Nauja įstaiga atskleidė įstatymų spragas

Ar gali pakuočių atliekų tvarkymo sistemos veiklą sutrikdyti naujos įstaigos atėjimas? Pasirodo, gali, jei sistemos veikimas nėra pakankamai ir nuosekliai reglamentuotas įstatymų.

 

Šiuo metu gamintojai ir importuotojai, per kuriuos į Lietuvą patenka įvairūs supakuoti gaminiai, gali rinktis vieną iš dviejų alternatyvų: mokėti mokestį už aplinkos teršimą pakuočių atliekomis arba pavesti pakuočių atliekų tvarkymą vienai iš dviejų šiuo metu veikiančių licencijuotų pakuočių atliekų tvarkymo organizacijų. Pastaroji alternatyva finansiškai patrauklesnė, ją 2013 m. pasirinko daugiau kaip 4 000 bendrovių. Surinktos lėšos skiriamos pakuočių atliekų tvarkymui, infrastruktūros plėtrai, visuomenės švietimui.

 

Vos prieš metus reformuota pakuočių atliekų tvarkymo sistema buvo beįsibėgėjanti ir veikė gana sklandžiai, kol nepasigirdo gandų apie galimą dar vienos – trečiosios – pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos atsiradimą. Ši žinia dalį gamintojų ir importuotojų paskatino atidėti sutarčių su esamomis organizacijomis pasirašymą ir sujaukė prasidėjusius procesus.

 

Anot rinkos dalyvių, ši situacija parodė, kad pakuočių atliekų tvarkymo teisinis reglamentavimas iki šiol nėra iki galo ir nuosekliai sutvarkytas.

 

„Sudėtinga suderinti skirtingus požiūrius ir interesus, užtikrinti sklandų pakuočių atliekų tvarkymą bei jo finansavimą, pasidalinti atsakomybes. Dar vienos organizacijos atsiradimas neabejotinai įneštų sumaišties – nemažai dalykų tektų daryti iš naujo. Be to, administracinė našta savivaldybėms padidėtų, o finansavimas – ne. Baiminamės chaoso ir finansavimo sutrikimų: juk visi nesklandumai pirmiausiai paliestų gyventojus ir savivaldybes. Labiausiai norime stabilumo ir nuoseklumo“, – komentuoja Roma Žakaitienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė.

 

„Gamintojai ir importuotojai privalo finansuoti pakuočių atliekų tvarkymą nuo pirmosios metų dienos, tačiau sutarties su licencijuota organizacija jie gali nepasirašyti iki metų paskutinės dienos. Kadangi dalis įmonių šį procesą atidėlioja, nutinka taip, kad pinigus už visų metų atliekų tvarkymą gauname tik tų metų gruodį ar net kitų metų sausį. Dėl to sunku nuosekliai planuoti veiklą ir investicijas, įgyvendinti švietimo priemones, galų gale dėl nestabilaus finansavimo kenčia ir atliekų tvarkytojai“, – sako Gerardas Penikas, VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacijos“ direktorius.

 

Anot jo, geriausias sprendimas, kuris rinkos dalyviams suteiktų tvirtesnį pagrindą po kojomis, būtų įstatymo pataisa. Ji turėtų nurodyti, kad gamintojai ir importuotojai sprendimą dėl kitų metų pasirinkimo turi patvirtinti iš anksto, pvz., sutartys su licencijuotomis organizacijomis dėl pakuočių atliekų tvarkymo organizavimo 2015-iesiems turėtų būti pasirašytos ne vėliau kaip iki š. m. gruodžio 1 d.

 

Apie „Pakuočių tvarkymo organizaciją“

VšĮ ,,Pakuočių tvarkymo organizacija“ (PTO) 2012 m. įsteigė grupė Lietuvos gamintojų ir importuotojų. Įstaiga turi Aplinkos ministerijos išduotą licenciją ir organizuoja visų rūšių pakuočių atliekų tvarkymą, ypatingą dėmesį skiria verslo ir visuomenės švietimui bei informavimui. Šiuo metu organizacija vienija daugiau kaip 1 400 Lietuvos įmonių.

 

Daugiau informacijos:

Aloyzas Gaudutis, VšĮ ,,Pakuočių tvarkymo organizacija“ valdybos vicepirmininkas, tel. +370 646 99992, el. paštas komunikacija@pto.lt

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close