. Tai, žinoma, apsunkina darbo organizavimą. Sudėtinga mokytojus sutelkti bendroms veikloms, sunkiau parengti pamokų tvarkaraštį.

 Po darbingų ir turiningų prabėgusių mokslo metų visi nusipelnėme gero poilsio ir gražių vasaros atostogų. Tegul vasaros mėnesiai atneša daug gražių, šiltų, saulėtų dienų, malonių akimirkų ir gerų įspūdžių.

 

 

Aida Pūraitė, Jiezno muzikos mokyklos direktorė

Mūsų mokyklos jubiliejiniai 25- ieji mokslo metai buvo pažymėti gražiais renginiais ir praėjo be didesnių problemų ir nesusipratimų, kurie trukdytų tiesioginiam darbui su vaikais. Ačiū Jiezno muzikos mokyklos mokytojams už nuoširdų darbą ir atsidavimą savo profesijai!

Džiugino ir moksleivių pasiekimą,koncertinis aktyvumas, bei kiekvieno individuali pažanga, atsižvelgiant į turimus muzikinius gabumus.

Pastaraisiais metais išlieka daugmaž to pačio lygio moksleivių pasiekimai, tačiau mes juos esame linkę vertinti ne tik atskirai kaip muzikinius. Svarbu tai, jog neformalus muzikinis ugdymas labai prisideda prie sėkmingo jaunos asmenybės formavimosi ir raidos. Mokantis groti instrumentu puoselėjamas ir plečiasi vaikų kultūrinis akiratis, o išvykos į konkursus ir festivalius, profesionalių atlikėjų koncertų klausymas formuoja meninį suvokimą ir lavina skonį plačiąja prasme.

Smagu, jog mokykloje dirba darnus, kaip ir priklauso muzikams, susistygavęs kolektyvas. Mokytojai ne tik moko, bet ir rodo pavyzdį mokiniams koncertuodami patys, gilina savo profesines žinias studijuodami aukštojo mokslo 2 pakopos studijų programose.

O per vasaros atostogas visiems linkiu nenutolti nuo muzikos garsų, klausytis ir išgirsti juos gamtoje, prie jūros, kaupti įspūdžius bei idėjas ir jas sėkmingai įgyvendinti ateinančiais mokslo metais. 

 

Mantvydas Prekevičius

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close